کد خبر: ۲۶۶۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
شمار بازداشت شدگان وال استریت از مرز 500 نفر گذشت و اين در حالي است كه با وجود اقدامات سرکوبگرانه پلیس آمریکا معترضان به نظام سرمایه داری بر ادامه اعتراضات خود پافشاری می کنند.
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، پلیس ضد شورش نیویورك از شب گذشته حملات خود به معترضان را تشديد كرده و با یورش به پارك زيكوتی واقع در منطقه وال استریت ، بیش از 500 نفر از تحصن كنندگان را دستگیر كرد.
 
 
پلیس ضد شورش نیویورك با توسل به زور تحصن كنندگان را از داخل پارك بیرون و چادرهای آنان را جمع آوری كرد. پلیس با ضرب و شتم مردم و خشونت تمام مانع از بازگشت آنان به داخل پارك می شود

پلیس لپ تاب، دوربین های عكاسی و تمامی وسایل تحصن كنندگان در منطقه وال استریت را با خود برد.

هر چند بلومبرگ شهردار نیویورك شب گذشته هنگام جمع اوری چادرهای داخل پارك به تحصن كنندگان وعده داد بعد از نظافت پارك می‌توانند برگردند اما اكنون پلیس با ایجاد حصار فلزی در اطراف پارك عملا مانع از بازگشت آنان می شود.

این اقدام پلیس به بهانه نظافت پارک صورت گرفت و به تجمع کنندگان اعلام شد ان ها می توانند فردا صبح و بدون به همراه داشتن وسایل خواب به پارک برگردند.

 در شهرهای دیگری مثل اوکلند که چادرهای معترضان برچیده شده است در بیرون اردوگاه معترضان تیراندازی صورت گرفته بود و در نتیجه پلیس مداخله کرده بود.

معترضان بر بازگشت به تحصن و ادامه اعتراضات شان پافشاری کردند و اعلام کردند که قصد دارند روز پنجشنبه به مناسبت گذشت دو ماه از اغاز جنبش شان با انجام تظاهراتی وال استریت را ببندند.

پارک زیکوتی به محلی نمادین تبدیل شده است زیرا جنبش اعتراض آمیز از این پارک اغاز شد و به دیگر شهرهای امریکا کشیده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها