کد خبر: ۲۵۲۴۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
ما از وجود 5 میلیون بیکار احساس درد نمی‌کنیم و نسبت به افرادی که به خاطر بیکاری به زندان می‌افتند، هیچ احساس دردی نداریم. هر زمانی که ما درد را احساس کردیم، آن زمان دنبال حل مساله می‌رویم.
به گزارش پایگاه 598، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «نسیم» با اشاره به بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود و بحران بیکاری کشور اظهار داشت: درد اقتصاد کشور خیلی بزرگ‌تر از نسخه‌ای است که برای آن پیچیده می‌شود.

 وی با بیان این‌که سالانه 500 هزار تحصیلکرده به بیکاران کشور اضافه می‌شود و مطالبات این گروه مانند مطالبات یک فرد غیرتحصیلکرده نیست، افزود: تبعاتی که وجود پنج میلیون بیکار در کشور دارد، باید از نظر فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

محمود اسلامیان با اشاره به این‌که برنامه‌های اشتغالزایی دولت کافی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ما قانون نیست، مشکل ما اراده و خواستن است و نسبت به دردهای اجتماعی بی‌توجه هستیم.

وی عنوان کرد: ما از وجود 5 میلیون بیکار احساس درد نمی‌کنیم و نسبت به افرادی که به خاطر بیکاری به زندان می‌افتند، هیچ احساس دردی نداریم. هر زمانی که ما درد را احساس کردیم، آن زمان دنبال حل مساله می‌رویم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار «نسیم» با بیان این‌که دولت متأسفانه با مسایل اقتصادی کشور آکادمیک برخورد می‌کند، متذکر شد: این‌که می‌گویند داریم از رکود خارج می‌شویم، درست است، اما این‌که به آن عددها و رقم‌هایی برسیم که سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم، خیلی فاصله داریم.

اسلامیان ادامه داد: برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل نیازمند رشد اقتصادی 8 تا 12 درصد هستیم.

وی تأکید کرد: ما با رشد اقتصادی یکی، دو درصد نمی‌توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم و هر زمان توانستیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم، به رکود غلبه کردیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها