کد خبر: ۲۹۲۰۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
مهاجم با آتیه تیم ملی گفت: «به زودی خودم را به اردوی روبین کازان در ترکیه می‌رسانم تا با مسئولان باشگاه وارد مذاکره شوم.»

به گزارش پایگاه 598، بی‌شک اگر تیم‌ملی در مسابقات جام ملت‌ها اسیر مسائل داوری و حواشی بازی نمی‌شد ستاره‌های جوانی چون سردار آزمون بیش از این به چشم می‌آمدند و می‌توانستند عناوین خوب جام را به خود اختصاص دهند.

 

آزمون مهاجم شماره 20 تیم‌ملی در این دوره از مسابقات با تلاش و تمرین توانست کارلوس کی‌روش سخت‌گیر را مجاب کند تا از او به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیم‌ملی استفاده شود.

 

انصافا سردار جوان تیم ملی هم جواب اعتماد مربیان را به خوبی داد و با این که تیم‌ملی بازی‌های تدارکاتی آنچنانی نداشت اما سردار در همان بازی با قطر از معدود موقعیت‌های تیم‌ملی نهایت استفاده را کرد و گلی زیبا و با کلاس به ثمر رساند که چرخش و ضربه دقیق او به توپ از هر مهاجمی برنمی‌آمد.

 

این جوان گنبدی گل دوم خود را نیز با پرشی تماشایی و با ضربه سر دقیق مقابل عراق به ثمر رساند و افسوس که ایران نتوانست با اشتباه داور در ادامه مسابقات حاضر شود و الا اکنون به جای مهاجم امارات او یا گوچی لایق کسب عنوان آقای گلی جام بودند.

 

به هر صورت مهاجم ایرانی روبین‌کازان همراه کاروان تیم‌ملی به کشور برگشت و در زادگاهش از او استقبالی عالی به عمل آمد اما او پس از استراحتی کوتاه خود را برای حضور در اردوی تیم باشگاهی‌اش آماده می‌کند.

 

صحبت های آزمون در زیر از نظرتان می گذرد.

 

* سردار! چرا خیلی سخت تلفن خود را جواب می‌دهید؟

- باور کنید از وقتی که به ایران رسیده‌ام دوستان و آشنایان مدام با من تماس می‌گیرند و اصلا فرصت نمی‌کنم جواب تمام تماس‌ها را بدهم. ضمن این که مسئولان گنبد نیز همگی به من لطف دارند و برایم مراسم مختلفی در نظر می‌گیرند که نمی‌توانم زیاد به تماس‌هایم پاسخگو باشم.

 

* در مورد قهرمانی استرالیا چه نظری دارید؟

- در این جام حق ما بود که به این عنوان برسیم اما همانطور که شاهد بودید مسائل و حوادثی دست ما را از جام کوتاه کرد. به هر حال به استرالیایی‌ها تبریک می‌گویم و امیدوارم تیم‌ملی در ادامه مسابقات بین‌المللی بتواند این ناکامی را جبران کند.

 

* شما در دیدار با عراق تعویض شدید و نتوانستید در ضربات پتالتی شانس خود را بیازمایید. به فرض شما هم شانس پنالتی‌زدن داشتید، آیا می‌توانستید موفق شوید؟

- بی‌شک من هم سعی می‌کردم تا حد توانم ضربه پنالتی را دقیق بزنم تا گل شود اما پنالتی یعنی شانس و اگر بازیکنی بدشانس باشد توپ به تیر می‌خورد و به جای این که درون دروازه برود به بیرون برمی‌گردد! به هر حال در جام‌های جهانی هم شاهد بوده‌ایم که بازیکنان بزرگی در زمان ضربات پنالتی ناکام بوده‌اند.

 

* گویا پس از باخت به عراق شما بیشتر از همه گریه کردید؟

- همه ناراحت بودند و هر کس به نوعی از حذف زودهنگام تیم شوکه شده بود. واقعا لحظات سخت و تلخی را پشت سر گذاشتیم و الان هم که یاد آن صحنه‌ها می‌افتم تنم می‌لرزد اما چاره‌ای نیست و باید آن باخت لعنتی را فراموش کنیم و به فکر بازی‌های آینده باشیم تا بتوانیم مردم را شاد کنیم.

 

* بالاخره در مورد پیشنهادهای جدیدی که داری چه تصمیمی می‌گیری؟

- به زودی خودم را به اردوی روبین کازان در ترکیه می‌رسانم تا با مسئولان باشگاه وارد مذاکره شوم و در مورد آینده کاری‌ام تصمیم‌گیری کنم.

 

* حتما قصد داری به پیشنهاد تیم‌های مطرحی چون لیورپول و ... جواب مثبت بدهی؟

- ببینید همه بازیکنان دوست دارند روزی به عضویت تیم سرشناسی چون لیورپول در آیند اما در تیم‌های بزرگ هم نیمکت‌نشینی فایده ندارد. به نظر من نیمکت‌نشینی در فوتبال یعنی عقب‌گرد. من باید به تیمی بروم که شانس بازی داشته باشم.

 

* با این وضع هواداران سردار را در کدام تیم خواهند دید؟

- بستگی دارد به مذاکراتمان با مدیران باشگاه روبین‌کازان. با این حال من تلاش می‌کنم فعلا به عنوان بازیکن قرضی در همین لیگ روسیه توپ بزنم. برای من نام و بزرگی تیم زیاد مهم نیست بلکه مهم بزرگی و کلاس کار سرمربی است که بتوانم از او فوتبال یاد بگیرم.

 

* خبر دارید پس از این که در مصاحبه خود گفتید اکبر محمدی مربی تیم‌ملی جوانان کاشف شما بود، قلعه‌نویی هم از خود واکنش نشان داد؟

- اصلا دوست ندارم در مورد این مسائل حرف بزنم. بگذارید قلعه‌نویی روی تیم باشگاهی‌اش تمرکز کند. من هم اصلا دوست ندارم در مورد این قبیل مسائل حرف بزنم که حاشیه‌ساز شود. بی‌شک قلعه‌نویی هم آرامش را دوست دارد و نمی‌خواهد تمرکزش را بر هم بریزد.

 

* در مورد سبک بازی سردار هر کسی نظر خودش را دارد. از کی‌روش گرفته تا سایر کارشناسان که هر کدام شما را با نیستلروی، دایی، برگ کمپ و... مقایسه می‌کنند در این خصوص چه نظری دارید؟

- من از نظر فنی زلاتان ابراهیموویچ را دوست دارم و سبک بازی او را می‌پسندم. حتی فیلم بازی‌های زلاتان را نیز دارم و مدام تماشا می‌کنم و از شیوه گلزنی‌هایش درس می‌گیرم. این را هم بگویم از نظر اخلاقی زلاتان را اصلا قبول ندارم.

 

* گویا پدرتان بیش از سایرین باعث رشد و پیشرفت شما در فوتبال شده است؟

- بله، جا دارد از زحمات پدر و مربیانم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. او خودش مربی والیبال بوده و خیلی خوب می‌داند چطور مرا آموزش دهد.

 

* در مورد ادامه همکاری با کی‌روش چه نظری دارید؟

- خوشبختانه در کل کشور جو خوبی راجع به عملکرد سرمربی تیم‌ملی حاکم است و همه می‌دانند تیم‌ملی با تمام توان به مصاف حریفانش رفت. به نظر من هم کی‌روش به شناخت جامعی از فوتبال کشور دست یافته و به خوبی با ظرفیت‌های فوتبالمان آشنا شده است.

 

* حرف پایانی؟

- دیگر جام ملت‌ها تمام شد و ما باید آن ناکامی را فراموش کنیم و به آینده و مسیر پیش رو نگاه و برنامه‌ریزی کنیم.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها