کد خبر: ۲۸۴۹۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۰ دی ۱۳۹۳
دروازه بان سابق تراکتورسازی گفت: «آمار می‌گوید من تنها گلر تاریخ تراکتور هستم که 4 سال برای این تیم بازی کردم.»

به گزارش پایگاه 598، مهدی ثابتی اتفاقات عجیب و غریبی را در پنجره زمستانی نقل و انتقالات تجربه کرد. گلری که با گسترش تمرین می‌کرد با پیشنهاد پرسپولیسی‌ها روبرو شد و به تهران رفت اما سرخپوشان مسعود همامی را به خدمت گرفتند و همین شد که گلر سابق تراکتور بی‌تیم ماند.

 

ثابتی که 39 ساله است البته می‌گوید با وجود این اتفاقات از اینکه پیشنهاد دستیاری تونی در تراکتور را رد کرده پشیمان نیست. او هنوز سودای بازی دارد و می‌پرسد فرقش با نیلسون برزیلی چیست؟

 

تازه‌ترین حرف های ثابتی را بخوانید.

 

* چه شد آقا مهدی که بی‌تیم ماندی؟

- خودم هم مانده‌ام! یک شب مانده به پایان مهلت نقل و انتقالات، نادر باقری مربی گلرهای پرسپولیس زنگ زد و گفت درخشان تو را می‌خواهد. بیا قرارداد ببند. من هم با اینکه یک هفته با گسترشی‌ها تمرین می‌ کردم اما در مورد حضورم در تیم صحبتی نشده بود. به آذرنیا و کمالوند خبر دادم و رفتم تهران.

 

* آنها چه گفتند؟

- کمالوند که پاسخ تماسم را نداد اما پیغام دادم. به هر حال گسترشی‌ها بحث قرارداد را پیش نکشیده بودند و من فقط به لطف آقای داریوش اسفندیاری مربی گلرهای این تیم، تمرین می‌کردم.

 

* پس پرسپولیس چه شد؟

- فردایش باقری پیام زد و گفت همامی رضایت نامه‌اش را از پیکان گرفته و با پرسپولیس بسته. همین! باور کنید سه روز در شوک بودم. خیلی سخت گذشت البته همه زنگ می‌زدند و دلداری‌ام می دادند اما سخت‌ترین روزهایم در این چند سال را گذراندم.

 

* پس پرسپولیسی‌ها بی‌معرفتی کردند؟

- به هر حال ما وقتی دستمان به جایی نمی‌رسد مسائل را واگذار می‌کنیم به آن بالایی!

 

* در قیاس با همامی، خودت را محق‌تر می‌دانستی؟

- از قرارداد او که پسر فوق‌العاده خوبی است واقعا خوشحالم. اما یک نکته مهم بود. مسعود تیم داشت اما ثابتی قراردادی نداشت. به هر حال قسمت ما هم این بود.

 

* با درخشان حرف نزدی؟

- چه باید می‌گفتم؟! باقری پیامک زد که تو حق داری اما مگر دردی از من دوا می‌شد. به هر حال حرمت ایشان را هم نگه می‌دارم چرا که در تراکتور مربی‌ام بود.

 

* حالا پشیمان نیستی که پیشنهاد تونی در تراکتور را رد کردی؟

- نه. اصلا. من به مربیگری فکر نمی‌کنم آن هم زمانی که وضعیت گلرها را می بینم. فقط در فوتبال ایران است که می‌گویند 38 سال برای گلر زیاد است. اما شما سن دروازه‌بان‌های بزرگ را ببین! بوفون و کاسیاس و بقیه! چرا راه دوری برویم. نیلسون مگر 39 ساله و همسن من نیست؟ چرا کسی نمی‌گوید او پیر است و تمام شده! به هر حال همین حالا حاضرم با همه گلرهای جوان تست بدهم. هر تستی که بگویند.

 

* ‌بحثی در مورد بازگشت به تراکتور مطرح نبود؟

- قبل از حضور اندوی صحبت‌هایی شده بود. البته نه از باشگاه بلکه از طرف دوستان مشترک تبریزی. البته وقتی عیسی قرارداد بست خودم به خطیبی و بشرزاد بابت حسن انتخابشان تبریک گفتم. او به دردشان می‌خورد.

 

* تو نمی‌توانستی اندوی تراکتور باشی؟

- مرغ همسایه غاز است دیگر. تعریف از خود نباشد اما آمار می‌گوید من تنها گلر تاریخ تراکتور هستم که 4 سال برای این تیم بازی کردم.

 

* نظرت در مورد بازگشت لک چیست؟

- فکر می‌کنم الان یک تلنگر حسابی خورده. گوشمالی او به موقع بود و قطعا به آینده‌اش کمک می‌کند. البته اگر متوجه شده باشد. اگر فهمیده باشد که بعضی چیزها را از زندگی اش حذف نکند. عمر فوتبالش کوتاه می‌شود.

 

* حالا کدام یک از نگاه تو باید فیکس باشند؟

- اینکه اختیار و تصمیم سرمربی است. اما به نظرم اگر کارت بازی عیسی به مشکل بخورد و درست نشود تراکتور صد درصد در دروازه به مشکل می‌خورد.

 

* واقعا؟ پس لک؟

- یک نفر باید باشد که او احساس خطر کند و حاشیه امنیت نداشته باشد.

 

* اقدام رسول در مورد او درست بود؟http://www.navad.net/NewsContent.aspx?NewsID=114861

- بله، تشخیص خطیبی درست بود. هم در اخراجش از تمرین و هم در بازگرداندن او.یک مثالی بزنم. گاهی یک نفر قلبش درد می‌کند. دکتر قرص زیرزبانی برایش تجویز می‌کند. اما گاهی وضعیت بیمار به جایی می‌رسد که دیگر قرص جواب نمی‌دهد و باید به او با دستگاه شوک داد. حامد هم به جایی رسید که دیگر قرص جوابش را نمی‌داد و شوک می‌خواست.

 

* این تراکتور می‌تواند قهرمان لیگ شود؟

- شک نکنید. من به عنوان یک هوادار تراکتور می‌نویسم که این تیم قهرمان می‌شود. صددرصد.

 

* ‌در آسیا می‌تواند از گروهش صعود کند؟

- با این نفرات جدید و به ویژه آندو بله. البته اگر سربازها هم اضافه شوند که نورعلی نور است.

روزنامه نود


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها