کد خبر: ۲۷۲۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به وضعیت اسفناک گرفتن زیرمیزی از سوی برخی از پزشکان جراح گفت: این موضوع تا حدی در جامعه نهادینه شده است که زیرمیزی به رو میزی تبدیل شده و به صورت علنی در بین بیماران و پزشکان مطرح و دریافت می‌شود.
به گزارش فارس، فخر‌الدین حیدری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در تذکر شفاهی در صحن مجلس با تبریک هفته بسیج تذکر خود را مربوط به وزیر بهداشت و درمان دانست و گفت: این تذکر در خصوص وضعیت اسفناک گرفتن زیرمیزی از سوی برخی از پزشکان جراح در کشور است.

وی افزود: این موضوع تا حدی در جامعه نهادینه شده است که زیرمیزی به رو میزی تبدیل شده و به صورت علنی در بین بیماران و پزشکان مطرح و دریافت می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حالی که خدمات بسیاری را از سوی پزشکان متعهد در سراسر کشور شاهد هستیم اما برخی از پزشکان جراح بیماران را در پشت اتاق عمل نگه می‌دارند و تا مبلغی به عنوان زیرمیزی دریافت نکنند اجازه ورود به اتاق عمل را به آنها نمی‌دهند.

حیدری این موضوع را تاسف برانگیز و موجب نگرانی برشمرد و گفت: این موضوع روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود و بی‌توجهی مسئولین به این عمل زشت تنها گریبان مردم فقیر و ضعیف را گرفته است.

وی تذکر بعدی خود را مربوط به وزیر نفت و نیرو در خصوص عدم اجرای بند 66 بودجه سال 90 دانست و گفت: مجلس در بودجه امسال مساجد روستایی را از پرداخت هزینه‌های مصرفی آب، برق و گاز معاف کرده اما متاسفانه در استان کردستان این بند 66 اجرا نشده و هنوز ادارات و شرکت‌های آب، برق و گاز برای مصارف مساجد روستایی قبض صادر می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بجاست تا وزارت نفت و نیرو به این موضوع توجه کنند تا بودجه امسال به طور کامل اجرا شود.

حیدری در تذکر سوم خود خطاب به وزیر کشاورزی گفت: اخیرا سهمیه سوخت کشاورزان در شهرستان سقز و بانه قطع شده است لذا لازم است تا وزیر بداند با بالا رفتن قیمت سوخت، نهادهای کشاورزی و ادوات کشاورزی تنها برای از بین بردن کشاورزی کافی بود.

وی ادامه داد: کشاورزان این شهرستان‌ها به دلیل این مسائل نابود شده‌اند و مجبورند تا روستاها را تخلیه کنند که امیدواریم دولت و وزارت جهاد کشاورزی شعار نداده و دستور دهند تا این مشکل کشاورزان حل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها