کد خبر: ۲۵۲۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۱۲ آبان ۱۳۹۰
در عصری که ما از نقش زنان در انقلاب های لیبی و حقوق زن در دولت پیروز اسلامی تونس صحبت می کنیم زن اروپایی چه می کند و در این قاره چه جایگاهی دارد؟

آماری مستند از کشورهای مختلف فرانسه درباره جایگاه و حقوق زن حقیقی متفاوت از ادعای دموکراسی خواهی دولت ها نشان می دهد:

لغو قانون مجازات مرد ضارب همسر زن در کانزاس

 قانون مجازات سرسختانه مردی که همسر خود را ضرب و شتم می کند و کتک می زند در ایالت کانزاس تا حدی این نابرابری اجتماعی را تخفیف داده بود.

اما بحران اقتصادی که کل آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است باعث شد تا شکایت همسران زن از شوهرانشان که آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و نیمی از شکایت های دولتی را تشکیل می کند، کنار گذاشته شود.

به این معنی که شهر تگزاس به راحتی قانون مبارزه با خشونت های خانوادگی را لغو کرد و ضرب و شتم زنان آزاد شده بی آنکه قانون در برابر آن قرار بگیرد دیگر زنان کتک خورده تگزاس نمی توانند علیه شوهرانشان شکایت کنند.

آماری از فرانسه
خشونت همسران مرد علیه زنان در شکل های مختلفی در فرانسه نمود پیدا می کند: لفظی، روانی، مالی، جنسی و فیزیکی.

در فرانسه براساس آمار منتشر شده در سال 2006، در هر دو ساعت یک زن فرانسوی مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد که براساس آمار اخیر به هشت هزار تجاوز جنسی در سال رسیده است.

در حالیکه آمار واقعی غیررسمی 25 هزار تجاوز را ثبت کرده و کمتر زنی دست به شکایت رسمی می زند.

براساس بولتن دو هزار مجمع زنان مباز با تجاوز جنسی بیش از 70 درصد زنان قربانی متجاوز خود را می شناسند آمار و تحقیقات نشان می دهد که متجاوزان دارای بحران های روانی هستند.

در حال حاضر در فرانسه، بیش از 150 زن در سال به خاطر حملات خشونت بار همسرانشان جان خود را از دست می دهند. در نتیجه خشونت همسران مرد به زنان به قتل آنها تبدیل شده است.

آمار بین المللی بسیار وحشتناک است براساس مقاله ای که سال 2010 در جمله وی ولتا چاپ شد از هر ده زن فرانسوی یکی قربانی خشونت فیزیکی و روانی همسرش است.

نیویورک مدعی دموکراسی
برخلاف ادعاهای دولت آمریکا در برابری زن و مرد و نژادهای مختلف در شهر نیویورک زنان باید در بخش جدایی دو اتوبوس ها مستقر شوند و این سیاست نه از روی محترم شمردن حقوق زنان بلکه به خاطر ارزش گذاری های نابرابر میان زن و مرد است که شرکت یهودی و ارتودوکس دستور آن را اعمال کردند و در اسراییل نیز در یک حمله یهودی ارتودوکسی اجرا می شود.

به گزارش اسلام آجیب، به گفته پیامبر اکرم (ص) بهترین شما کسانی هستند که با خانواده خود بهترین است و من با خانواده خود بهترین هستم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها