کد خبر: ۲۷۴۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
يک مقام بلندپايه آمريکايي ادعا کرد: ما تقريباً مطمئنيم که بمب‌هاي شيميايي آکنده از گاز خردل که بتازگي در ليبي کشف شده، در ايران طراحي و توليد شده است.
روزنامه واشنگتن پست در شماره اخير خود، پرونده اي را اختصاص داده به ادعاي "احتمال صادرات سلاح شيميايي از ايران به ليبي در سال ها پيش".
 
اين روزنامه به نقل از مسؤولان آمريکايي و ليبيايي که از افشاي هويت خود، خودداري کردند مدعي شد اين بمب هاي خردل که توسط ارتش رژيم قذافي در انبار نگهداري مي شده است طي چند هفته اخير در دو پايگاه در مرکز ليبي کشف شده است.
 
يک مقام بلندپايه آمريکايي که نامش فاش نشده است، ادعا کرد: ما تقريباً مطمئنيم که بمب هاي شيميايي آکنده از گاز خردل که بتازگي در ليبي کشف شده، در ايران ساخته شده است!
 
این مقام آمریکایی کشف این سلاح‌ها را باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران دانسته است.
 
اين خبر بلافاصله از سوي رسانه هاي ضد انقلاب از جمله صداي آمريکا، راديو فردا و راديو رژيم صهيونيستي مورد استقبال قرار گرفت تا شايد بتوان از آن به عنوان محملي تازه براي فشار بر جمهوري اسلامي ايران همزمان با طرح پرونده ادعايي کار بر روي سلاح هاي هسته اي در شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي استفاده کرد.
 
از سوي ديگر روزنامه اماراتي دارالخليج نيز نوشت: رئيس كار گروه آمريكا در الجزاير، در نشستي مطبوعاتي اعلام كرد: اسناد و شاخصه‌هايي مبني بر اينكه سازمان‌هاي تروريستي به سلاح‌هاي موشكي ليبي دست‌ يافته‌اند، وجود ندارد.
 
وي افزود: نظام معمر قذافي حدود 20 هزار موشك را در اختيار داشت كه توسط سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) نابود شد لذا سيطره بر اين ميزان اسلحه، ماه ها زمان مي‌برد.
 
در همين حال، روزنامه انگليسي گاردين نيز هفته گذشته اعلام كرده بود كه دولت انگليس، قصد دارد تيمي از كارشناسان خود را به منظور كشف زرادخانه‌هاي سري ليبي و كمك به مسؤولان اين كشور جهت نابودي سلاح‌هاي شيميايي به ليبي اعزام كند.

منبع:مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها