کد خبر: ۲۷۹۲۴
زمان انتشار: ۰۳:۱۵     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
مسكو - 'آلكساندر لوكاشویچ' سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اعمال تحریم های جدید از سوی آمریكا و معدود متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران بشدت انتقاد كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لوكاشویچ عصر چهارشنبه گفت: به دنبال اقدام آمریكا، كانادا و انگلیس نیز تحریم هایی را علیه ساختار بانكی و پتروشیمی ایران اعمال كردند.

وی افزود: فدراسیون روسیه در این ارتباط بار دیگر موضع را خود مبنی بر اینكه تشدید تحریم های یكجانبه تأثیر معكوس داشته و تلاش های بین المللی برای برقراری گفت وگوهای سازنده با تهران را به هدر می دهد، مورد تأكید قرار می دهد.

وی اظهار داشت: از دیدگاه مسكو، افزایش تحریم ها علیه تهران موجب تشدید تنش ها در باره ایران می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: تحریم ها مغایر با تفاهم های موجود میان اعضای گروه 1+5 است و علاوه بر آن با قطعنامه اخیر شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران تناقض دارد.

وی افزود: لازم به یادآوری می دانیم كه پایبندی گروه 1+5 به راهكار مذاكره ای برای حل و فصل اوضاع درباره برنامه هسته ای ایران، ازسوی 'كاترین اشتون' نماینده امور سیاسی اتحادیه اروپا مورد تأكید قرار گرفته است.

لوكاشویچ گفت: هم اكنون این تصور به وجود آمده است كه برخی از شركای ما فشار از طریق تحریم بر ایران را هدف خود می دانند كه هیچ وجه مشتركی با حل و فصل مسأله هسته ای این كشور ندارد.

مقام روس ادامه داد: فدراسیون روسیه همواره به راهكار دیپلماتیك حل مسأله هسته ای ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت اعتقاد داشته و این موضع اصولی مسكو تغییری نكرده است.

روسیه دیروز سه شنبه نیز از اقدامات ضدایرانی غرب و آمریكا انتقاد كرد و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ضمن ابراز تاسف از تشدید مواضع ضد ایرانی غرب بوِیژه آمریكا در باره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، گفت: تشدید تحریم ها، مذاكرات درباره برنامه اتمی تهران را با دشواری مواجه می كند و مسكو این قبیل اقدامات را قانونی نمی داند.

هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا دوشنبه گذشته در یك كنفرانس خبری از برنامه واشنگتن، كانادا و انگلیس برای وضع تحریم های یكجانبه علیه ایران خبر داد.

ایران بارها اعلام كرده، تمامی فعالیت های هسته ای اش زیر نظر بازرسان آژانس است كه در تمامی موارد نیز غیرنظامی بودن آن توسط كارشناسان این نهاد بین المللی تأیید شده است؛ اما آمریكا در كنار رژیم صهیونیستی با فشار بر یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی، وی را وادار كردند كه دوباره ادعاهای رد شده قبلی سازمان های جاسوسی غربی را در گزارش خود بگنجاند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها