کد خبر: ۲۵۹۴۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۵     ۱۹ آبان ۱۳۹۰
ورزشگاه ملي بحرين معمولا براي تيم ملي ايران خوش‌يمن نبوده و خاطره تلخ بازي بحث برانگيز تيم ملي ايران در مقدماتي جام جهاني 2002 هنوز از ذهن فوتبالدوستان ايراني پاك نشده اما تيم ملي ايران اين بار براي پايان دادن به طلسم ناكامي در منامه از ساعت19فردا به مصاف تيم ملي بحرين مي‌رود. يك‌ماه بعد از برد تاريخي 6 بر صفر در ورزشگاه آزادي، تيم ملي ايران اين بار در شرايطي كاملا متفاوت به مصاف بحرين مي‌رود. برد تيم ملي ايران در بازي فردا، صعود به مرحله بعد مسابقات را تقريبا حتمي مي‌كند و باخت بحرين تمام اميدهاي اين تيم براي باقي ماندن در مسابقات مقدماتي را بر باد خواهد داد.

تيم ملي بحرين معمولا در بازي‌هاي خانگي براي برنده شدن به هر ترفندي متوسل مي‌شود اما تيم ملي ايران هم با سرمربيگري كارلوس كي روش تيم دست و پا بسته سال‌هاي پيش نيست و حتي در منامه شانس برنده شدن دارد. در چنين فضايي، مطابق انتظار حرف و حديث‌ها در مورد حساس‌ترين بازي گروه E اوج گرفته و به نظر مي‌رسد بازي ايران و بحريني كه زخم خورده از بازي رفت است يك بار ديگر در فضايي ملتهب برگزار شود. در اين ميان روزنامه‌هاي بحريني زود از حد انتظار به استقبال بازي با تيم ملي ايران رفته‌اند و سعي مي‌كنند بعد از برد تاريخي تيم ملي ايران در بازي رفت با تحليل‌هاي جانبدارانه به بازيكنان بحريني روحيه بدهند. 



ايران تيم ترسناكي نيست! 

روزنامه اخبار الخلیج بحرین در گزارشي از آخرين تمرين تيم ملي بحرين، قبل از رويارويي با تيم ملي ايران را زير ذره بين برده است. علي پاشا، تحليلگر ورزشي اين روزنامه در توصيف اوضاع و احوال تيم ملي بحرين قبل از رويارويي با تيم ملي ايران نوشت: «با ورود ایران به بحرین و رفتن تیم ملی به اردوی بسته، وارد فضای قبل از مسابقه شدیم؛ مسابقه‌ای که خیلی امیدواریم بازیکنان ما با نتیجه مثبت از آن خارج شوند و امید ما را قبل از رفتن به دوحه برای رویارویی با قطر کاملا زنده نگه دارند. از همه انتظار می‌رود تلاش‌های خود را در حمایت از تیم ملی بسیج کنند تا بازیکنان بهترین عملکرد ممکن را انجام بدهند و نتیجه‌اي كه بر خلاف انتظار عموم باشد را رقم بزنند. عبدالله عمر از تیم نیوشاتل سوئیس به تمرينات تيم ملي بحرين اضافه شده وعبدالوهاب علی، مهاجم القادسیه عربستان و محمد سالمين، مهاجم سرشناس اين تيم بعد از مدتها به اردوي اين تيم دعوت شده‌اند اما در سوي ديگر ميدان علي كريمي و خسرو حيدري، دو يازيكن اصلي و كليدي تيم ملي ايران به دليل مصدوميت در بازي فردا غايب خواهند بود. حضور محمد سالمين، مهاجم كهنه كار بحرين كه مدتها در بند رژيم آل خليفه بود روحيه مضاعفي به بازيكنان اين تيم بخشيده و اين بازيكن مي‌تواند برگ برنده پيتر تيلور در بازي فردا باشد. از سوي ديگر نایب رئیس فدراسیون فوتبال بحرین هم 48 ساعت قبل از بازي، در تمرینات روز گذشته این تیم حاضر شد و برای روحیه دادن به بازیکنان این تیم، اعلام کرد که تيم ملي ایران به دلیل مصدوميت چند بازيكن اصلي‌اش ديگرغول ترسناکی نیست. 

در اين ميان جاسم محمد، سرمربي سابق تيم ملي بحرين نگاه واقع بينانه‌اي به بازي فردا دارد و با مقايسه شرايط بازي رفت و جدال فردا مي‌گويد: «ایران در بازی رفت در زمین خود و مقابل تماشاگرانش به ميدان رفت و از اخراج بازیکن بحرین در دقیقه یک نهایت استفاده را کرد. فکر نمی‌کنم که این نتیجه تکرار شود هر چند که تجربه بازیکنان ایران بیشتر از بحرین است. باید در این بازی تمرکز و بازی متعادل را داشته باشیم و نباید ببازیم و اگر پیروز شدیم خیلی عالی است و اگر مساوی کردیم در رقابت باقی می‌مانیم. ما باید با روحیه بالا به دیدار قطر برویم زیرا فاصله میان بازی با ایران و قطر کوتاه است.» سایت فیفا هم در گزارشی كه به مناسبت دور چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 منتشر كرد، جدال مردان کارلوس کی‌روش پرتغالی و پیتر تیلور انگلیسی را مصاف بزرگ قاره آسيا معرفي كرد. 



كي روش: مي‌خواهيم تيم چهارم آسيا باشيم 

بحريني‌ها در حالي به غيبت علي كريمي و خسرو حيدري دل خوش كرده‌اند كه نمايش قابل اعتناي مجتبي جباری در بازی رفت، نگرانی بابت غیبت کریمی را کمتر می کند و حسین ماهینی که در نيمه دوم بازي رفت دو تيم نمايش خيره كننده‌اي داشت احتمالا در پست خسرو حيدري بازي خواهد كرد. كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران هم در آخرين گفت و گوي رسمي‌اش كه با سايت فيفا انجام شده دغدغه‌هايش را فراتر از غيبت دو بازيكن اصلي‌اش توصيف كرده و گفته است: «شما نمی توانید با بهترین تیم‌های جهان به رقابت بپردازید مگر اینکه آمادگی این را داشته باشید که با بهترین تیم‌های آسیا مبارزه کنید. هدف ما این است که با بهترین‌ها بازی کنیم و در میان بهترین‌ها باشیم. آسیا اکنون سه تیم برتر دارد که عبارتند از استرالیا، ژاپن و کره جنوبی اما ما باید سخت کار کنیم تا آنها ایران را به عنوان قدرت چهارم بپذیرند و این هدف ما برای آینده نزدیک است.» تیم ملی در حال حاضر با هفت امتیاز بالاتر از قطر پنج امتیازی، بحرین چهار امتیازی و اندونزی که هیچ امتیازی ندارد، صدرنشین اين گروه محسوب مي‌شود و اگر در بازی جمعه شب مقابل بحرین به پيروزي برسد صعودش به مرحله چهارم مسابقات انتخابي جام جهانی 2014 در قاره آسیا تضمین خواهد شد. با اين حساب از حساسیت و اهمیت بازي‌هاي آينده مقابل اندونزی و قطر کاسته خواهد شد و تيم ملي ايران با فراغ بال رودرروي اين دو تيم خواهد ايستاد. 



بزرگان آسيا روي لبه تيغ 

دور چهارم و پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا در روزهای جمعه و سه شنبه آینده برگزار می‌شود و با انجام این بازي‌ها، چهره اغلب تیم های صعودکننده به مرحله بعد مشخص خواهد شد. به جز گروه E كه تيم ملي ايران به عنوان يكي از قدرت‌هاي سنتي آسيا وضعيت نسبتا خوبي دارد در سایر گروه‌ها، اتفاقات غيرمنتظره‌اي رخ داده و چند تیم مطرح آسیا، در همین مرحله با جام جهانی خداحافظی خواهند کرد. 

در گروهی که تصور می شد عراق و چین بخت بیشتری برای صعود داشته باشند، اردن شگفتی ساز شد و فعلاً با 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است. بعد از اردن هم عراق شانس دوم صعود محسوب مي‌شود و چين احتمالا يكي از ناكامان بزرگ آسيا در مسابقات انتخابي جام جهاني خواهد بود. 

در گروه B هم اماراتی‌ها در بدترین حالت هم پیش بینی نمی کردند در پایان دور رفت، با سه شکست تلخ پایین‌تر از لبنان 4 امتیازی قرار بگیرند. اماراتي‌ها فقط در صورتی به صعود امیدوار می شوند که در دو دیدار پیاپی، کره جنوبی و کویت را شکست دهند که اين موضوع هم بعيد به نظر مي‌رسد. بعد از كره جنوبي به احتمال زياد كويت به عنوان تيم دوم به دور بعد صعود خواهد كرد. 

در گروه ‍C هم دو تيم ژاپن و ازبكستان شش امتيازي هستند و فقط یک معجزه می تواند آن‌ها را از راهیابی به مرحله بعدی باز دارد. ازبك‌ها اگر در بازي خانگي مقابل كره شمالي يك امتياز بگيرند به دور بعد صعود مي‌كنند و كره شمالي كه در جام جهاني 2010 حضور داشت حذف خواهد شد. در گروه D هم صعود استراليا به دور بعد تقريبا قطعي است و اگر عربستان نتواند در بازي خانگي‌اش مقابل تايلند به پيروزي برسد به احتمال فراوان حذف خواهد شد.

تهران امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها