کد خبر: ۲۵۰۳۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
سرمربی تیم سپاهان گفت: «در مصاف با پدیده تغییر تاکتیک دادیم و به جای بازی با سه دفاع سیستم 2-4-4 را در زمین اجرا کردیم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از کاپ، حسین فرکی درباره آخرین وضعیت تیم سپاهان، بازی روز گذشته برابر پدیده، برنامه هایی که برای این تیم در ادامه در نظر دارد، اختلافات دروازه بانان این تیم و تغییر سرمربی پرسپولیس صحبت کرد.

 

* بازی سپاهان برابر پدیده را چطور ارزیابی می کنید؟

- ما با انجام یکسری تغییرات در روش بازی تیم روز گذشته سپاهان را به جای سه دفاع با چهار مدافع به میدان فرستادیم. البته من برای این تصمیم با آقایان بصیرت و زاغی نژاد، همکاران زلاتکو کرانچار، مشورت کردم و در نهایت تصمیم گرفتیم تا سپاهان با سیستم 2-4-4 به میدان برود. ما در نیمه اول نسبت به حریف برتر بودیم و توانستیم موقعیت های خوبی خلق کنیم. در نیمه دوم هم شرایط به همین ترتیب بود و گل برتری بخش خلعتبری حاکی از همین موضوع است گرچه نباید این نکته را فراموش کرد که پدیده هم یک موقعیت خطرناک را روی دروازه ما ایجاد کرد که هوشیاری گردان باعث شد تا دروازه ما بسته بماند.

 

* انتظار این برد را داشتید؟

- خوشبختانه بازی های سپاهان را در طول 7 هفته گذشته همچون سایر مسابقات لیگ دنبال می کردم، ضمن اینکه از قبل هم روی این تیم شناخت کافی داشتم و می دانستم که با اندکی تغییرات می توان از این تیم که دارای پتانسیل بالایی است به نحوی شایسته بهره برد. بازیکنان سپاهان در مصاف با پدیده ثابت کردند که لیاقت کسب این برد را داشتند گرچه نباید از ارزش های تیم پدیده چیزی را کم کنیم.

 

* شجاع خلیل زاده را در پست جدیدی به کار گرفتید؟

- بله، شجاع خلیل زاده تا به حال در پست هافبک دفاعی بازی نکرده بود اما به تشخیص من او برابر پدیده در این پست به میدان رفت. من قبل از بازی در این باره با او صحبت کردم و وظایفش را به صورت تفکیک شده به او گفتم و خوشبختانه شجاع هم توانست عملکرد قابل قبولی درون میدان داشته باشد. خوشحالم که سپاهان این بازی را برد اما هر نتیجه دیگری هم غیر از این کسب می شد مسئولیت آن را من بر گردن می گرفتم.

 

* چه برنامه هایی برای استارت کارتان در سپاهان دارید؟

- من روز گذشته همراه این تیم در مشهد بودم و بازی تیمم را از نزدیک نگاه کردم اما بلافاصله به تهران برگشتم تا کارهای عقب افتاده ام را انجام دهم و راهی اصفهان شوم. فردا جلسه ای با مسئولان باشگاه خواهم داشت و به امید خدا از بعدازظهر کارم را به طور رسمی در سپاهان آغاز خواهم کرد. البته من هفته گذشته هم در تمرینات تیم حضور می یافتم اما بی شک از فردا با رویه ای جدید و برنامه هایی که برای تیم سپاهان دارم کارم را با قدرت آغاز خواهم کرد.

 

* دلیل حضور شما در منزل کرانچار چه بود؟ آیا برای رخصت گرفتن به منزل سرمربی قبلی سپاهان رفتید؟

- رابطه من و کرانچار به این یک دیدار خلاصه نمی شود. ما سال ها با هم دوست بوده ایم و رابط این دوستی رضا چلنگر، مترجم پیشین برانکو ایوانکوویچ، بود. از اتفاقات مهم برای من در این میان این بود که کرانچار وقتی خبردار شده بود که قرار است من جانشین او شوم از این بابت خیلی خوشحال بود و من برای آنکه رفتاری حرفه ای داشته باشم به دیدار او رفتم و در منزلش نزدیک به یک ساعت با او صحبت کردم. رضا چلنگر هم در این جلسه حضور داشت و از قول کرانچار می گفت او برایم آرزوی موفقیت می کند.

 

* انتظار این اتفاق را داشتید که سرمربی قبلی سپاهان به شما تبریک بگوید؟

- با شناختی که از کرانچار و ساختار باشگاه سپاهان داشتم بله! انتظار داشتم که چنین خوشامدگویی برای من صورت بگیرد و این موضوع مرا بیش از پیش نسبت به تعهداتی که به مدیرعامل باشگاه و هواداران این تیم داده ام موظف به انجام همه مسئولیت هایم می کند.

 

* یکی از چالش های پیش روی شما حل مشکل دروازه بانی تیم تان است چراکه هم گردان و هم احمدی مدعی پوشیدن دستکش های اصلی دروازه بانی سپاهان هستند، برای این معضل چه راهکاری در نظر دارید؟

- به هر حال هر دوی آنها می دانند که بیش از هر چیز برای من و هواداران سپاهان کسب نتایج مطلوب در درجه اول اهمیت قرار دارد. این را هم می دانم که ما دو دروازه بان خوب در سطح ملی داریم که هر کدام شان نباشند باعث نگرانی تیم ما خواهد شد. ما باید این را بدانیم که در عین رقابت باید با یکدیگر رفاقت کنیم. امیدوار هستم با حضور حمید سجادی به عنوان مربی دروازه بانان سپاهان و دو دروازه بان جوان دیگر که در سپاهان حضور دارند هر چه زودتر این قبیل نواقص برطرف شود، ضمن اینکه ما باید شرایط این دو دروازه بان شناخته شده را هم در نظر بگیریم و با سپری شدن در آینده تصمیم بگیریم که به سود هر دوی آنها باشد.

 

* شما به عنوان مربی علی دایی از رفتاری که با وی در تیم پرسپولیس صورت گرفت راضی بودید؟

- نه، البته من طی دو، سه روز اخیر درگیر کارهای خودم با تیم سپاهان بودم و هنوز نتوانسته ام با علی دایی تماسی داشته باشم. جای تاسف داشت که چنین اتفاقی در باشگاه پرسپولیس رخ داد و این جابه جایی به این شکل صورت گرفت.

 

* شما شاهد چنین تغییراتی در تیم دیگری بوده اید؟

- اتفاق جالبی که می توانم به آن اشاره کنم جابه جایی خود من و کرانچار در سپاهان بود. همه دیدند که در باشگاه سپاهان که به معنای واقعی یک باشگاه کامل است چطور با این موضوع برخورد شد و با چه احترام و چه شرایط مطلوبی زلاتکو کرانچار از سمت خود کناره گیری کرد و من جانشین وی شدم. جالب تر اینکه اتفاقی برعکس این در تهران رخ داد و علاوه بر شخص من اسباب تاسف فوتبال ما را فراهم آورد چرا که دنیا این قبیل اتفاقات را رصد می کند و چنین رفتارهایی می تواند باعث زیر سوال رفتن کل فوتبال ما شود. تماشای چنین صحنه هایی برای مردم خوب نیست و من شخصا مخالف این رفتارها هستم.

 

* آیا دایی مستحق چنین برخوردی بود؟

- علی دایی نه تنها به عنوان یک فوتبالیست بزرگ بلکه افتخار ملی فوتبال ماست و این شکل برخورد با وی صددرصد غلط بود. علی دایی قطعا به زودی می تواند در یک تیم کار مربیگری را ادامه دهد گرچه او شاید نیازی به لحاظ مالی به این کار نداشته باشد اما دایی جدا از فوتبال نیست و با این قبیل برخوردها هیچ چیز از شان و شخصیت و جایگاهش در فوتبال کم نمی شود. علی دایی شخصیتی است که نه فقط در ایران بلکه در دنیا روی او حساب باز می کنند و ما نباید خودمان با دست خودمان افتخارات ملی کشورمان را به این شکل زیر سوال ببریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها