کد خبر: ۲۹۲۳۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
دومین اخطار مجلس به وزیر اقتصاد/
وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه امروز پارلمان دومین کارت زرد خود را از نمایندگان دریافت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رسیدگی به سؤال حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان قرار گرفت.

پس از بیان نظرات نماینده تهران و دفاعیات وزیر اقتصاد، نمایندگان با ۱۰۳ رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع، اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

رسایی در این سؤال از وزیر اقتصاد درباره عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی و بررسی وعده‌های داده شده در خصوص حمایت از بازار بورس و بسته حمایتی برای جبران خسارت وارده به سرمایه‌گذاران جزء سؤال کرد و پرسید: دلیل افت ناگهانی و شدید شاخص بورس تهران در یکی دو ماه اخیر چیست؟ دلیل برخی دخالت‌های سازمان بورس در روند فعالیت بازار سرمایه چیست؟

بر اساس این گزارش، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دومین کارت زرد را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد که طی آن تعداد کارت‌های دولت یازدهم ۲ رقمی شد و به عدد ۱۰ رسید.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس، هر وزیری ۳ بار در پاسخ به سؤال نمایندگان نتواند وکلای ملت را قانع کند و از پارلمان کارت زرد دریافت کند، اگر تعداد این کارت‌های زرد به عدد ۳ برسد زمینه استیضاح وی در خانه ملت فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را تقدیم هیأت‌ رئیسه می‌کنند.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش(۲ کارت)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (یک کارت)، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (۲ کارت) نیز کارت زرد داده‌ بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها