کد خبر: ۲۵۸۶۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
موضوع بدهکاري باشگاه هاي فعال در فوتبال ايران به بازيکنان موضوع تازه‌اي نيست.
به گزارش "ورزش سه"، سال‎های سال است که باشگاه فوتبال ایران بدهی های خرد و کلانی به بازیکنانشان دارند و هیچ قدرتی نتوانسته آنها را مجاب به پرداخت بدهی هایشان بکند. اما موضوع جالب این است که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی مسائل مالی در فوتبال ایران هم نسبت به این موضوع بی توجه است.

امروز اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به آغاز رقابت های لیگ دسته اول و دو گفت: تیم های بدهکار قبل از شروع فعالیتشان در لیگ های مربوطه، باید بدهی خود را بپردازند. اگر تیمی تسویه حساب نکند فعالیتش معلق است و نمی تواند در مسابقات شرکت کند.

وی در ادامه گفت: امسال طبق ماده 44 آیین نامه انضباطی برای پرونده های جدید که صادر میشود ضمانت اجرایی سخت تری پیش بینی کرده ایم که می توان به کسر امتیاز، محرومیت از انجام نقل و انتقالات و سقوط به لیگ های پایین تر اشاره کرد. در گذشته در مورد بدهکارهای لیگهای آزادگان و یا لیگ برتر رای هایی مبنی بر اینکه تا زمانی که تیم ها بدهی خود را ندهند فعالیتشان معلق است، صادر می شد اما از این پس و با اجرای آیین نامه جدید طبق ماده 44 که در بالا به آ ن اشاره شد، اقدام خواهیم کرد.

اما موضوع جالب به باشگاه های لیگ‌برتری برمی گردد. حسن زاده درباره لیگ‌برتری های بدهکار با لحنی توصیه ای و مهربانانه می‌ گوید: از باشگاههایی که در طول چند سال اخیر برای تسویه بدهی هایشان اقدام نکرده اند می خواهم که هر چه زودتر مشکلات مالیشان را رفع کنند. باشگاههای فوتبال پیشوند فرهنگی ورزشی را یدک می کشند پس معتقدم باید به مقوله دادن حق طلبکاران بیشتر توجه داشته باشند.

تعداد پرونده های مالی باشگاه هایی بدهکاری مثل پرسپولیس و استقلال نشان می‌ دهد که فدراسیون به عزم جدی تری برای مقابله با پدیده بدهکاری احتیاج دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها