أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۶۱۵۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۶ مهر ۱۳۹۳
پس از پخش قسمت چهل و نهم برنامه "حساس نشو" از شبکه خبر و تقدیر از عملکرد مثبت دولت در بخش اقتصادی، خبرگزاری ایرنا با این تصور که از دولت انتقاد شده، در اقدامی شتاب زده به این بخش از برنامه واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر: پس از پخش "حساس نشو" قسمت چهل و نه از شبکه خبر و تقدیر از عملکرد مثبت دولت در بخش اقتصادی، خبرگزاری ایرنا با این تصور که از دولت انتقاد شده، در اقدامی شتاب زده به این بخش از برنامه واکنش نشان داد و آن را "نیش" به رئیس جمهور محترم قلمداد کرد. روز جمعه 25 مهرماه 93 خبری با عنوان "نیش برنامه خبری شبکه خبر به رئیس جمهور" را منتشر کرد. از آنجایی که این خبرگزاری در مطلب انتقادی خود، بدون رعایت بازنشر خبر ، اقدام به چارچوب بندی و تفسیر خبر از زاویه دید خود کرده است، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به منظور آشکار سازی موضوع و جبران لطمه ای که از این طریق به اخلاق و تعهد حرفه ای روزنامه نگاری همکاران رسانه ای وارد شده، اصل موضوع را منتشر می کند. برنامه "حساس نشو" با ساختاری جدید، رویکردی متنوع و با تکیه بر نوع آوری و خلاقیت ها، در شبکه خبر تهیه و پخش می شود. این برنامه خبری موفق شده است مخاطبان بسیاری را برای خود جذب کند. 

 

این برنامه که در قالبی طنز به مردم عزیز کشورمان ارائه می شود ، دارای بخش های مختلفی است که یکی از آنها، بخش "اهدا تندیس هفته" است. در این بخش از برنامه، که برخلاف آیتم های دیگر، لحنی جدی و غیرانتقادی دارد، از اقدامات یا اظهار نظرهای مثبت و قابل توجه مسئولان کشور تقدیر می شود و اتفاقا، موضوع مورد اشاره خبرگزاری ایرنا، مربوط به همین بخش از برنامه حساس نشو بوده که در آن، عملکرد دولت برای خروج اقتصاد از رکود، کاهش نرخ تورم و افزایش نرخ اشتغال مورد ستایش قرار گرفته و تندیس برنامه، به رئیس جمهور محترم کشورمان تعلق گرفته است.


عجیب آنکه همکاران ما در خبرگزاری ایرنا، بدون کمترین توجه و در اقدامی عجولانه، به بازنمایی این بخش از برنامه پرداخته و شتاب زده تر از آن، اقدام به تهیه و انتشار مطلبی گلایه آمیز کرده اند. به نظر می رسد اگر نویسنده این مطلب، به خود زحمت می داد و بازپخش برنامه حساس نشو را در سایت شبکه خبر مشاهده می کرد، هرگز بخود اجازه نمی داد که اینگونه، تعهد، اخلاق و اصول روزنامه نگاری را زیر سوال ببرد.

 

به طور قطع، اگر سردبیر بخش مربوطه در این خبرگزاری، قبل از تائید سریع این مطلب،" جوهر اصلی روزنامه نگاری، یعنی اصل تأیید صحت خبر" را در نظر می گرفت، اینگونه رسانه معظم خود را در معرض بی اعتمادی مخاطب قرار نمی داد.

 

واکنش عجولانه ایرنا

 

 

اگر به تاریخ شکست برخی از روزنامه نگاران در دنیا نگاهی اجمالی بیاندازیم، خواهیم دید که یکی از عوامل افول آنان عدم رعایت رسالت روزنامه نگاری و وفاداری به اخلاق این حرفه است.

لینک دانلود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۱
۱
منکه دیگه حساس نشو رو نمیبینم. مردم رو نادیده گرفت و به یه نفر وخوش اومد بقیه اهمیت داد دست اخر هم اینجوری جواب گرفت. حقشه اتفاقا.جالبه که صدای نریشن هم عوض شده وبد و مشخصا از مسیر اصلی یعنی مردم مداری خارج شده.مردم حس میکنن چقدر از رکود عبور کردیم. با یواشکی گرون کردنای قبوض و قیمت های الان یا الان. قباحت داره
پاسخ
هما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
ولی منم این قسمتشودیدم لحن گوینده با همیشه فرق داشت حس تمسخر رو القا میکرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها