کد خبر: ۲۹۲۰۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۸     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
ناراحتی کاخ سفید از موفقیت های ارتش عراق در مواجهه با داعش:
دیلی بیست در مطلبی علت عدم موفقیت امریکا در جنگ با داعش را، خبرگی و مهارت سازمان اطلاعات ایران و هوشمندی کشورمان در نفوذ به عراق عنوان کرد: ”آگوست سال 2007، دیوید پترائوس افسر عالی رتبه ی ارتش امریکا در گزارش هفتگی خود به رابرت گیتس، وزیر دفاع وقت این کشور با عصبانیت نوشت ایران در تلاش است تا با نفوذ در عراق و به اشتباه انداختن ما با فعالیت های خود، ارتشی همانند حزب الله مهیا سازد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، زمانی که کاخ سفید تصمیم گرفت نیروهای ارتش امریکا را از عراق خارج کند موجی از نارضایتی بخش هایی از دولت و کنگره را در برگرفت. همه ی شواهد نشان از این داشت که فقط فشارهای مردمی –هم داخل و هم خارج این کشور- مخصوصا خانواده های نظامیان کشته یا مجروح، باعث شده بود تا این تصمیم اتخاذ و اجرا شود. اما از آنجایی که منافع سیاسی و اقتصادی امریکا با خروج از عراق به مخاطره افتاده بود، این بار به بهانه ی از بین بردن داعش چکمه های نظامیان امریکایی و سایه ی جنگنده های آنان بر خاک عراقِ بحران زده سایه افکند. اما همیشه نمی توان حقایق را از دید تیزبین ملت های بیدار پنهان نمود.

در چندین گزارش مستند به عکس و فیلم، شاهد بوده ایم تسلیحات ارسالی ارتش امریکا، به جای اینکه به دست نظامیانی برسد که با داعش می جنگند، به دست خود اعضای داعش رسیده است! این موضوع نشان از این دارد که کاخ سفید مانند همیشه در ادعاهای خود صادق نیست و نه تنها قصد از بین بردن داعش را ندارد بلکه –هرجا که منافعش اقتضا کند- به تقویت این تروریست های جنایتکار مبادرت خواهد ورزید. اما رسانه های وابسته و یا فریب خورده، برای حل این تناقض (یعنی ادعای جنگ علیه داعش و در عین حال کمک به آنان) ناچار به اعترافاتی دست یازیده اند که نه تنها کار را توجیه نمی کنند بلکه حقایق دیگری را برملا خواهد نمود.

دیلی بیست در مطلبی علت عدم موفقیت امریکا در جنگ با داعش را، خبرگی و مهارت سازمان اطلاعات ایران و هوشمندی کشورمان در نفوذ به عراق عنوان کرد: ”آگوست سال 2007، دیوید پترائوس افسر عالی رتبه ی ارتش امریکا در گزارش هفتگی خود به رابرت گیتس، وزیر دفاع وقت این کشور با عصبانیت نوشت رئیس جمهور باید بداند این ایران است که در عراق در حال مبارزه با ما است! من معتقدم ایران در تلاش است تا با نفوذ در عراق و به اشتباه انداختن ما با فعالیت های خود، سپاه مهدی –به سرکردگی مقتدا صدر- را تقویت کرده و ارتشی همانند حزب الله مهیا سازد.

دیلی بیست در ادامه نوشت: اینکه ایران یک دشمن خطرناک برای امریکا است اکنون به واقعیتی مسلم تبدیل شده است و حتی تلاش های اوباما نه تنها نتوانسته چیزی را تغییر دهد، بلکه شکست دادن ایران را اگر نگوییم غیر ممکن، سخت کرده است. نکته ای که امریکا باید بداند و هیچ گاه از خاطر نبَرد، این است: دشمنِ دشمن ما، دوست ما نیست!

در سال 2007 نیروهای ارتش امریکا بخش عملیات های ویژه مشترک (JSOC) دو وظیفه بر عهده داشت:

یک گروه (force 16) وظیفه ی یافتن و شکار اعضای القاعده را در عراق بر عهده داشت و گروه دوم (force 17) مسئول مقابله با نفوذ ایران در عراق بود. گروه دوم معمولا کار خود را از طریق ترور یا به اسارت گرفتن شبه نظامیان شیعه انجام میداد. جالب اینکه در بین آنها تعدادی از افراد مرتبط با سپاه قدس نیز حضور داشتند. این مطلب نشان از نفوذ گسترده ی ایران در عراق دارد."

دیلی بیست معتقد است نفوذ ایران در عراق را می توان در موفقیت های ارتش عراق در مواجهه با داعش به خوبی مشاهده کرد: ”ایران نه با دست خود، که با دست ارتش عراق این موفقیت ها را رقم زده است که نشان از عمق نفوذ این کشور و موفقیت و خبرگی سازمان های اطلاعاتی ایران در عراق دارد. سالها همه از جمله دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در تلاش بودند تا از جمعیت سنی عراق در مقابل شیعیان دفاع کنند و بدین وسیله آنها را ضد دولت شیعی عراق به شورش وادار کنند.

اما با به وجود آمدن داعش و جنایت های وحشیانه اش در عراق، ایران زودتر دست به کار شد و از این فرصت بادآورده استفاده کرد تا پایه های تاثیر خود در سیاست گزاری های عراق را استحکام بخشد. ایران با ارائه ی ایده ی عملیات های موفقیت آمیز علیه داعش، پشتیبانی و حمایت سنی های عراقی بسیاری را جلب کرد و این فرصت را از امریکا گرفت. امریکا اکنون نه تنها ابتکار عمل برای همکاری با ارتش عراق به منظور مبارزه با داعش را از دست داده بلکه از حمایت جمعیت سنی این کشور نیز بی بهره مانده است."

منابع:

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/02/01/how-iran-is-making-it-impossible-for-the-us-to-beat-isis.html

http://www.thetower.org/1580-analysis-iran-making-fight-against-isis-impossible-in-iraq
/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها