کد خبر: ۲۵۰۲۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
رئیس جمهور روسیه تحریم های جدید اروپا را احتمالا بی پاسخ خواهد گذاشت. ولادیمیر پوتین با توجه به تلاش آمریکا و اروپا برای افزایش فشار بر مسکو دور جدید تحریم ها را "عجیب" توصیف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،پوتین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت" روسیه زمانی به تحریم ها واکنش نشان می دهد که به اقتصاد این کشور آسیبی وارد نشود لذا درصورتی که واکنش ها و اقدامات تلافی جویانه اقتصاد مسکو را تحت تاثیر قرار ندهد رهبران مسکو در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

در ادامه گسترش و افزایش تحریم ها علیه مراکز مالی و پولی روسیه، مقامات آمریکا روز گذشته بزرگترین بانک و همچنین بخش های دفاعی و انرژی روسیه را تحریم کردند. تازه ترین اقدام ضد روسی رهبران واشنگتن در ادامه همکاری وتحریم های اروپا علیه مسکو توصیف می شود.مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا روسیه را به بی ثباتی در اوکراین متهم می کنند.

براساس اظهارات مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن ، بانک" اسبربانک روسیه" ، بزرگترین بانک این کشور را که حدودا دارای یک چهارم دارایی هاو یک سوم سرمایه بانک های این کشور است  تحریم کردند.

رهبران آمریکا و اروپا همچنین در نظر دارند مانع از دستیابی شرکت های بزرگ نفتی روسیه به بازارهای مالی اروپا شوند.

در حالی که روسیه 30 درصد از نیازهای گاز طبیعی اروپا را تامین می کند و از سوی دیگر آتش بس موقت در اوکراین نیز به اجرا در آمده است ولادیمیر پوتین تحریم های جدید اروپا را در چنین شرایطی  " عجیب" می داند.

رئیس جمهور روسیه افزود، ممکن است نقشه راه صلح آمیز در اوکراین به مذاق برخی از احزاب خوش نیامده است و ازاینرو اقدامات شرکای غربی مسکو می تواند روند صلح را با تهدید روبرو کند.
پوتین با اشاره به رویکرد برخی از کشورهای غربی به اوکراین به عنوان ابزار مناسبات بین المللی ، اوکراین را به گروگانی تشبیه کرد که در دست چند کشور اسیر شده است.

قرار داد صلح آزمایشی اوکراین با جدایی طلبان اوکراینی طرفدار روسیه در کنفرانس هفته گذشته در مینسک پایتخت بلاروس منعقد شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین در روزهای اخیر، درواکنش به تحریم های ضد روسی اروپا از مسدود کردن احتمالی حریم هوایی روسیه علیه استفاده خطوط هوایی کشورهای غربی هشدار داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها