کد خبر: ۲۵۷۶۳۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۳

شب گذشته و پس از پایان دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فدراسیون فوتبال اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی را منتشر کرد که البته این لیست کمی عجیب و غیر منتظره بود. خط خوردن بازیکنانی مانند سید مهدی رحمتی و محمدرضا خلعتبری و هم چنین عدم دعوت از بازیکنان تیم های پرسپولیس و سپاهان همه به شائبه های لیست تیم ملی افزوده است. در زیر قصد داریم فهرست جدید تیم ملی در قسمت دروازه بان ها را بررسی کنیم:

1 – علیرضا حقیقی:

دروازه بان ثابت تیم ملی در جام جهانی امسال به عضویت باشگاه پنافیل در آمد و به طور ثابت در سطح اول فوتبال پرتغال بازی می کند. او که بازیکن مورد علاقه ی کارلوس کی روش است به طرز عجیبی در جام جهانی رحمان احمدی و دانیال داوری را پشت سر گذاشت و شماره یک تیم ملی شد. از شواهد و قراین پیداست او در جام ملت های آسیا هم دروازه بان ثابت تیم ملی خواهد بود و خیالش از همین حالا برای این مسابقات راحت است، هر چند بسیاری با این انتخاب کی روش موافق نیستند.

2- علیرضا بیرانوند:

دروازه بان خوش استیل نفت تهران در صورت ادامه ی درخشش اش به راحتی می تواند دروازه ی تیم ملی را برای سال ها تضمین کند . او که دروازه بانی جوان است برای دومین بار به اردوی تیم ملی دعوت می شود و امیدوار است این بار خیلی زود اردو را ترک نکند. به هر حال بیرانوند شاید حتی بهتر از حقیقی باشد اما فاقد فاکتور تجربه بین المللی است و از همین رو کی روش او را به عنوان یک ذخیره مطمئن به جام ملت ها خواهد برد.

3- محسن فروزان:

او پس از فراز و نشیب های فراوان با پیوستن به استقلال به اردوی تیم ملی بازگشت و البته نه تنها در استقلال جای رحمتی را گرفت، در تیم ملی هم نامش به جای اسم رحمتی به چشم می خورد. فروزان عملکرد نسبتا موفقی در مدت حضورش در استقلال داشت و بیشترین پاداش برای او حضور در تیم ملی بود. او دروازه بانی است که ضریب اشتباهاتش بسیار پایین است اما واکنش های خاص و فوق العاده ای هم ندارد. به هر حال فروزان باید بجنگد تا جایگاهش را در تیم ملی برای جام ملت های آسیا نیز حفظ کند.

غایبین:

1- سید مهدی رحمتی: عدم دعوت از دروازه بان سابق تیم ملی و کنونی پیکان شاید عجیب ترین اتفاق لیست تازه ی تیم ملی بود. پس از اینکه نام رحمتی در لیست 40 نفره ی ابتدایی تیم ملی آمده بود بسیاری این اتفاق را به فال نیک گرفتند و عنوان کردند که کی روش این دروازه بان را بخشیده است. اما به نظر دعوت از رحمتی تنها سر کاری بوده است، زیرا فدراسیون از او هرگز پاسپورتش را هم نخواسته بودند.
به هر حال باید هم چنان منتظر ماند و دید سرنوشت رحمتی چه خواهد شد، شاید صحبت های خصوصی او با کریمی و مربیان تیم ملی در تمرین پیکان در اردوهای بعدی اثر گذار باشد.

2- رحمان احمدی: پس از سه بازی بسیار خوب در آخرین مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، اکثر کارشناسان دروازه بان باشگاه سپاهان را شانس اول حراست از دروازه تیم ملی در برزیل می دانستند اما کی روش به بهانه فیزیک نامناسب وی برای پست دروازه بانی به او اعتماد نکرد تا رحمان در جام جهانی نیمکت نشین شود. او پس از جام هم در لیگ برتر جای خودش را از دست رفته می دید و نیمکت نشینِ شهاب گردان شد تا بازنده ی بزرگ لقب گیرد. البته رحمان در بازی های اخیر جای خودش را پس گرفته اما کی روش او را به تیم ملی دعوت نکرد تا شاید او برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کند. به هر حال جوانگرایی بهانه ی خوبی برای کی روش است تا این دروازه بان را از لیست تیم ملی خط بزند.

3- سوشا مکانی: حضور گاه و بیگاه سوشا درون دروازه ی پرسپولیس چندان موفقیت آمیز نبود و سرآمد آن اشتباه عجیب برابر استقلال خوزستان بود که نزدیک بود کار دست سرخپوشان بدهد.
به هر حال سوشا جایش را در دیدار با سپاهان به نیلسون داد و این دروازه برزیلی آنقدر خوب بود که مکانی فعلا باید قید حضور درون دروازه را بزند. با آمادگی نه چندان مطلوب سوشا، کی روش کار سختی برای خط قرمز کشیدن روی اسم این دروازه بان نداشت. چه آنکه او در تیم ملی هم بسیار پر استرس حاضر می شود.

4- حامد لک: گاسپار فقط رزومه داشت و گر نه نتوانست چیزی به گلرها اضافه کند. او اصلا در حد تیم ملی نبود، نه اینکه حالا این را بگویم بلکه اصلا نمی توانید از من مصاحبه ای پیدا کنید که از مربی دروازه بانها تعریف کرده باشم. به نظر من گاسپار کیفیت نداشت و این را می توانید از دروازه بان های دیگر تیم ملی هم که با او کار کرده اند بپرسید. برای من جالب است و خنده دار که یک گلر که در ۳،۴ سال اخیر، فقط ۴ بازی در دسته دو پرتغال انجام داده به تیم ملی دعوت می شود و حتی بازی هم می کند! این آقا اگر گلر بود و چیزی داشت که در روبین کازان بازی می کرد یا در پرسپولیس ذخیره نیلسون نمی شد. داستان رفتن او به پرتغال را هم که فعلا صلاح نیست بگویم.

خُب همین مصاحبه پیش از جام جهانی کافی است که حامد قید حضور در تیم ملی را حالا حالاها بزند، هنوز کی روش در تیم ملی هست، حقیقی هست و گاسپار هم هست!

5- دانیال داوری: او به دلیل به دنیا آمدن فرزندش فعلا از کارلوس کی روش مرخصی گرفته است و به اردو نمی آید. اما سوال اساسی این است که آیا او قید تیمش را برای حضور روی نیمکت تیم ملی در جام ملت های آسیا خواهد زد یا خیر؟!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها