کد خبر: ۲۵۲۹۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
لاریجانی:
رئیس مجلس افزود: ایران پایبند به قوانین بین‌المللی است و علاقه‌ای به کرشمه‌های سیاسی آمریکا ندارد/ ساختار قدرت‌ آمریکا با پدیده تروریسم گره خورده است/ اگر آمریکایی‌ها به دنبال خط و نشان کشیدن هستند چرا مذاکرات را پی می‌گیرند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، علی لاریجانی، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز به اشاره آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با شروع سال تحصیلی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو راه شهدایی باشند که امنیت و تمامیت ارضی را به آنها هدیه داده‌‍اند.


وی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری، افزود: به ایشان این اطمینان را می‌دهیم در تصویب طرح‌ها و لوایح فناورانه، منویات ایشان مورد نظر و سرلوحه نمایندگان قرار می‌گیرد.

لاریجانی با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم بعثی عراق در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در دفاع مقدس 172 هزار نفر از فرزندان ملت ایران شهید شدند، 17 هزار نفر ترور و 23 هزار نفر در اقدامات تجزیه طلبانه به شهادت رسیدند و در مجموع 796 هزار نفر از شهید یا جانباز شدند و حدود یک میلیون نفر از رزمندگان مجروح شدند و جمع خساراتی که به کشور وارد شد نزدیک به هزار میلیارد دلار برآورده شده است.

رئیس مجلس با اشاره به رشادت جوانان ایران در 8 سال دفاع مقدس افزود: دو قطب بزرگ نظامی دنیا و همسو با صدام در مقابل ایران قرار گرفتند. آمریکا در قبل از انقلاب تصمیم داشت نوار TTT، یعنی توکیو- تهران- تل‌آویو را عملیاتی کند که با انقلاب اسلامی این نقشه نابود شد و وقتی آمریکا کشور ما را مخل این نقشه دید به مقابله با ایران برخواست؛ در تسخیر لانه جاسوسی اسناد مهمی کشف شد که دخالت مستقیم آمریکا و عراق را در کودتا ناکام نوژه ثابت می‌کرد. جواب قاطع امام راحل به کارتر بسیار جالب بود که فرمودند:«اگر کارتر یک کار مثبت کرده باشد که به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع ارتباط آمریکا با ایران است و ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم».

وی با بیان اینکه آیا امریکا نباید این واقعیت را بفهمد که به چه جنایتی در جنگ هشت ساله علیه ملت ایران دست زده است گفت: ما به وعده الهی اطمینان داریم که همانطور که رژیم بعثی عراق از بین رفت اعتبار آمریکا در منطقه زایل خواهد شد.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ساختار قدرت طلبی آمریکا با پدیده تروریسم گره خورده است اظهار داشت: برخی اظهارات شیطنت آمیز مسئولین آمریکایی ها در آستانه مذاکرات هسته‌ای که قصد انحراف مذاکرات را دارند نشان دهنده خوی استکباری آمریکا است.

رئیس مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ایران با 6 کشور غربی عنوان کرد: در آستانه مذاکرات هسته‌ای شاهد این هستیم که مقامات آمریکایی با سخنان نسنجیده و بچه‌گانه خود می‌خواهند این مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند. اگر این اقدامات "مانور روانی" آمریکایی‌ها باشد باید این را بدانند که ایران پایبند به منطق است و ایران هرگز طناب مذاکرات هسته‌ای را خود به گردن نمی‌آویزد. این حرکت آمریکا یک کلاهبرداری مدرن است و ایران جلوی این زیاده‌خواهی را می‌گیرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: ایران طناب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای خود را بر گردن نمی‌نهد و پایبند به قوانین بین‌المللی است و علاقه‌ای به کرشمه‌های سیاسی آمریکا ندارد.

وی همچنین به خط و نشان های مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: اگر آمریکایی‌ها معتقد به خط و نشان‌ کشیدن هستند چرا مذاکرات را در پی می‌گیرند.

رئیس مجلس در پایان سخنان خود به روح بلند مردم ایران اشاره کرد و افزود: مردم ایران صبور هستند و صحنه‌های بین‌المللی را می‌پایند و انرژی خود را صرف بهبود اقتصاد درونی مملکت خویش می‌کنند چرا که امروز پیشرفت اهداف انقلاب در مجاهدت در پیشرفت و آبادانی و رفع فقر در کشور نهادینه شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها