کد خبر: ۲۸۲۶۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۳ دی ۱۳۹۳
فرگوسن در 6سال نخست نتوانست عنوانی با تیم جدیدش کسب کند، ولی...

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش- بهترین سرمربی تاریخ فوتبال، همانگونه که در دقایق پایانی بازی‌ها کار حریف را یکسره می‌کرد، در آخرین روز سال میلادی متولد شده است. شاید همانگونه که دقایق پایانی بازی فرگی‌تایم نامگذاری شده، روز پایانی سال را هم باید فرگی‌دی نامید. در اینجا قصد داریم زندگی حرفه‌ای مرد اسکاتلندی را در 15 فریم مرور کنیم.



الکس فرگوسن بین سال‌های 78-1974 سرمربی تیم سنت میرن بود، کار او در این تیم با اخراج خاتمه یافت و شاید فرگوسن اولین مربی تاریخ است که به دلیل اخراج بی‌دلیل از تیم سابق خود شکایت کرد. تصویر زیر مربوط به لحظه خروج فرگوسن جوان از دادگاه است.




پس از سنت میرن فرگی به آبردین اسکاتلند پیوست و موفق به کسب جام‌های متعدد با این تیم شد، اما اوج کار او با آبردین کسب جام برندگان جام با این تیم کوچک بود که با شکست رئال مادرید در سال 1983 انجام شد.




پس از آن بود که فرگوسن مورد توجه شیاطین سرخ قرار گرفت و از اسکاتلند راهی انگلستان شد تا هدایت قرمزهای شهر منچستر را بر عهده بگیرد.





فرگوسن در 6 سال نخست نتوانست عنوانی با تیم جدیدش کسب کند، ولی در سال 1990 هواداران و مسوولان منچستر یونایتد مزد صبوری خود را گرفتند. آن‌ها موفق شدند با شکست کریستال پالاس در فینال جام حذفی، قهرمان قدیمی‌ترین جام جزیره شوند.





فرگوسن در منچستر یونایتد با ستارگان بزرگ زیادی در کلاس جهانی کار کرد، شاید یکی از بزرگترین آن ستارگان اریک کانتونا بود که در سال 1992 از لیدز یونایتد به اولدترافورد نقل مکان کرد.






حکومت شیاطین سرخ بر فوتبال جزیره در دهه 90 میلادی با فرگوسن آغاز شد. آن‌ها در 10 سال 6 بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزیره شدند.






در فصل 99-98 آن‌ها موفق شدند به‌عنوان دومین تیم انگلیسی بعد از لیورپول تریپل کنند. شاگردان فرگوسن در آن سال موفق شدند یکی از دراماتیک‌ترین فینال‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را از بایرن مونیخ ببرند.






پس از این سه‌گانه بود که ملکه الیزابت دوم به فرگوسن لقب "سر" داد.






فرگوسن در همان سال بالاترین نشان شهر محل تولد خود گلاسکو را هم دریافت کرد.






در سال 2001 بی‌بی‌سی جایزه دستاورد یک عمر فعالیت ورزشی را به سر الکس فرگوسن داد. در تصویر زیر او در کنار دیوید بکهام برنده جایزه شخصیت برتر ورزشی همان سال دیده می‌شود.






در سپتامبر 2004 فرگوسن آرزوی هواداران یونایتد را برای جذب ستاره جوان اورتون برآورده کرد. در تصویر زیر او را در کنار وین رونی و یک هوادار نوجوان می‌بینید، و نوشته‌ای که به اندازه کافی گویاست.






در سال 2008 دومین قهرمانی فرگوسن در لیگ قهرمانان با شکست تیم چلسی در فینال و در ضربات پنالتی رقم خورد.






باشگاه منچستر یونایتد در همان سال به پاس 25 سال افتخارآفرینی مرد اسکاتلندی، جایگاه شمالی استادیوم اولدترافورد را جایگاه سر الکس فرگوسن نامگذاری کرد.






یک سال بعد، از مجسمه برنزی او در بیرون ورزشگاه خانگی یونایتد رونمایی شد.






و سرانجام در سال 2013، سر الکس فرگوسن موفق شد بیستمین قهرمانی یونایتد و سیزدهمین قهرمانی خود را در لیگ برتر بدست آورد.





تولدت مبارک اسکاتلندی دوست داشتنی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها