کد خبر: ۲۵۴۷۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۳
روایت قابل تامل رسانه های غربی از اظهارات کامران:
هواداران دکتر روحانی از ملاقات با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، با عنوان دیداری تاریخی یاد کرده و آن را گامی رو به جلو در جهت هموار نمودن مسیر ملاقات حضوری با رئیس جمهور امریکا می دانند، اما طرف مقابل با تکرار رویه ی پیشین خود در توهین به ملت ایران، نشان داد با دولتی که ذاتا اهل احترام، حسن نیت و اعتمادسازی نیست نمی توان از در دوستی وارد شد!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالیکه رئیس جمهور محترم کشورمان و تیم همراه ایشان در سفر نیویورک شعار احترام، حسن نیت، و اعتماد متقابل را سرلوحه ی سیاست خارجی دولت یازدهم قرار داده اند و هواداران ایشان از ملاقات با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، با عنوان دیداری تاریخی یاد کرده و آن را گامی رو به جلو در جهت هموار نمودن مسیر ملاقات حضوری با رئیس جمهور امریکا می دانند، اما طرف مقابل با تکرار رویه ی پیشین خود در توهین به ملت ایران، نشان داد با دولتی که ذاتا اهل احترام، حسن نیت و اعتمادسازی نیست نمی توان از در دوستی وارد شد!

دیوید کامرون پس از ملاقات با دکتر روحانی به جای پاسخ دادن به احترام و اعتماد ایران، نظام اسلامی را به حمایت از تروریسم متهم کرده و بدون توجه به خطوط قرمز ایران در عین حال که از تاثیر ایران در نابودی داعش سخن می گفت مدعی شد تنها راه برون رفت از بحران سوریه، سرنگونی دولت بشار اسد است! وی از سوی دیگر با دخالت در امور داخلی ایران و بدون توجه به ملزومات قانونی کشورمان، نظام را به بدرفتاری با شهروندان متهم ساخت!

ایندیپندنت اظهارات دیوید کامرون را اینگونه منعکس کرد: ”ما سه اختلاف نظر اساسی با ایران داریم: حمایت ایران از سازمان های تروریستی، برنامه هسته ای این کشور، و نحوه ی رفتار ایران با شهروندان خود. ایران باید تمام این رفتارها را تغییر دهد..."وی همچنین در خصوص سوریه مدعی شد: ”کمک به حذف داعش به معنی تلاش برای حفظ دولت سوریه نیست. هیچکس نباید گمان کند دشمنِ دشمن ما، دوست ماست! خیر! بلکه (داعش) دشمن دیگر ماست! در سوریه باید همان اتفاقی بیفتد که در عراق افتاد. دیکتاتور سوریه باید سرنگون گردد."

سی ان ان نیز نوشت:”روحانی در توئیتر خود نوشته بود آیا داعش همان گروهی نیست که برای سرنگونی دولت اسد تلاش می کرد و در آن زمان مورد حمایت (غرب) قرار داشت؟ چه اتفاقی افتاده که از یک گروه نه چندان بد، تبدیل به یک گروه بسیار بد شده است؟ اما کامرون در اظهاراتی بیان داشت این ایران است که باید حمایت از تروریست ها را کنار بگذارد."

گاردین، و چنل نیوز ایشیا نیز این اظهارات را بازتاب دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها