أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۱۱۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
دو تيم اسپانيا و آلمان، قهرمانان جام هاي جهاني 2010 و 2014، امشب در ديداري دوستانه در شهر ويگو، به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش پایگاه 598،این آخرین دیدار دو تیم در سال 2014 خواهد بود و مطمئنا ویسنته دل بوسکه و یواخیم لوو دوست دارند سال جاری با پیروزی به پایان برسانند.
آلمان بعد از رقابت های جام جهانی 5 بازی انجام داد که تنها در دو تای آنها به پیروزی رسید. دو شکست برابر آرژانتین و لهستان و تساوی برابر ایرلند، باعث شد تا لوو از عملکرد شاگردانش در دیدارهای اخیر ابراز نگرانی کند. او حتی بعد از پیروزی 4-0 اخیر برابر جبل الطارق هم شاگردانش را شماتت کرد.
آلمانی ها در دیدار برابر تیم کوچک جبل الطارق موقعیت های گلزنی زیادی را از دست دادند؛ اتفاقی که لوو امیدوار است برابر اسپانیا رخ ندهد. مانشافت در دیدار امشب مانوئل نویر را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد؛ ضمن اینکه آندره شورله، مارکو رویس، کریستوف کرامر و ژروم بواتنگ هم شرایط بازی کردن ندارند.
آلمان در دو دیدار قبلی اش برابر اسپانیا در فینال یورو 2008 و نیمه نهایی جام جهانی 2010 شکست خورد اما حتی پیروزی در دیدار امشب هم نمی تواند انتقامی برای آن دیدارها به حساب بیاید.
در سمت مقابل، اسپانیا در دیدار امشب دیگو کاستا را در اختیار نخواهد داشت. او و سسک فابرگاس حتی به اردوی لا روخا هم دعوت نشدند. داوید خیا هم که در تمرینات دچار آسیب دیدگی شد، در این دیدار غایب خواهد بود.
اسپانیا هم مانند آلمان، بعد از جام جهانی، دو شکست داشته و حالا در رتبه دهم رنکینگ فیفاست. آنها ماه گذشته در مقدماتی یورو 2016، مقابل اسلوواکی 2-1 شکست خوردند اما شنبه شب توانستند 3-0 بلاروس را شکست بدهد.
دو تیم تاکنون 21 بار مقابل هم قرار گرفتند که 8 پیروزی برای آلمان و 7 برد برای اسپانیا رقم خورده است. در سه رویارویی اخیر هم اسپانیا پیروزی بوده و این شانس این تیم برای دیدار امشب را افزایش می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها