کد خبر: ۲۹۳۱۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
مدیر مسئول موسسه کیهان مذاکرات هسته‌ای را حربه آمریکایی‌ها عنوان کرد و سرانجام آن را حصول توافق نداست و گفت: اثبات قابل اعتماد نبودن آمریکا بزرگ‌ترین دستاورد مذاکرات است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه اسلام ناب باید بر کرسی حکومت بنشیند، اظهار داشت: اسلام ناب ویژگی منحصر به فردی دارد که‌‌ همان ظلم ستیزی است و در واقع اسلامی که چنین ویژگی‌ای نداشته باشد؛ اسلام نیست.

وی ظلم ستیزی را ذات اسلام دانست و ابراز داشت: امام راحل در سال‌های حیات طیبه‌اشان از یک نوع اسلام انحرافی نگران بودند و آن هم اسلام آمریکایی بود که در آن ظلم ستیزی جایی ندارد.

مدیر مسئول موسسه کیهان بیان داشت: وقتی اسلام ناب بر کرسی حکومت بنشیند، اتفاقی که خواهد افتاد آن است که اسلام ناب در برابر آن می‌ایستد چرا که ماهیت این دو جبهه با یکدیگر در تعارض و تضاد است.

وی درگیری اسلام ناب با نظام سلطه را درگیری ماهوی دانست و ابراز داشت: حل شدن مشکلات این دو جبهه در صورتی رخ خواهد داد که یا ما از اسلام ناب دست برداریم و یا اینکه آمریکا از روحیه استکباری و ظلم ستیزی‌اش دست بردارد.

شریعتمداری تأکید کرد: آنان که نسخه در کنار آمریکا بودن را می‌پیچند چه بخواهند و یا چه نخواهند، نسخه دست کشیدن از اسلام ناب را طراحی می‌کنند.

وی عنوان کرد: به گفته یکی از مسئولان کنگره آمریکا مشکل ما در مذاکرات هسته‌ای با ایران به اندازه یک انقلاب است که برای حل آن باید از انقلاب عبور کرد.

مدیر مسئول موسسه کیهان ادامه داد: امروز باید ببینیم که آیا ما از اسلام ناب دست کشیده‌ایم یا اینکه آمریکا از خوی استکباری خود عقب نشسته است که در حقیقت هیچ کدام از این دو مورد رخ نداده در حالی که راه سومی وجود ندارد چرا که آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در حال توطئه علیه ملت ایران است.

وی بیان داشت: در دوران اصلاحات قرائت‌های مختلفی از اسلام ارائه شد که در برخی از این پیشنهادات ظلم ستیزی وجود نداشت و در برخی از مواقع نیز نسخه فرار را پیشنهاد می‌کردند.

* دشمن می‌خواهد فضای عمومی جامعه را آنگونه که خود می‌خواهد ترسیم کند

شریعتمداری با بیان اینکه امروز تلاش دشمن در چند نقطه معطوف شده است، افزود: دشمن می‌خواهد فضای عمومی جامعه را آنگونه که خود می‌خواهد ترسیم کند نه آنگونه‌ای که واقعیت دارد و سعی می‌کند آنچه که مد نظر خودش است را به عنوان نظر اکثریت به حریف مطرح کند.

وی بیان داشت: در سنای آمریکا مطرح شد که چه بخواهیم و چه نخواهیم به پیچ تاریخی نزدیک شده‌ایم که تابلوهای راهنمای این پیچ را «خمینی» و «خامنه‌ای» ترسیم کردند و این بدان معنا است که هر کس بر سر این پیچ قرار می‌گیرد مسیری که آنان نشان می‌دهند را می‌روند که باید این تابلو‌ها را عوض کرد.

مدیر مسئول موسسه کیهان با بیان اینکه تغییر فرمول یکی دیگر از اهداف دشمنان است، افزود: دشمنان دست به تحریف محتوا می‌زنند که باید دقت کرد تا گزاره‌های مقدسی همانند اسلام، امام و انقلاب تغییر ندهند.

وی اضافه کرد: ما باید به تاریخ هم مراجعه کنیم چرا که در برخی از موارد دشمنان ترفندهایی که در تاریخ و در گذشته به کار رفته است را به کار می‌برند.

شریعتمداری با انتقاد از طرح این مسئله که امام حسین(ع) هم با دشمن خود مذاکره کرده است، افزود: اگر مذاکره معنای صحبت کرد و نصیحت کردن باشد این درست است چرا که امام حسین(ع) بار‌ها در روز عاشورا با لشکر دشمن صحبت کردند اما این را نباید مذاکره معنا کنیم چرا که مذاکره مفهوم دیگری دارد و در حقیقت در مذاکره چیزی داده می‌شود و چیزی گرفته می‌شود امام سیدالشهداء(ع) هیچگاه از حرف و اعتقادشان عقب نشینی نکردند.

وی با بیان اینکه امروز برخی‌ها مطرح می‌کنند که می‌شود با آمریکا هم کنار آمد و مذاکره‌ برد - برد داشت افزود: اگر شما از کسی طلبکار باشید مذاکره برد - برد معنایی ندارد، آمریکا به ما بدهکار است و روزگاری ۴۰ هزار نظامی آمریکایی در این کشور بودند و روزی ۶ میلیون بشکه نفت به فروش می‌رفت در حالی که امروز این تعداد کمتر از یک میلیون بشکه است.

مدیر مسئول کیهان همچنین با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده به فرموده رهبری، فرزندان انقلاب هستند و بحث خیانت وجود ندارد، گفت: البته می‌توان سر فرزند انقلاب را گاهی اوقات کلاه گذاشت، در مجموع استیضاح یا ضربه به تیم مذاکره کننده که در خط مقدم قرار دارد به صلاح نیست.

* آمریکا خیلی به ملت ایران بدهکار است

شریعتمداری با بیان اینکه آمریکا خیلی به ملت ایران بدهکار است، افزود: اگر ما با دشمن خونخواری همانند آمریکا که خیلی به ملت ما بدهکار است بازی برد - برد را شروع کنیم دشمن را به رقیب تبدیل کرده‌ایم که بعد از آن ترس این می‌رود که شریک او شویم.

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نیست، بیان داشت: بر سر میز مذاکره آمریکایی‌ها حواسشان به لبنان و حزب الله و عراق و فلسطین است.

مدیر مسئول موسسه کیهان ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هزار بمب هسته‌ای در دنیا وجود دارد و آمریکا تنها کشوری است که از این بمب‌ها استفاده کرده تا میزان خسارات و کشتار اینگونه بمب‌ها را آزمایش کند.

وی تصریح کرد: چالش هسته‌ای هرگز به توافق نمی‌رسد و در اسفندماه بار دیگر مذاکرات تمدید می‌شود چرا که آمریکا هیچ‌گاه نمی‌خواهد دست از اهرم هسته‌ای بردارد و این حربه را نمی‌خواهد از دست دهد.

شریعتمداری عنوان کرد: آمریکا از این مذاکرات دو هدف را دنبال می‌کند که تغییر رفتار دولت و ملت ایران و همچنین تغییر ساختار حکومت در ایران از جمله آن است.

وی گفت: برنامه ریز تحریم‌ها علیه ایران می‌گوید که مشکل مذاکرات هسته‌ای این است که ایران باید یک تصمیم سختی بگیرد و آن این است که یا کشور اسلامی و انقلابی بماند و یا اینکه یک کشور ایرانی باشد.

* در طول مذاکرات آمریکایی‌ها خواسته‌های خودشان را زیاد کردند

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: در طول مذاکرات آمریکایی‌ها خواسته‌های خودشان را زیاد کردند و اوباما نیز به کنگره پیام می‌دهد که در صورت تحریم‌های جدید آن را وتو خواهد کرد و روزنامه‌ای اصلاح طلب نیز آن را تیتر می‌کنند در صورتی که آمریکا حق اعمال تحریم‌های جدید را ندارد و با این اوصاف پیش بینی می‌شود در مذاکرات دهم اسفند توافقی بر روی کلیات خواهد شد و آن را به ۴ فروردین‌ماه می‌کشانند تا در جزئیات بحث کنند در صورتی که این روش ترفند آنان است چرا که همه این موارد در توافق ژنو بدان اشاره شده بود.

وی همچنین یکی از دستاورهای این دوره از مذاکرات را اثبات قابل اعتماد نبودن آمریکا برای کسانی که در این خصوص دیر باور هستند شمرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها