کد خبر: ۲۷۰۹۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۲۶ آبان ۱۳۹۳
بگومگوی خوردبین و پنجعلی البته بیشتر به یک سوءتفاهم شبیه است تا دعوا.
به گزارش پایگاه 598، این خاصیت پرسپولیس است که پیشکسوتان بیرون مانده‌اش‌ مدام علیه مدیران و مربیان که کار را در دست دارند، مذاکره کنند و آنها را بکوبند. درست مثل همان کاری که حمید درخشان چند ماه پیش با انتقاد از عملکرد علی دایی انجام می‌داد و حالا دستیاران و دوستان این مربی را مقابل خود می‌بیند. خود دایی سکوت کرده اما افشین پیروانی که در روز برکناری هم با فریادهایش حسابی از خجالت رییس هیات‌مدیره و سرمربی جدید پرسپولیس درآمده بود، هیچ فرصتی را برای صحبت کردن علیه درخشان از دست نمی‌دهد.


پیروانی که یک پرسپولیسی شناسنامه‌دار و پرافتخار است، اوایل دهه 70 به پرسپولیس آمد و تا پایان فوتبالش به جز مقطعی که در السد قطر بازی کرد، در جمع ستاره‌های قرمزپوش باقی ماند و یکی از محبوب‌ترین‌های این باشگاه بود. او در دو دوره مختلف هم مربی و سرمربی پرسپولیس بوده و امسال هم برای کاستن فشار، دستیاری دایی را پذیرفت. حالا هم تنها حرفش، انتقاد از درخشان است که البته او هم این انتقادها را بی‌پاسخ نگذاشته و گفته که افشین پیروانی را خودش به پرسپولیس آورده است.


این یک مورد را در گوشه‌ای از ذهن‌تان بگذارید تا با هم ماجرای پنجعلی- خوردبین را هم بازخوانی کنیم. بازگشت محمود خوردبین و تودیع محمد پنجعلی از سرپرستی پرسپولیس خیلی راحت‌تر از تغییر کادر فنی اتفاق افتاد. پنجعلی در حمایت از دایی و این‌طور که خودش می‌گفت، از سمت سرپرستی تیم کناره گرفت و در روز معارفه خوردبین هم خوشحال و خندان با او عکس انداخت تا بگوید که هیچ چیز به اندازه پرسپولیس برایش اهمیت ندارد. بعد هم باشگاه مدیریت تیم‌های فوتبال پرسپولیس را به او سپرد که این یعنی تیم بزرگسالان هم در حوزه اختیارهای پنجعلی است.


چیزی که خوردبین اصلا آن را برنمی‌تابد و با ناراحتی درباره حضور محمد پنجعلی در تمرین‌های پرسپولیس گفته: «او هیچ سمتی در تیم بزرگسالان ندارد. قبلا مدیر تیم بوده اما الان من چنین مسوولیتی دارم و وظیفه پنجعلی در آکادمی باشگاه است، نه در تیم ما. قرار هم نیست هر روز بیاید سر تمرین.» پنجعلی هم البته این حرف او را بی‌پاسخ نگذاشت و گفت: «خوردبین احتمالا سمت من را در پرسپولیس نمی‌داند. من طی حکمی از سوی مدیرعامل بعد از کنار رفتن از سرپرستی، مدیر تمام تیم‌های فوتبال باشگاه شدم. البته اینکه چه وظایفی دارم، هنوز به طور کامل مشخص نیست اما کارهایم تداخلی با کارهای خوردبین نخواهد داشت. من اکثر روزها به درفشی‌فر می‌روم و کنار تیم هستم چون باید باشم. هیچ مشکلی هم با خوردبین ندارم اما چند روز دیگر که باشگاه شرح وظایف من را به طور دقیق مشخص کرد، دیگر این صحبت‌ها را نمی‌شنویم.»


بگومگوی خوردبین و پنجعلی البته بیشتر به یک سوءتفاهم شبیه است تا دعوا. اختلاف‌های پیروانی و درخشان اما که ماجرایش را در فصل اول داستان‌های پرسپولیس خواندید، کاملا جدی است و غیردوستانه. درست مثل دعواهایی که در تمام این چند سال یک طرفش محمد مایلی‌کهن ایستاده بود و علی دایی مقابل او. مایلی‌کهن و دایی در دوره‌ای با هم روابط استاد و شاگردی داشته‌اند. مثل درخشان و پیروانی. خوردبین و پنجعلی هم اگر چه هیچ‌کدام مربی آن دیگری نبوده اما هر دو که پرسپولیسی هستند.


مگر نه اینکه همه آنها نام و نشان‌های فوتبالی‌شان را از همین پرسپولیس دارند؟ پس چرا باید این تیم و همه بدبختی‌هایش را ندید بگیرند و خودبینی اینگونه اسیرشان کند؟ وقتی بزرگترهایی همچون آنها حرمت نگه نمی‌دارند، چطور از بازیکنان امروز پرسپولیس توقع احترام دارند؟ دعواهای آنها البته یک روز بالاخره به آخر خواهد رسید اما بدون شک خاطره این روزها در ذهن هواداران باقی می‌ماند و بدتر اینکه مطرح کردن چنین حرف‌هایی در فاصله شش روز مانده تا دربی، هیچ‌کس را به اندازه پرسپولیس آزار نخواهد داد.

 

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها