کد خبر: ۲۷۳۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
مشاور عالی مقام معظم رهبری:
مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری گفت: بسیجیان ظرفیت پایان ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران اسلامی هستند.

به گزارش سرويس بين الملل  598 به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر امروز در تجمع 50 هزار نفری بسیجیان مشهد در میدان 15 خرداد این شهر با اشاره به فلسفه وجودی بسیج، اظهار داشت: 32 سال از زمان صدور فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان توسط امام بیانگر دوراندیشی و آینده‌نگری ایشان نسبت به حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب اسلامی درایران و جهان بود، می‌گذرد.
مشاورعالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: در حقیقت این دید الهی امام بسیج را به‌عنوان الگوی مقاومت و الگوی پیروزی آفرین و برای مدیریت حوادث آینده ایجاد کرد.
وی با بیان این مطلب که این تجمع 50 هزار نفری از بسیجیان، نمونه‌ای از اقتدار و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی است، ادامه داد: شما بسیجیان ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران اسلامی مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی هستید.
صفوی افزود: بسیج، بزرگترین سرمایه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی و ظرفیت استراتژیک نظام برای حل مشکلات و پاسخ دادن به بزرگ‌ترین نیازهای کشور است و بسیجیان عصاره و نماد شایستگی‌ها و ارزش‌های جاودانه ملت ایران برای تحقق و رسیدن به افق‌های چشم انداز 20ساله ایران هستند.
وی با بیان این مطلب که اوج‌گیری بیداری اسلامی سبب سرنگونی دولت‌ها و حکومت‌های مستبدی هم‌چون حسنی مبارک در مصر و دیکتاتور لیبی و تونس شده، اظهار داشت: احتمال ادامه جریانی که هم‌اکنون در کشورهای یمن و بحرین به‌عنوان بیداری اسلامی تشکیل شده است، بسیار قوی است.
مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: ادامه فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی علیه ایران در مسائل انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و اتهامات واهی، از دیگر دلایل حساس بودن وضع منطقه است.
وی فشارهای سیاسی تبلیغاتی و حتی امنیتی را به برخی کشورهای دوست ایران از جمله سوریه توسط آمریکایی‌ها، غربی‌ها، اتحادیه عرب و کشور ترکیه چهارمین دلیل حساس بودن منطقه دانست و گفت: از نظر جمع‌بندی مسائل، منطقه ما هم اکنون در دوران عدم اطمینان و قطعیت امنیتی و سیاسی و ناپایداری استراتژیک به‌سر می‌برد.
سرلشکر ‌صفوی گفت: در این شرایط حساس جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و قدرت بزرگی که در ثبات و امنیت موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه حرف آخر را می‌زند، باید این شرایط را کاملا تحت نظر داشته باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون آمریکا و اسرائیل بدترین وضعیت را در منطقه دارند و اهداف آنها با شکست مواجه شده است، گفت: هجمه‌افکنی اخیر رسانه‌های آنها علیه ایران، نشان‌دهنده استیسال آنهاست.
صفوی افزود: ملت‌های منطقه شاهد عقب‌نشینی آمریکا از عراق هستند و امیدواریم با موج بیداری اسلامی شاهد خروج ذلت‌بار آنها از افغانستان و خلیج فارس باشند، و این سرنوشت مختومی برای آمریکایی‌ها است، چرا که امنیت این منطقه را دولت‌های برخواسته از اراده ملت‌ها در آینده حفظ خواهد کرد.
وی گفت: باید خودمان را در بالاترین ظرفیت‌های انسجام و اتحاد ملی در هفته بسیج و 22 بهمنی که در پیش‌رو داریم، را از یک طرف به جهانیان نشان بدهیم و از سوی دیگر آنچه که مربوط به بسیجیان، نیروهای مسلح و سپاه برمی‌گردد، بروز و ظهور یک قدرت و دفاع همه جانبه برای حوادثی که ممکن است، غیرقابل انتظار باشد نشان دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها