کد خبر: ۲۸۳۶۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۵ دی ۱۳۹۳
بانک ورزش – محمد آقایی فرد / "دوزار فوتبال بلد نیست". این جمله را علی کریمی در بازی پرسپولیس – سایپا خطاب به آقازمانی به زبان آورده بود. هافبک دفاعی سابق سرخپوشان متولد 1367 بوده و به گفته خودش در تمامی رده های ملی بازی کرده است. وقتی دایی سرمربی سایپا شد او را از جوانان به بزرگسالان منتقل کرد و با خودش به پرسپولیس آورد. سامان که آن روزها بازیکن گمنامی بود کم کم جا افتاد و در سه سال حضورش در جمع سرخپوشان مجموعا 39 بازی انجام داد که 12 تای آن ها تعویضی بود.

در مرداد سال 91 پرسپولیس در دیداری دوستانه به مصاف برق شیراز رفت. پس از پایان بازی خبرنگاری از آقازمانی درخواست مصاحبه می کند ولی او با بیان اینکه این روزنامه مدت هاست علیه اش مطلب می نویسد از این کار امتناع کرد. وقتی خبرنگار اصرار می کند، آقازمانی درب ماشین را به پایش می کوبد و ورزشگاه را ترک می کند.  

در نقل و انتقالات نیم فصل 92-91 با نظر یحیی گل محمدی به عنوان بازیکن مازاد به راه آهنِ دایی رفت و اعلام کرد روی سکوها بر علیه اش توطئه کرده اند. او گفت روزی برمی گردد و حقش را می گیرد.

او به راه آهن رفت و در 11 بازی برای این تیم به میدان رفت. در پایان آن فصل آقازمانی گفت رویانیان با او تماس گرفته و احتمالا به پرسپولیس برگردد. اتفاقی که در نهایت نیفتاد. او با راه آهن تمدید کرد و شاگرد ابراهیم زاده شد. "پرسپولیس این قدر دل نشکند". این را در پایان همان فصل و در نتیجه پاس نشدن چک هایش گفته بود.

در راه آهن اوضاع بهتر شده بود و درحالیکه در 12 بازی فیکس و 2 بازی به عنوان تعویضی بازی کرده بود متهم به جاسوسی شد و به نیمکت دوخته شد.  "از کجا می‌دانی سید صالحی و حسینی در ترکیب نیستند؟"  این را ابراهیم زاده قبل از بازی راه آهن – پرسپولیس خطاب به آقازمانی گفته بود. بعد از این بازی هم در یک مصاحبه عجیب گفت که شاگردی ابراهیم زاده هیچ ثمری برایش نداشته و حتی بعد از بازی با استقلال از او کتک هم خورده است.  ابراهیم زاده همه چیز را تکذیب کرد و گفت آقازمانی بازیکن حساسی است و از روی احساسات این حرف ها را گفته است. آقازمانی تا پایان فصل کنار گذاشته شد و در پایان فصل گفت که از شهرداری کمک 100 میلیونی برای این تیم گرفته است و حقش این نبوده است.

راه آهن لیگ 94-93 را با استیلی آغاز کرد. آقازمانی که به صورت انفرادی تمرین می کرد از استیلی خواهش می کند که به ترکیب این تیم اضافه شود ولی استیلی می گوید تیم را بسته است. در نهایت خواهش ها کارساز می شود و آقازمانی به راه آهن می رود. با جذب محمد آبشک سامان نیمکت نشین می شود و ناگهان یک پیشنهاد اروپایی می رسد. يك پيشنهاد بلژيكي براي آقازماني باعث شد تا او با اعتماد به نفس بالايي با مالك و سرمربي راه‌آهن در مورد صدور رضايتنامه‌اش صحبت كند. آقازماني كه تا پيش از اين تلاش مي‌كرد بتواند قراردادي با راه‌آهن منعقد كند وقتي از سوي ايجنتش با اين پيشنهاد بلژيكي روبه‌رو شد جلسه‌اي را با حميد استيلي ترتيب داد و ضمن تشكر از سرمربي راه‌آهن از او رضايتنامه خواست. استيلي كه از اين موضوع استقبال خوبي هم كرده بود خيلي زود به سامان ok داد و حتي وقتي قرار شد لباس‌هاي جديد بازيكنان را تحويل بدهند، استيلي به آقازماني لباس و شماره پيراهن نداد و جالب اينكه راه‌آهني‌ها خيلي زود بازيكني به نام سيامك کوهنورد را جذب كردند و استيلي هم نام او را جاي آقازماني قرار داد.
هنوز يكي، دو روزي از ماجراي پيشنهاد اروپايي سامان نگذشته بود كه در همان اردوي قزوين خبر می رسد ماجراي پيشنهاد تيم بلژيكي به آن شكل كه آقازماني تصور مي‌كرده نبوده و اصلا قرار نيست كه سامان به اروپا برود! آقا زمانی همه جا گفته که به دلیل طولانی بودن زمان اخذ ویزای بلژیک این پیشنهاد منتفی شده ولی گفته می شود این تیم او را فقط برای تست می خواسته است.

آقازمانی این روزها در نردیکی باشگاه پرسپولیس قرار دارد و گفته می شود احتمالا سرخپوشان را در لیگ قهرمان آسیا همراهی خواهد کرد. خودش می گوید در این رابطه با درخشان هم صحبت کرده است.

البته درخشان در چند جلسه‌ای که با آقازمانی داشت اعلام کرده بود نیازی به او ندارد اما حالا گویا خبرهای دیگری در راه است. سرمربی سرخپوشان می گوید مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد برگزار می شود و او فرصت دارد این تیم را مجهز کند ولی به نظر می رسد پرسپولیس پتانسیل کافی برای صعود به این مرحله را هم ندارد. حال و روز این روزهای پرسپولیس خوش نیست روزگاری نه چندان دور نیمکت این تیم جادوگر و موشک داشت ولی امروز عصای دست این تیم در آسیا یکی مثل آقازمانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها