کد خبر: ۲۵۸۱۳۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۱۴ مهر ۱۳۹۳

مدت ها فشار به فدراسیون و کی روش برای انجام بازی های دوستانه ی بزرگ وجود دارد. اما سرمربی تیم ملی تنها کمبود منابع مالی را علت آن می داند که ما با یک کشور بزرگ دیدار دوستانه ای برگزار نمی کنیم.

کی روش در این باره می گوید: ما باید با واقعیت‌ها روبه‌رو شویم. مثالی برای شما می‌زنم. بعضی وقت‌ها در رسانه‌ها یک موج شایعه راجع به سطح و پروفایل بازی‌های دوستانه ما به وجود می‌‌آید. من شاهد بودم که می‌گویند چرا ما جلوی برزیل، آرژانتین، ساحلعاجل، ایتالیا و…  بازی نمی‌کنیم؟ این دقیقاً یک بازی تظاهر‌آمیز ذهنی است. رسانه‌ها و مطبوعات جدی نباید اجازه دهند بعضی افراد این شوخی‌های توهم‌آمیز و تظاهر‌آمیز را انجام دهند. در حال حاضر منابع محدودی در اختیار ماست. منابع کافی برای بازی با تیم‌های بزرگ را نداریم. قطر برای بازی با ایتالیا یک میلیون دلار هزینه می‌کند، ما این پول را نداریم.

یک بار برای همیشه بیاییم این بازی تظاهر‌آمیز را تمام کنیم. اگر می‌خواهیم آینده را بسازیم، نیاز به بازیکنان باکیفیت داریم. احتیاج به برگزاری اردوهای آماده‌سازی برای زیر 19 سال، 17 سال و… داریم. آنها هم باید بازی انجام دهند. آنها هم باید درباره فوتبال بین‌المللی یاد بگیرند ولی اگر بازی نکنند، اگر در فضای رقابتی قرار نگیرند، تجربه را از کجا بیاورند؟

مثالی برای شما بزنم. بار اول که سرمربی تیم‌ملی پرتغال بودم مقابل تیم ایتالیا که فینال 94 را مقابل برزیل بازی کرد، با 9 بازیکن زیر 21 سال حاضر شدیم. فیگو، ویتور بایا، ژاپینتو، کاستا، پاسوزا و… این‌ها همه بین 40 تا 60 بازی ملی داشتند. بازیکنانی که 19 ساله بودند در آن زمان، 60 بازی بین‌المللی داشتند. اگر می‌خواهید راجع به بازسازی تیم‌ملی حرف بزنید، یک بار دیگر بررسی کنیم. دروازه‌بان ما در جام‌جهانی‌ اصلاً بازی نداشت. شریفی، سردار آزمون و تمام بازیکنان جوان مثل وریا غفوری، امیری، عبدا…زاده، سروش رفیعی و… همه بازیکنانی هستند که تجربه بازی بین‌المللی ندارند. نمی‌توانیم فراموش کنیم وقتی من وارد ایران شدم، مهدی رحمتی تقریباً 80 بازی ملی داشت اما حقیقی، گردان، فروزان و… صفر بازی ملی! تمام دروازه‌بان‌های دیگر ما تقریباً بازی ملی نداشتند. احتیاج به چه داریم؟ نیاز به یک برنامه که بازیکنان برترمان را در یک مسیر و روند قرار دهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها