کد خبر: ۲۸۹۷۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
ساعت 24/ «مهديه‌السادات حاجي‌ميرزاده» در آستانه‌ي هفته پويش ملي مبارزه با سرطان از ۸ تا ۱۵ بهمن‌ماه، با اشاره به ارتباط مصرف رژيم‌هاي پرچرب با سرطان، اظهار کرد: دريافت مقادير زيادي چربي(گوشت قرمز، تخم مرغ، محصولات لبني با مقادير فراوان چربي و کلسترول) موجب افزايش احتمال خطر سرطان روده، سينه و کليه مي‌‏‏شود.
وي با بيان اين‌که دريافت زياد چربي به‌ويژه در زنان يائسه احتمال بروز سرطان سينه را افزايش مي‌‏‏دهد، تصريح کرد: مصرف روغن زيتون خطر بروز بسياري از سرطان‌‏‏ها به خصوص سرطان سينه را کاهش مي‌‏‏دهد.

حاجي‌ميرزاده با اشاره به روش‏‌‏هاي تغذيه‌اي بمنظور پيشگيري از سرطان، تصريح کرد: افزايش مصرف روزانه ميوه‌‏‏ها و سبزي‌‏‏ها در برنامه‌ي غذايي روزانه(حداقل پنج بار در روز) و انتخاب ميوه‎‎ها و سبزي‌‏‏هاي رنگي(سبز تيره و نارنجي) از جمله اين روش‏‌‏ها است.

وي با تأکيد بر مصرف ميوه‎‎ها و سبزي‎‎ها همراه با غذا يا به‌عنوان ميان وعده، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف غذاهاي پرچرب مانند کره، لبنيات پرچرب، کله پاچه، گوشت‌هاي قرمز، روغن جامد و سس مايونز، کاهش مصرف گوشت‎‎هاي فرآيندي مانند سوسيس و کالباس به‌علت ترکيبات نيتراتي که به‌عنوان نگهدارنده و رنگ‌دهنده به آن اضافه مي‌‏‏شوند، از جمله روش‎‎هاي پيشگيري از سرطان است.
اين کارشناس تغذيه بر طبخ صحيح غذاها و پرهيز از مصرف زياد غذاهاي سرخ شده، کاهش مصرف غذاهاي شور به‌علت نقش آن در سرطان معده و استفاده از نان‌‏‏هاي تهيه شده از دانه کامل و غلات سبوس‎‎دار تأکيد کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها