کد خبر: ۲۵۵۸۴
زمان انتشار: ۱۷:۰۳     ۱۵ آبان ۱۳۹۰
استاد حوزه علميه خراسان بر لزوم قرآن محور شدن حوزه ها و طلاب تاکید کرد.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، آيت الله سيد جعفر سيدان در نخستين نشست هم‌انديشي ستاد تفسير حوزه خراسان با بيان اين مطلب افزود: بايد نسبت به برنامه‌هاي اصلي اهتمام درشت البته مانند طبيب مي بايست طب عمومي را گذراند.

وي با بيان اين كه بايد به چگونگي و مسير تعليم تفسير توجه نمود، گفت: بايد مشخص كرد كه آيا فقط آشنايي در سطح معني و محتوا در حد مطلوب در نظر گرفته شده، يا اينکه بتوان نکات، ظرايف و مسائل خاص را ارائه داد.

استاد حوزه علميه خراسان گفت: بايد ضمن مشخص کردن سطح هدف برنامه‌ريزي هم به همين میزان معين شود، تا زمان و وقت طلبه به درستي صرف گردد.

آيت الله سيدان، مقصود از قرآن محور شدن حوزه را مطرح شدن قرآن در ميان طلاب علوم ديني معنا و خاطرنشان كرد: بايد کاري کرد که معناي حقيقي دروس با قرآن مرتبط شوند و بتوان محتواي مربوطه را از اين كتاب الهي به خوبي استخراج کرد.

وي با تأكيد بر اين كه مطرح شدن  و محور قرار گرفتن قرآن كريم نه تنها ضرري به دروس ديگر نمي زند بلكه مفيد هم هست، ارتباط و انس با قرآن را مهم عنوان كرد و اظهارداشت: بايد به گونه اي عمل كرد كه محتواي قرآن براي افراد بيشتر مطرح شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها