يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۳۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
سخنگوی وزارت خارجه مفاد گزارش منتشره توسط کمیته حقیقت‌یاب بحرین را بازگو کننده رفتار خشونت آمیز و نقض گسترده حقوق مردم بحرین دانست و ابراز امیدواری کرد که حاکمان این کشور با اتخاذ تدابیر مناسب به مطالبات مشروع مردم پاسخ مثبت دهند.
به گزارش فارس مهمان‌پرست: گزارش کمیته‌ حقیقت‌یاب بازگو کننده نقض گسترده حقوق مردم بحرین است

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مفاد گزارش کمیته حقیقت‌یاب بحرین که اعضای آن از سوی پادشاه این کشور تعیین شده‌اند، اظهار داشت: همانگونه که بارها بر اصول سیاست خارجی کشورمان در ارتباط با تحولات بیداری اسلامی منطقه تأکید شده است، جمهوری اسلامی ایران پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم توسط حکومتهای منطقه را رویکرد صحیح مواجهه با این خواسته‌ها دانسته و هر نوع برخورد خشونت آمیز با حرکت مسالمت جویانه مردمی را مردود می‌داند.

رامین مهمان‌پرست یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است دخالت نیروهای نظامی و امنیتی خارجی در مسائل داخلی این کشورها تنها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع و عمیق‌تر شدن زخمهای موجود شده و فاصله بین ملت‌ها و حکومت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی همچنین مفاد گزارش منتشره توسط کمیته فوق را بازگو کننده رفتار خشونت آمیز و نقض گسترده حقوق مردم بحرین اعلام کرد و اظهار امیدواری نمود، حاکمان این کشور ضمن خودداری از بکارگیری خشونت و سرکوب، با اتخاذ تدابیر مناسب و براساس شیوه‌های مردم سالارانه به مطالبات مشروع مردم پاسخ مثبت دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها