کد خبر: ۲۶۶۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
به دنبال سقوط نظام معمر قذافي رييس جمهور مخلوع و معدوم ليبي، همچنان ابهامات درباره وضعیت امام موسی صدر در هاله ای از ابهام است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، برخی تحليلگران سياسی بر اين باورند كه اگر ايشان تاكنون زنده و در زندانهاي قذافي بود، قطعا تاكنون محل اختفای او كشف شده و آزاد می شد و يا حداقل از سرنوشت او خبری به دست مي آمد.

شاید اعترافات برخی از نزدیکان دیکتاتور سابق لیبی و ادعای شهادت امام موسی صدر از زبان آنها در چنین برداشت و تحلیلی بی تاثیر نبوده است امّا باید توجه داشت که تا کنون هیچ گونه سند موثقی در این زمینه از سوی مسئولین شورای انتقالی لیبی ارائه نشده است تا تسلیم این ادعاها شویم.

حال با توجه به نفوذ ناتو در کشور لیبی بعید به نظر نمی رسد که در فرض زنده بودن امام موسی صدر، غربیها در این باره کارشکنی کرده باشند و تمامی اظهارات و ادعاهای اخیر مبنی بر شهادت امام موسی صدر کاملا ساختگی و مطابق سناریوی ترسیم شده غرب باشد.

اینکه آیا در این میان مقامات کشورمان نیز تسلیم ادعاهای اینچنینی شده اند و به نوعی شهادت امام موسی را پذیرفته اند؛ ابهامی بود تا نظر رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه را در این باره جویا شویم.

مهمان پرست در این باره به خبرنگار " بی باک" گفت: مگر می شود شخصیتی همچون امام موسی صدر از دستور کار پیگیریهای ما خارج شود و قطعا مسئولین همچنان پیگیر وضعیت امام موسی صدر هستند.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: امام موسی صدر یک شخصیت برجسته در جهان اسلام هستند و تاثیر گذاری ایشان در حرکتهای اسلامی و مردمی تردید ناپذیر است. بنابراین به دلیل همین تاثیرگذاری ایشان بود که دشمنان جهان اسلام  سعی در توطئه محو کردن ایشان و از صحنه کنار زدن وی کردند.

مهمان پرست ضمن رد ادعای بی تفاوت شدن مسئولین کشورمان در قبال پیگیری مساله امام موسی صدر تصریح کرد: به هر طریق ممکن باید هرچه سریعتر آخرین وضعیت ایشان روشن شود و ما تمام تلاشمان را در این زمینه داریم انجام می دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها