کد خبر: ۲۵۹۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۹ آبان ۱۳۹۰
روزنامه "اولتیما اورا" چاپ پاراگوئه:
روزنامه پاراگوئه‌ای "اولتیما اورا" ضمن پرداختن به اخبار مربوط به تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران و گزارش اخیر آژانس نوشت ایران تهدیدات نظامی را بی اهمیت می‌داند.
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، تهدیدات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و همچنین گزارش مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و مطبوعات آمریکای لاتین داشته است.  

در همین رابطه روزنامه "اولتیما اورا" چاپ پاراگوئه نوشت: ایران تایید کرد که علیرغم گزارش روز گذشته آژانس انرژی اتمی، در برنامه هسته‌ای خود توقفی ایجاد نمی‌کند و پاسخ کوبنده‌ای به هر گونه حمله و تجاوز خواهد داد. 

این روزنامه ادامه داد: بر اساس گزارش جدید آژانس، ایران در راستای ساخت سلاح‌های هسته‌ای فعالیت داشته است. 

"اولتیما اورا" خاطرنشان کرد: "محمود احمدی‌نژاد"، رئیس‌جمهور ایران، در جمع مردم استان چهار محال و بختیاری در پاسخ به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که کشورش در برنامه هسته‌ای سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد. 

به نوشته این روزنامه پاراگوئه‌ای، احمدی‌نژاد بار دیگر ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد و خطاب به آمریکا گفت که ملت ایران عاقل است و دو بمب اتم در مقابل 20 هزار بمب اتم شما نمی‌سازد. 

این روزنامه همچنین نوشت: احمدی‌نژاد اتهامات آژانس در این گزارش نسبت به ایران را پوچ و بی‌اساس دانسته و از آژانس خواست از مسیر خود منحرف نشود و اعتبار خود را با پذیرفتن فشارهای آمریکا و دیگر کشورهای غربی از دست ندهد.

همچنین "آ.ب.ث"، پر تیراژترین روزنامه پاراگوئه، در این رابطه نوشت: سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت ایران هرگز برنامه هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت، با این حال علیرغم گزارش انتقادآمیز اخیر آژانس، ایران همچنان به همکاری با آژانس انرژی اتمی ادامه می‌دهد.  

این روزنامه پاراگوئه‌ای ادامه داد: "علی اصغر سلطانیه" اظهار داشت ایران در موضوع هسته‌ای، از حقوق مشروع خود دست بر نخواهد داشت اما به عنوان یک کشور مسوول همچنان مانند گذشته به تعهداتش در چهارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پایبند است و به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد.  

به نوشته این روزنامه، سلطانیه با متهم کردن "یوکیو آمانو"، مدیرکل آژانس، به رفتار مغرضانه، سیاسی و غیرحرفه‌ای، تاکید کرد گزارش اخیر تحت فشار سیاسی چند کشور از جمله آمریکا آماده شده است و مدیرکل آژانس عواقب اشتباه تاریخی خود را خواهد دید. 

"آ.ب.ث" به نقل از سلطانیه نوشت: ایران این اشتباه تاریخی مدیرکل آژانس را با همکاری و همفکری دیگر کشورها بدون جواب نخواهد گذاشت.  
این روزنامه افزود: سلطانیه خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد از آژانس استفاده ابزاری شود و بی تردید کشورهای عدم تعهد، روسیه و چین، این برخورد ناشایست مدیرکل را بدون جواب نخواهند گذاشت.

همچنین روزنامه "آ.ب.ث" در خبری دیگر آورد: پس از اعلام گزارش جدید آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، فرانسه خواستار مجازات‌های سخت‌تر علیه ایران شد. 

به نوشته این روزنامه، "آلن ژوپه"، وزیر امور خارجه فرانسه، اظهار داشت فرانسه برای مجازات‌های سخت‌تر علیه ایران آماده است و این مجازات‌ها باید بیشتر شوند تا ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.  

این روزنامه پاراگوئه‌ای ادامه داد: وزیر خارجه فرانسه گفت ما مصمم هستیم تا در این ارتباط تصمیم‌گیری کنیم. شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به صراحت رفتار ایران را محکوم کند. این گزارش قاطعی است و نشان می‌دهد که ایران فعالیتهای خود را با همه فناوری‌هایی که به ساخت سلاح هسته‌ای منجر می‌شود، ادامه می‌دهد و مذاکرات شفاف با آژانس را رد می‌کند.

این روزنامه پر تیراژ در خبر دیگری عنوان کرد: اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران ظاهرا به توسعه سلاح‌های هسته‌ای پرداخته است، نگرانی‌های موجود درباره مقاصد برنامه اتمی این کشور را بیشتر می‌کند.  

"آ.ب.ث" به نقل از "مایا کوچیانچیچ"، سخنگوی "کاترین اشتون"، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا نوشت: گزارش جدید آژانس نگرانی‌ها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد. ارزیابی آژانس بر اساس اطلاعات واصله از چند منبع در یک زمان طولانی صورت گرفته است.  

این روزنامه خاطرنشان کرد: به عقیده وی، تحلیل این اطلاعات در داخل آژانس منسجم، مطمئن و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده آژانس از تحقیقات خود در ایران است.
  
روزنامه پاراگوئه‌ای ادامه داد: کوچیانچیچ خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا در سطح داخلی درباره این موضوع مذاکره خواهد داشت تا واکنش مناسبی را اتخاذ کند.

علاوه بر این، روزنامه "لا ناسیون" پاراگوئه نوشت: آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که ممکن است پس از انتشار گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، اقدامات جدیدی علیه این کشور اتخاذ کند.

این روزنامه افزود: یک مقام بلندپایه آمریکا تایید کرد که ایران باید نگرانی‌هایی که کارشناسان آژانس از آن سخن می‌گویند را بر طرف کند و خاطرنشان کرد که آمریکا به مشورت با هم‌پیمانانش می‌پردازد تا اقدامات نهایی بیشتری برای فشار بر دولت ایران اتخاذ کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها