کد خبر: ۲۹۲۳۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
آمريکا بدنبال فرار ازغرامت جنگي درعراق
به دنبال فرا رسيدن موعد خروج نيروهاي آمريکايي از عراق، خانواده هاي بيش از 100 هزار کشته در اين کشور در سايه تلاش آمريکا براي شانه خالي کردن از پرداخت غرامت هاي جنگي، هم اکنون دغدغه پايمال شدن حقوق خود را دارند

به گزارش سرويس بين اللمل 598 به نقل از شبكه العالم ، غرامت عمليات نظامي نيروهاي اشغالگر در عراق به خانواده هاي قربانيان عراق ، دغدغه اي است که با نزديک شدن موعد خروج نيروهاي آمريکايي از اين کشور در پايان سال جاري ميلادي ، افکار عمومي را به خود مشغول کرده است.

بر اساس آمارهاي غيررسمي ، شمار کشته ها از سال 2003 تاکنون بسيار فراتر از 100 هزار نفر بوده است علاوه بر اين هزاران نفر زخمي شده اند و خسارت هاي مادي زيادي نيز به زيرساخت هاي عراق وارد شده است که بايد به غرامت هايي که اشغالگران بايد به عراقي ها بپردازند ، اضافه شود.

"محمود الهاشمي" سردبير روزنامه صوت العراق ،در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: آمريکا در عراق ، شکست خورد و مطبوعات اين کشور نيز به اجماع به اين مساله اذعان کردند.
 
وي افزود: آمريکا در عراق در همه زمينه ها شکست خورد. در زمينه اقتصادي نتوانست هيچ يک از زيرساخت ها را ترميم يا ايجاد کند. در زمينه امنيتي شمار زيادي از کشته ها و قربانيان را بر جاي گذاشت و در اين زمينه پرونده هاي حاکي از اطلاعات فاجعه باري وجود دارد که هنوز علني نشده اند.
 
در سايه تلاش آمريکا براي شانه خالي کردن از پرداخت غرامت هاي جنگي ، طرحي سياسي در عراق تهيه شده است که به زودي علني خواهد شد.

بر اساس اين طرح گروه هايي حقوقي از سازمان هاي عراقي و بين المللي تشکيل خواهد شد که هدف آن ها شکايت از دولت آمريکا و درخواست غرامت و خسارت هاي جنگ و هشت سال اشغال عراق است.
 
"جمعه العطواني" عضو ائتلاف ملي عراق گفت: طرحي در دست داريم که به زودي علني خواهد شد و بر اساس آن شماري از حقوقدانان و وکلا در داخل و خارج عراق بر اساس اسناد و مدارک کاملي که در اختيار داريم ، براي ارايه دادخواست ضد آمريکا اقدام خواهيم کرد.

وي افزود: ما از هر کسي که به هر شکلي از سوي نيروهاي اشغالگر آمريکايي متضرر شده است ، درخواست خواهيم کرد که اسناد خود را به صورت قانوني ارايه کند و سازمان هاي حقوق بشري آن را پيگيري خواهند کرد.
 
اقدام سياسي و مردمي براي دريافت غرامت ناشي از خسارت هاي وارده به عراق در حالي صورت مي گيرد که تلاش ها براي هماهنگي در باره موضع گيري نهادها و سازمان هاي عراقي در قبال جنايات آمريکا بيش از پيش شدت گرفته است و برنامه ريزي ها براي تقديم دادخواستي مستند به آمار دقيق خسارت ها و مدارکي که به نهادهاي حقوقي بين المللي ارايه خواهد شد ، در جريان است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها