کد خبر: ۲۹۲۶۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
فتح الله زاده؛
مدیرعامل سابق استقلال گفت: «کی روش به فوتبال ایران خدمت کرده اما باید بداند درخشان و قلعه‌نویی از بزرگان فوتبال ما هستند و درست نیست به آنها حمله کنیم.»

به گزارش پایگاه 598، مسائل مالی باشگاه استقلال هر از گاهی دچار پیچیدگی و حواشی خاص خود می‌شود و به طور معمول هر چند هفته یک بار مسئولان فعلی باشگاه استقلال گریزی به مدیریت فصل پیش زده و علی فتح الله زاده را متهم می‌کنند. روز گذشته هم که بهرام افشارزاده اعلام کرد 6 میلیارد از پول امسال استقلال، فصل گذشته پیش‌خور شده است.

 

در همین خصوص با صحبت های فتح الله زاده را در ادامه می‌خوانید.

 

* مگر 6 میلیارد را جزو 40 میلیارد ندیدند؟

من 6 میلیارد تومان پیش‌خور نکردم. مجموع بدهی‌های باشگاه استقلال که به طور رسمی هم اعلام شد، حدود 40 میلیارد تومان بود که این مبلغ هم جزو 40 میلیارد بود و دوستان از آن خبر داشتند. ضمن این که آقایان قرار بود هم پول این فصل را بپردازند، هم بدهی‌های قبلی را. اگر این 6 میلیارد که می‌گویند را در این 40 میلیارد ندیده و حساب نکرده‌اند، اعلام کنند.

 

* هر وقت سرشان به سنگ می‌خورد دیگران را متهم می‌کنند

نمی‌شود که هر وقت سرشان به سنگ می‌خورد، دیگران را متهم کنند. درآمد‌های من را که نگرفتم و خودشان گرفتند، چرا حساب نمی‌کنند؟ حدود 400 هزار دلار درآمد من به خاطر بازیکنان ملی‌پوش بود که اعلام هم شد اما آقایان حساب نمی‌کنند.

 

من به طور واضح و شفاف کد و آدرس می‌دهم و امیدوارم دوستان هم با کد و آدرس صحبت کنند. این 400 هزار دلار، حدود 1.3، 1.4 میلیارد تومان می‌شود. 200 هزار دلار درآمد من از AFC بود که قرار شد به ساموئل بدهم اما نگرفتم. 400 میلیون هم درآمد ما از فناپ بود.

 

این پول‌ها نزدیک 2.5 میلیارد می‌شود که درآمدهای من بوده اما این فصل تحویل شده. ضمن اینکه در تراز مالی‌ام هم نیامده. فصل گذشته من با کمک 2.5 میلیاردی دولت، استقلال را مدعی قهرمانی کردم و در آسیا هم تا 4 تیم نهایی جلو رفتیم. آقایان هم همان‌طور که گفته‌اند، پول بیاورند. اگر هم منظورشان از این 6 میلیارد به سازمان لیگ برمی‌گردد، باید بگویم این پول را به ما پرداخت نکردند.

 

* دلیلی برای دلسردی اسپانسر وجود ندارد

اسپانسر استقلال اعلام کرده تا الان حدود 14، 15 میلیارد پول آورده یعنی این مقدار پول برای یک نیم‌فصل. آیا این پول کمی است؟ آقای خادم هم همان ابتدای فصل گفت از اسپانسر چک گرفته.

 

از ابتدا هم قرار نبود اسپانسر برای چند سال بماند و صحبت از یک فصل بود. درست است که سازمان خصوصی‌سازی گفته باشگاه می‌خواهد واگذار شود اما این اتفاق برای فصل آینده می‌افتد نه این فصل. بنابراین دلیلی ندارد اسپانسر دلسرد شود. تا الان هم که خوب پول داده است.

 

* کی روش بازیکنان مان را می داد قهرمان آسیا می شدیم

من هرگز به جای امیر قلعه نویی صحبت نکردم و در جواب آقای کی روش باید بگویم اگر انتقادی کردم، از جایگاه مدیرعاملی خودم انتقاد کردم. کی روش برای فوتبال ما زحمت کشیده و دوست دارم در تیم ملی بماند اما نباید به زیاده‌خواهی او تن بدهیم.

 

کی روش به فوتبال ایران خدمت کرده اما باید بداند درخشان و قلعه‌نویی از بزرگان فوتبال ما هستند و درست نیست به آنها حمله کنیم. اگر الان هم بنده مدیرعامل استقلال بودم و کی روش بازیکنان‌ ما را نمی‌داد، اعتراض می‌کردم.

 

کی روش انتظار دارد هر وقت می‌خواهد، همه بازیکنانش را داشته باشد اما دست ما خالی بماند. اگر فصل گذشته برای یک بازی، ملی‌پوشان ما را در اختیارمان قرار می‌داد، می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم. کی روش یک سوزن به خودش بزند، یک جوالدوز به دیگران.

 

* افشارزاده راحت باشد و بگوید 12 میلیارد پیش‌خور کرده‌ام

من از این طریق به دوست خوبم آقای افشارزاده سلام می‌کنم و می‌گویم راحت باشید و اگر با بدهکار کردن من وضع استقلال بهتر می‌شود، 6 میلیارد بگذارید روی پولی که می‌گویید من پیش‌خور کرده‌ام و بگویید 12 میلیارد پیش‌خور کرده‌ام. شاید این‌طوری وضعیت استقلال بهتر شود.

 

* فوتبالی که مجبور به گدایی شود از این بهتر نمی‌شود

می‌ترسم برخی مسائل یکدلی و یکدستی را کمرنگ کند. به هر حال فوتبالی که حقش را ندهند و مجبور به گدایی شود، از این بهتر نمی‌شود و مجبور است به برخی مسائل تن بدهد.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها