کد خبر: ۲۷۵۸۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۳ آذر ۱۳۹۳
با وجود انتظار زیاد
سخنان رئیس جمهور در اولین ساعات حضور در گلستان در ورزشگاه آزادی شهر گرگان مبنی بر اینکه "من به نسل جوان به خصوص قشر دانشجو وعده می‌دهم پای وعده‌هایم خواهم ایستاد" می‌طلبید که حداقل دیداری نظیر دیدارهای دانشجویی پیشین در دستور کار رئیس کاروان "تدبیر و امید" قرار بگیرد اما ...

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از گرگان، دولت یازدهم در دهمین سفر استانی خویش یازدهم آذر وارد گلستان شد و پس از دو روز رئیس جمهور به اتفاق هیات همراه گرگان را به مقصد تهران ترک کرد.

 

روحانی و اعضای کاروان تدبیر و امید در مدت این دو روز علاوه بر دیدار عمومی با مردم گلستان، دیدار با روحانیون، دیدار با ایثارگران و نخبگان و سرمایه گذاران استان، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نظیر راه آهن ایران ترکمنستان قزاقستان که آسیای میانه را به خلیج فارس متصل می‌کند و بیمارستان 32 تخت خوابی شهرستان آزادشهر و چند طرح دیگر را در دستور کار داشت.

 

نکته‌ای که انتظار می‌رفت به عنوان یک اولویت در این سفر صورت بگیرد، دیدار با دانشجویان این استان و دست کم دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان بود که در مصاحبه‌ها و گزارش‌های مختلف رسانه‌ای این درخواست دانشجویان به سمع و نظر اصحاب دولت رسیده بود.

 

شاید اگر از تاخیر حضور رئیس جمهور در اولین دیدار که با عموم مردم استان صورت گرفت و زمان‌های کم و بیش دیگر چشم پوشی نشود، می‌توانست امید داشت تدبیر این دیدار نیز در دستور کار کاروان تدبیر و امید قرار بگیرد؛ اما با وجود درخواست دانشجویان این مهم محقق نشد.

 

سخنان رئیس جمهور در اولین ساعات حضور در گلستان در ورزشگاه آزادی شهر گرگان مبنی بر اینکه "من به نسل جوان به خصوص قشر دانشجو وعده می‌دهم پای وعده‌هایم خواهم ایستاد" می‌طلبید که حداقل دیداری نظیر دیدارهای دانشجویی پیشین در دستور کار رئیس کاروان تدبیر و امید قرار بگیرد.

 

روحانی همچنین در آخرین برنامه سفر خود در نشست خبری با برخی از اصحاب رسانه استان فلسفه این سفر را شنیدن نظرات و سخنان مردم و حل آن برشمرد؛ اما وجاهت ویژه‌ای برای قشر دانشجو در میان مردمی که از آن سخن به میان آوردند عملا مشاهده نشد.

 

دیدار روحانی با نخبگان استان نیز انتقاد برخی از دانشجویان را در پی داشت چه بسا انتظار دیدار ویژه با قشر دانشجو بدون گزینش می‌رفت؛ اما برخی به عنوان نخبه دانشجویی نیز از عدم حضور در این دیدار اختصاصی گله مند بوده و برخی از افراد حاضر نیز به اینکه مجال صحبت با رئیس جمهور را نداشتند معترض بودند؛ چرا که در این دیدار خانم عادله کشمیری تنها کسی بود که به نمایندگی از نخبگان استان پشت تریبون رفت که در سخنانش به بیان مسائل زنان در جامعه پرداخت.

 

عدم دیدار روحانی با دانشجویان و یا نمایندگانی از این قشر در حالی صورت گرفت که دانشجویان زیادی انتظار دیدار با رئیس جمهور را داشتند تا بلکه مشکلات خود را در بستری رساتر و مستقیم‌تر به گوش ایشان برسانند.

 

ایمان علیمحمدی، مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان پس از اتمام سفر روحانی در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو" گفت: باور اینکه رئیس جمهور به استان آمد؛ اما با قشر دانشجو دیداری نداشت برایمان سخت است!

 

وی افزود: انتظار می‌رفت مطابق با شعار حمایت از قشر جوان و وعده‌های پیش و پس از انتخابات به دانشجویان، حداقل دیداری کوچک را با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان ترتیب می‌دادند.

 

سجاد موسوی، دانشجوی نخبه دانشکده فنی امام علی (ع) کردکوی و عضو مجمع شهید دیالمه کشور، نیز پس از این سفر ضمن آرزوی توفیق برای رئیس دولت تدبیر و امید، گفت: از کاروان تدبیر و امید انتظار می‌رفت برای استفاده از ظرفیت جوانان دانشجو که موتور محرکه پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌روند با نخبگان دانشجویی استان دیدار می‌داشتند.

 

وی همچنین از انتخاب نخبگانی که در اولین روز سفر دولت در جمع فعالان سیاسی و ایثارگران با روحانی دیدار داشتند، ابراز تعجب کرد.

 

سخنان و انتظارات دانشجویان دیگر را نیز می‌توان در خبر با تیتر "چشم امید دانشجویان گلستانی به سفر روحانی" در همین رسانه خواند.

 

همچنین در اولین روز سفر روحانی نیز مهدی باقریان، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نیز طی مصاحبه‌ای صراحتا خواستار دیدار رئیس جمهور با دانشجویان استان شده بود.

 

گویا همانگونه که این دولت نامه 10 ماه گذشته بسیج را بی پاسخ گذاشته بود و صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان این سکوت را با بیان جمله "پاسخ نامه را در ساز و کار اداری پیگیری کنید" شکست، باید ساز و کاری برای پاسخ گرفتن دانشجویان نیز وجود داشته باشد که امید می‌رود جامعه دانشگاهی تدبیری جهت یافتن این ساز و کار بیاندیشند.

 

لازم به ذکر است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان به ویژه عیسی امامی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در این نشست به طور اخص به بیان مشکلات دانشگاهی استان نظیر کمبود فضای فیزیکی دانشگاه گلستان و نیاز مبرم این دانشگاه به ساختمان بدون استفاده جهاد کشاورزی پرداختند که جای تشکر و امتنان دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها