کد خبر: ۲۹۶۸۰۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی گفت: موضوع استیضاح وزیر نفت همچنان به قوت خود باقی است و استیضاح کنندگان به هیچ وجه از استیضاح وزیر نفت عقب ننشسته‌اند. موسوی در مورد موضوع بکارگیری برخی مدیران وزارت نفت در پست‌های حساس این وزارتخانه بیان داشت:‌ این افراد عموما گرین کارت خارجی داشته و همه تعهداتشان به دلیل ارتباط با خارج از کشور زیر سوال است.
به گزارش پایگاه 598، «سید شکرخدا موسوی» نماینده مردم اهواز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جمع‌آوری 15 امضا برای استیضاح وزیر نفت گفت: امضاهای استیضاح وزیر نفت در روزهای آتی بیشتر هم خواهد شد.  
 
وی با اشاره به دلایل اصلی استیضاح وزیر نفت خاطر نشان کرد: عدم کنترل موثر  این وزارتخانه در کاهش قیمت نفت، مبحث واگذاری دکل‌های نفتی به شرکت‌های هندی و چینی، عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های داخلی نفت و بکارگیری مدیران معطوف به موضوع کرسنت در پست‌های حساس در وزارت نفت از محورهای اصلی استیضاح است.

موسوی در مورد موضوع بکارگیری برخی مدیران وزارت نفت در پست‌های حساس این وزارتخانه بیان داشت:‌این افراد عموما گرین کارت خارجی داشته و همه تعهداتشان به دلیل ارتباط با خارج از کشور زیر سوال است.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به فواید استخراج نفت از سوی کشور امارات در میادین مشترک با ایران تصریح کرد: این جای تعجب دارد که اماراتی‌ها در حال چپاول سرمایه‌های گاز ایران هستند و ما متأسفانه هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم.  
 
موسوی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر کسانی از جمله متصدیان وزارت نفت کشور هستند که دل در گرو خارج از کشور داشته و به اعتقاد بنده این افراد عمدتا اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی مورد تأکید مقام معظم رهبری را قبول ندارند.

موسوی متذکر شد: در حال حاضر بسیاری از مسئولان در وزارت نفت یاران غار وزیر نفت در ادوار گذشته هستند.  
 
وی در ادامه با اشاره به تبعات کاهش قیمت نفت ایران بیان داشت: یکی از مقصرین اصلی در موضوع کاهش قیمت نفت کشور وزیر نفت می‌باشد چرا که وزیر نفت در رابطه با کاهش قیمت نفت موضع‌‌گیری‌های ضعیفی داشته است.  
 
نماینده مردم اهواز در پایان گفت: وزیر نفت می‌توانست در قبال کاهش قیمت نفت نقش موثری در "اپک" ایفا کند و حتی می‌توانست در جریان این موضوع اپک را تهدید به خروج ایران از این گروه کند که مشاهده کردیم چنین اتفاقی رخ نداد.  
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع استیضاح وزیر نفت همچنان به قوت خود باقی است و استیضاح کنندگان به هیچ وجه از استیضاح وزیر نفت عقب ننشسته‌اند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها