کد خبر: ۲۶۰۵۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
کارشناس فرآورده های بافت سلول و ژن درمانی اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو، صدور هرگونه مجوز برای تولید فرآورده های دارویی با استفاده از سلولهای بنیادی برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو را تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دکتر مهرنوش زارع اظهارداشت: در زمینه درمان بیماران مبتلا به آرتروز زانو با استفاده از سلولهای بنیادی تاکنون هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای ارگان یا شرکتی صادر نشده و این در حالی است که سازمان غذا و دارو، مسئولیت نظارت بر فرآورده های بافت، سلول و ژن درمانی را عهده دار است.
 
وی ادامه داد: فرآورده های بافت، سلول و ژن درمانی به عنوان فرآورده هایی که در پزشکی ترمیمی از آنها استفاده می شود و به خصوص استفاده از سلولهای بنیادی، مخاطرات خاص خود را دارد و هرگونه فعالیت ابتدایی منوط به طراحی و انجام مطالعات کارآزمایی بالینی است که با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی انجام شود.
 
کارشناس فرآورده های بافت سلول و ژن درمانی اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در کشور شرکتهایی در زمینه تولید این فرآورده ها فعالیت دارند که برخی از آنها برای دریافت مجوز با سازمان غذا و دارو در ارتباط هستند. فعالیت این شرکتها در مرحله کار آزمایی بالینی و بررسی کارشناسی است و هنوز هیچ کدام مجوزی برای تولید فرآورده های یاد شده به عنوان خدمات درمانی و با مورد مصرف خاصی دریافت نکرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها