کد خبر: ۲۹۳۶۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
مهر/ رئيس مرکز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، در مورد فوت مرد مبتلا به آنفلوانزا در تهران، توضيحاتي ارائه داد و گفت: برخلاف آنچه که در برخي رسانه‌ها اعلام شده است، اين فرد 37 ساله نبوده و بيماري مزمن قلبي داشته و بعد از چند روز از گذشت بيماري، دير به بيمارستان مراجعه مي کند.

دکتر محمد مهدي گويا گفت: در حال حاضر آنفلوانزاي فصلي در همه جاي دنيا از جمله ايران شايع است و گروه‌هاي در معرض خطر مانند بيماران قلبي، بيماران ريوي، مبتلايان به نارسايي کليه، مبتلايان به ديابت، زنان باردار و بيماران سرطاني که تحت درمان شيمي درماني هستند، در صورت ابتلا به اين بيماري بيشتر در معرض خطر قرار دارند.

وي افزود: در حال حاضر آنفلوانزاي فصلي بيشتر در استانهاي تهران، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، سمنان، اردبيل و خراسان جنوبي شايع است و به گروه‌هاي در معرض خطر توصيه مي‌کنيم که نسبت به دريافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

رئيس مرکز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، رعايت نکات بهداشتي را مهمترين عامل در پيشگيري از ابتلا به اين بيماري عنوان کرد و گفت: از خانواده‌ها مي‌خواهيم که کودکان خود را که مبتلا به بيماري شبيه آنفلوانزا هستند تا زماني که پزشک اجازه نداده است، به مدرسه نفرستند.

وي توصيه کرد: افراد مبتلا به علائم بيماري آنفلوانزا همچنين بايد از تماس با افراد مسن و افراد باردار خودداري کنند.

به گفته گويا، شستشوي مرتب دست‌ها و رعايت آداب تنفسي اهميت زيادي در پيشگيري از ابتلا به اين بيماري دارد.

رئيس مرکز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت همچنين به فوت مرد 61 ساله در تهران بر اثر ابتلا به آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه که در برخي رسانه‌ها اعلام شده است، اين فرد 37 ساله نبوده و بيماري مزمن قلبي داشته و بعد از چند روز از گذشت بيماري، دير به بيمارستان مراجعه مي کند.

گويا افزود: درمان اين فرد 61 ساله در يکي از بيمارستان هاي تهران شروع مي‌ شود ولي به دليل اينکه بيماري قلبي زمينه‌اي داشته و واکسن نيز دريافت نکرده بوده و دير به بيمارستان منتقل شده بود، درمان وي موثر واقع نمي‌شود و فوت مي‌کند.

وي گفت: جواب آزمايش اين فرد نوع ويروس را آنفلوانزاي H1N1 نشان داده است که در حال حاضر اين نوع آنفلوانزا، آنفلوانزاي فصلي محسوب مي‌شود.

گويا با بيان اينکه آنفلوانزا H1N1 ، آنفلوانزاي نوع B و آنفلوانزاي نوع H3N2 هيچ تفاوتي با هم ندارند، افزود: اين آنفلوانزاها از نظر شدت و علائم همه جزء آنفلوانزاي فصلي محسوب مي‌شوند و در همه جاي دنيا شايع هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها