کد خبر: ۲۶۶۹۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۱ آبان ۱۳۹۳
رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ می گوید در صورتی دربی به تعویق می افتد که 30 آبان دو تیم در جام حذفی بازی کنند.
به گزارش پایگاه 598، غلامرضا بهروان رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. دربی نزدیک است و بحث تعویق آن در کنار مناقشه طولانی حق پخش و البته حضور بازیکنان سرباز سبب شده تا بهروان در چند جبهه درگیر باشد. رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در این باره صحبت کرده است...


برای بازی پرسپولیس و استقلال چه تمهیدات ویژه‌ای دارید؟


در روز قرعه‌کشی همه پیش‌بینی‌ها را کردیم. با مدیریت ورزشگاه آزادی توافقات انجام شده است.


ظاهرا قرار است دربی به تعویق بیفتد؟


بحث تعویق دربی ارتباطی به حق پخش ندارد و به دلیل اینکه تیم ملی ایران 27 آبان با کره جنوبی بازی دارد، استقلال از ما درخواست کرده دیدار این تیم به تعویق بیفتد. باشگاه استقلال نامه‌ای به کمیته مسابقات نوشته مبنی بر اینکه بازیکنان زیادی از این تیم در تیم ملی هستند و با توجه به دیدار تیم ملی ایران با کره جنوبی در تاریخ 27 مهر نمی‌توانند برابر برنامه قبلی در دربی بازی کنند. استقلالی‌ها می‌گویند ما بازیکنان مان را 15 روز در اختیار نداریم که بتوانیم با آنها تمرین تاکتیکی کنیم در سوی دیگر رقیب ما با خیال راحت تمرین می‌کند. با توجه به موارد فوق، کمیته مسابقات مشغول بررسی این وضعیت است. با وجود اینکه رسما مسابقه تیم ملی با کره به ما اعلام نشده و رسانه‌ها 27 آبان را تاریخ برگزاری این بازی اعلام کرده‌اند و با توجه به اینکه استقلال باید در تاریخ 30 آبان با پرسپولیس بازی کند و 6 بازیکن یا بیشتر از استقلال در تیم ملی حضور دارند، مشغول بررسی این موضوع هستیم و احتمال این وجود دارد که دربی یک هفته به تعویق بیفتد.


فکر نمی‌کنید اگر این اتفاق بیفتد، دو تیم به دلیل زمان نسبتا زیاد تعطیلات از فرم مسابقه خارج شوند؟


اینطور نیست که اگر دربی هم عقب بیفتد، آنها استراحت کنند. تغییر تاریخ دربی فقط به شرط برگزاری بازی‌های جام حذفی قطعی شده است. برای هر دو بازی حذفی می‌گذاریم. اگر دربی به تعویق بیفتد دو تیم باید در این حدفاصل در جام حذفی به میدان بروند. استقلال باید در روزهای 30 آبان یا اول آذر در صورت صعود در رقابت‌های جام حذفی مقابل ذوب‌آهن به میدان رود. پرسپولیس هم باید با گل گهر سیرجان بازی کند.


اما قلعه‌نویی سرمربی استقلال اعتقاد دارد جابه‌جایی دربی با بازی جام حذفی مشکل آنها را حل نخواهد کرد و باید استقلال فرصت کافی برای آماده‌سازی دربی در اختیار داشته باشد؟


در صورت تعویق دربی هم استقلال باید در جام حذفی بازی کند و امکان اینکه برای این تیم بازی نگذاریم وجود ندارد. اگر این جابه‌جایی صورت بگیرد ما تاریخ اول آذر را برای بازی استقلال برابر ذوب‌آهن در نظر خواهیم گرفت. از 27 آبان تا اول آذر فرصت کافی برای استقلال وجود خواهد داشت، ضمن اینکه دغدغه اصلی استقلال در درخواستش از سازمان لیگ این بوده که پرسپولیس بازیکنی در تیم ملی ندارد و به همین دلیل فرصت لازم را برای تمرینات تاکتیکی دارد، ما هم این دغدغه را قبول داریم اما در مورد ذوب‌آهن دیگر این بحث موضوعیت ندارد چراکه ذوب‌آهن هم در تیم ملی بازیکن دارد. راه دیگری برای ما وجود ندارد و استقلال هم فرصت کافی را برای استفاده از بازیکنان ملی‌پوش خواهد داشت.

 

ظاهرا بازی پرسپولیس با گل گهر هم به کرمان منتقل شده؟


بله، با توجه به صعود دو تیم پرسپولیس و گل گهر سیرجان در جام حذفی که میزبانش طبق قانون تیم سیرجانی است و با توجه به ظرفیت محدود ورزشگاه سیرجان و حضور تیم پرطرفدار پرسپولیس در استان کرمان، برای سازمان لیگ به هیچ وجه مقدور نیست دیدار فوق در سیرجان برگزار شود و این دیدار باید در کرمان انجام شود. البته تمامی این موارد در جلسه هیات رییسه سازمان لیگ که امروز یا فردا برگزار می‌شود مطرح شده و تصمیم‌گیری در این موارد منوط به نظر هیات رییسه است.

 

در مورد پرونده معافیت فوتبال یکسری اسامی جدید اعلام شده...


من در جریان این موضوع نیستم. در این باره بهتر است تاج توضیحات لازم را بدهد و ما مطابق قانون درباره این بازیکنان عمل خواهیم کرد. ضمن اینکه اسامی بازیکنان سرباز را نظام وظیفه اعلام می‌کند.


گفته می‌شود متخلفان باید پول باشگاه‌ها را برگردانند و رایگان خدمت کنند؟


اگر پول گرفته‌اند، خلاف کرده‌اند.


می‌گویند یکسری اسامی جدید نیز در راه است و طی روزهای آینده اعلام خواهد شد؟


من هیچ چیزی را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. از نظام وظیفه بپرسید.


ظاهرا قرار است حسین ماهینی به‌عنوان بازیکن قرضی در لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را همراهی کند؟


ماهینی می‌تواند قرضی برای پرسپولیس بازی کند اما این بازیکن دیگر نمی‌تواند به صورت قطعی بازگردد. البته این بازیکنان باید در لیست تیم‌ها باشند که بتوانند به صورت قرضی به تیم دیگری بروند.


وضعیت مهرداد پولادی به کجا انجامید؟


این بازیکن نمی‌تواند در تیم ملی هم بازی کند. ظاهرا فدراسیون به کی روش هم این موضوع را اعلام کرده بود.

 

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها