يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۳۵۶
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
یادداشت وارده از حجت الاسلام حیدری به پایگاه ۵۹۸:
مهم­ترین دلیلی که آقا درباره ممنوعیت قمه زنی مطرح کردند و آن را علت تحریمشان معرفی نمودند، مسئله ­ی سوء استفاده ی رسانه­ های دشمن از این مراسم و بی آبرو شدن تشیع به وسیله­ ی این کار بود. حجاب و نماز و حج و جهاد را مسخره می­کنند، تا بلکه با این روش مسلمانان از این اعمال دست بردارند و کمتر به دشمنان ضربه بزنند، اما قمه­ زنی را ترویج می­کنند و خودشان قمه می­ سازند و مراسمش را در کشورهایشان آزاد می­گذارند، تا از این راه بتوانند مسلمانان و شیعیان را مسخره کنند و شیعیان را گروهی متوحش و بی­منطق نشان دهند، و بیشتر به اسلام ضربه بزنند.
پایگاه 598، وقتی ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری قمه ­زنی را تحریم می­کند، دیگر جای چون و چرا نیست. چون هر کسی را بهر کاری ساختند؛ او باید امر کند و ما باید گوش کنیم. وقتی فرمود، قمه ­زنی ممنوع، یعنی ممنوع؛ چه علت این تحریم را بفهمیم و خودمان هم موافق باشیم و چه نفهمیم.

بالأخره او نائب امام زمان است و حتما بهتر از من و شما و هر کس دیگری در این عالم، مصلحت اسلام و مسلمین را می­شناسد و رهنمودهایش هم بر اساس شناخت و بصیرتی است که او دارد و هیچ کس دیگر، به اندازه­ی او ندارد.

مهم­ترین دلیلی که آقا مطرح کردند و آن را علت تحریمشان معرفی کردند، مسئله ­ی سوء استفاده ی رسانه­ های دشمن از این مراسم و بی آبرو شدن تشیع به وسیله­ ی این کار بود.

در این میان آنهایی که از نعمت رهبری و ایمان به ولایتش محروم­ اند و گوش شان به رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری بده­کار نیست، به کار خودشان ادامه دادند و انگار نه انگار که نائب امام زمان حرفی زده است. بعضی­ ها هم از همان زمان که آقا قمه­ زنی را تحریم کردند، بر اسلام و مسلمین و شعائر حسینی احساس خطر کردند و برای اولین بار در عمرشان دست به قمه شدند...

آنگاه برای کارشان و برای این که بر سخن مقام معظم رهبری اشکال بگیرند، فلسفه­ ها بافتند و از گَل و گوش ه­ی مجالس امام حسین (علیه السلام) نق و نوق کردند.

یکی از این اشکالات این بود که مگر هر آن چه که دشمنان مسخره­اش کردند، باید رها کرد؟ آنها خیلی چیزها را مسخره می­کنند. اصل عزاداری ما را، حجاب ما را، نماز و حج ما را، جهاد و شهادت­ طلبی ما را و خیلی چیزهای دیگر را مسخره می­کنند، پس همه­ ی اینها را باید رها کنیم تا مبادا موجب وهن مذهب شوند؟!

در جواب باید بگوییم که مسخره کردن داریم تا مسخره کردن؛ یعنی دشمن به دو روش و برای دو انگیزه کارهای ما را مسخره می­کند. نوع اولش این است که یکی از احکام اسلام، مانند حجاب، درست در برابر نقشه­ های دشمنان برای افساد مسلمانان قرار می­گیرد، و جلوه­ای از زن مسلمان نشان می­دهد که بسیاری از زنان جهان حسرت آن را می­خورند. روشن است که با این وضعیت دشمن باید با حجاب مبارزه کند. یکی از شیوه­ های دشمن برای مبارزه با حجاب هم مسخره کردن حجاب و خندیدن به آن است. او حجاب را مسخره می­کند تا بلکه دختران کم­ کم از حجاب پوشیدن و رو گرفتن خجالت بکشند و یواش یواش در لباس پوشیدن صرفه­ جویی کنند، تا کسی آنها را اُمُل نخواند. او حجاب را مسخره می­کند تا حجاب برچیده شود، عزاداری و گریه بر حسین را مسخره می­کند تا بلکه شیعیان خجالت بکشند و روضه و گریه بر حسین را رها کنند.

از راه ­های دیگر هم تا توانسته است با حجاب و عزاداری و دیگر کارهای اسلامی مبارزه کرده است؛ قوانین مختلفی که در کشورهای مختلف جهان و در دوران­های مختلف وجود داشته­اند و به شکل­ های مختلف سعی کرده­اند، با این مظاهر اسلامی مبارزه کنند و محدودشان سازند، بهترین گواه بر این ادعاست.

اما در مورد قمه ­زنی، داستان کاملا برعکس است. در اینجا دشمن، قمه می­سازد و یواشکی بر این کار تشویق می­کند و شرایطی فراهم می­کند تا این عمل وحشتناک و غیر عرفی در تمام جهان آزاد باشد، و صدها نفر شیعه­ ی! نادان در خود آمریکا و در قلب اروپا قمه بزنند و صحنه های وحشتناکی به نمایش بگذارند، تا آنها هم با کمال میل این صحنه­ ها را در ماهواره­ ها و اینترنت و همه­ ی رسانه ­ها پخش کنند و به مردم جهان بگویند: این کاری که می­بینید، یکی از اعمال دینی مسلمانان یا شیعیان است. اسلام چنین دینی است.

حجاب و نماز و حج و جهاد را مسخره می­کنند، تا بلکه با این روش مسلمانان از این اعمال دست بردارند و کمتر به دشمنان ضربه بزنند، اما قمه­ زنی را ترویج می­کنند و خودشان قمه می­سازند و مراسمش را در کشورهایشان آزاد می­گذارند، تا از این راه بتوانند مسلمانان و شیعیان را مسخره کنند و شیعیان را گروهی متوحش و بی­ فرهنگ و بی­ منطق نشان دهند، و بیشتر به اسلام ضربه بزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سهیل بشردوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۶
۱
یک شبکه ماهواره ای به نام "امام حسین" هم شروع به فعالیت کرده که علاوه بر کلاه برداری به اسم کمک به اهل بیت داره قمه زنی هم تبلیغ می کنه
پاسخ
احسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۲
وقتی بی بی سی حمایت می کند تا ته قصه را بخوانید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۲
۱۲
با امام حسین در نیفتید به کمرتان می زند
پاسخ
عزادار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۳
دکتر تيجاني نيز در کتاب «اهل بيت(عليهم السلام)؛ کليد مشکل‏ها» در اين‏باره مي‏نويسد:يکي از علماي گذشته مي‏فرمود : شمشيرهايي که در گذشته شيعيان آن را در برابر ظالمان بلند مي‏کردند، امروز براي زدن به سرهاي خود، از آن استفاده مي‏کنند. تاجايي که انگليسي‏ها مقدار زيادي شمشير، در ميان دسته‏هاي عزاداري - در کربلا- تقسيم مي‏کردند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
از این که دقیق وبا سند حرف زدی ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۲
۱۱
خدا... کند مخالفان قمه زنی برای امام حسین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
خدا امثال شما گمراهان نفهم رو هدایت کنه
س
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۳
خدا پیشتر راجع به امثال این ها گفته صم بکم عمی فهم لایرجعون پس امثال این گمراهان نفهم هدایت شدنی نیستن
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱
۵
مگر رهبر مان علامت کشی را هم ممنوع نکرده بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
نه کی ؟ اتفاقا آقا سال 88 این کار رو بدون اشکال داتسته و جز کارهای معمول و رایج عنوان کرده
saeid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۴
۱
هشدار‌ ؛ اینبار نوبت شبکه ماهواره ای امام حسین است !

http://1o2.ir/uhjg
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۲
۴
البته بعضی از مراجع هم حلال دانسته اند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۱
۵
من این شبکه را دیدم
نظر بیش از پنجاه مرجع را آورده بود که حلال می دانستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
1
جدیدترین اخبار پربازدید ها