کد خبر: ۲۶۰۵۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
این دستگاه دیپلماسی ایران است که باید بر دولت پاکستان فشار بیاورد و آن ها را وادار به کنترل مرزها و برخورد با تروریست ها کند./ بسیاری از ناامنی ها ریشه در وضعیت نابسامان معیشتی مردم دارد/ دست هایی تفرقه افکن هستند که میخواهند با نگاه قومی از اینها سو استفاده کنند و سنی را در مقابل شیعه و بلوچ را مقابل فارس قرار دهند. این دست ها باید از منطقه ما کوتاه شوند تا آرامش برگردد.

به گزارش سرویس پارلمانی پایگاه 598، با توجه به ناامنی های یک سال اخیر در استان سیستان و بلوچستان مانند حمله به پاسگاه ها، دزدیده شدن مرزبان ها، دزدیده شدن حامد صداقتی قهرمان شمیربازی، و با توجه به حوادث اخیر سراوان و شهادت تنی چند از برادران نیروی انتظامی، مهندس هدایت الله میرمراد زهی نماینده ی مردم سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 گفت: عده ای از اشرار با پلیس تماس گرفته و طی یک گزارش دروغ به پلیس درخواست نیرو نمودند، در پی این اطلاع نیز مأمورین نیروی انتظامی عازم منطقه ی مورد نظر می شوند اما در میانه ی راه با حمله ی غافلگیرانه ی اشرار مواجه شده و به شهادت می رسند؛ به دنبال آن، اشرار با شلیک خمپاره ای به پایگاه مذکور حمله می نمایند.

وی با اشاره به سخنان سردار احمدی مقدم فرمانده ی کل نیروی انتظامی در مورد اینکه باید برای رفع این مسائل اقدامات دیپلماسی صورت بگیرد گفت: متأسفانه در کشور پاکستان بستر مناسبی برای جذب و فرار نیروهای تروریستی فراهم شده که اقدام سودمندی در جهت پاکسازی تروریست ها و حفظ امنیت منطقه از سوی دولت پاکستان انجام نشده است. این دستگاه دیپلماسی ایران است که باید بر دولت پاکستان فشار بیاورد و آن ها را وادار به کنترل مرزها و برخورد با تروریست ها کند.

مهندس میرمراد زهی با اشاره به ریشه ناامنی در منطقه افزود: از آن جا که بسیاری از ناامنی ها ریشه در وضعیت نابسامان معیشتی مردم دارد، دولت باید اقدام فوری در این زمینه انجام دهد و خدمات رفاهی و معیشتی را در منطقه افزایش دهد.

ایشان با تاکید مجدد بر نقش وزارت خارجه حتی در مسئله بهبود وضعیت اقتصادی گفت: دستگاه دیپلماسی می تواند با کشورهای همسایه توافقاتی را در زمینه بهبود تجارت و تبادلات مرزی انجام دهد. با این توافق مردم تجارت در منطقه رونق میگیرد و جایی که اشتغال و خدمات باشد، مردم نارضایتی کمتری دارند و زمینه برای فعالیت اشرار ایجاد نخواهد شد.

وی با تأکید بر اوضاع وخیم اقتصادی مردم در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کردند: این استان جزء محروم ترین استان های ایران بوده و مردم حتی در تأمین ابتدایی ترین نیازهای خود از جمله آب شرب، مسائل بهداشتی، مسکن، آموزش و پرورش و بحث آلودگی هوا و ریزگردها دچار مشکل هستند و متأسفانه اقدامات جدی و مفیدی در این زمینه از سوی دستگاه های دولتی دیده نمی شود.

نماینده مردم سراوان مسئله فرهنگی را یکی دیگر از عوامل مهم در منطقه نام برد و افزود: در استان ما مانند اغلب مناطق کشور شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی میکنند و از این جهت مشکلی با یکدیگر نداریم، عرق ملی و منطقه ای هم به دلیل بافت سنتی منطقه هنوز در دل مردم ما ریشه دارد. اما دست هایی تفرقه افکن هستند که میخواهند با نگاه قومی از اینها سو استفاده کنند و سنی را در مقابل شیعه و بلوچ را مقابل فارس قرار دهند. این دست ها باید از منطقه ما کوتاه شوند تا آرامش برگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها