کد خبر: ۲۹۷۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
598: سی و سومین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه نوزدهم آذرماه منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «نشست انتخاباتی اصلاح طلبان و آمریکایی ها در بگرام» به گزارشی از نشست اخیر برخی اصلاح طلبان خارج نشین و مرتبط با عناصر داخلی اصلاحات با سرویسهای امنیتی و جاسوسی آمریکا اختصاص دارد که در بگرام افغانستان صورت گرفته است. طبق گزارش 9دی استراتژی توافق شده در این نشست تلاش برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات و القای برگزاری انتخابات تک قطبی عنوان شده است.
 
عکس یک 9دی سی و سوم به شهید محراب آیت الله عبدالحسین دستغیب اختصاص دارد. 9دی در مطلبی به مناسبت سالروز شهادت آن عالم مجاهد و پارسا به مختصری از احوالات و فعالیتها و زندگی اخلاقی سیاسی این پیر برنا اشاره کرده است.
 
 
یادداشت اول این هفته 9دی که به قلم سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل بین المللی نوشته شده «انفجارهای عاشورای افغانستان دست آمریکا را در عراق رو کرد» نام دارد که تحلیلی است درباره منشأ خارجی اقدامات تروریستی فرقه ای در کشورهای اسلامی در دوره بیداری اسلامی و بیان این نکته که این انفجارها دست آمریکا را در انفجارهای مشابه عراق رو کرد.
 
هفته نامه 9 دی در صفحه هنر و رسانه، به بهانه اکران غریبانه فیلم آسمان هشتم یادداشتی را با عنوان «عشق در آسمان هشتم» در تجلیل و تحلیل این فیلم منتشر کرده است؛ بخش دوم و آخر معرفی مستند راز آرماگدون با عنوان «پشت پرده جنگ نرم را در این مستند ببینید» و تحلیلی انتقادی درباره نحوه تصویرپردازی از شخصیت یک روحانی در تلویزیون با عنوان «سنت تقلیل روحانی به مددکار اجتماعی در سریالهای تلویزیون» دیگر مطالب این صفحه هستند.
 
صفحه بازتاب در جدیدترین شماره 9دی حاوی گزارشی خبری تحلیلی درباره عصبانیت و به هم ریختگی اصحاب شیخ پرده نشین از افشاگریهای 9دی است که با عنوان «گسترش هراس و آشفتگی در حلقه شیخ پرده نشین»منتشر شده است. در این گزارش به گوشه ای از عکس العمل برخی اطرافیان شیخ الشریعه به مطالب روشنگرانه 9دی به ویژه پس از مرگ شیخ پرده نشین اشاره شده است.
 
9دی سی و سوم، در صفحه تحلیل، تحلیلی تفصیلی درباره ایده مترقی قطب قدرت اسلامی که چندی است توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده با عنوان «ایده مترقی قطب قدرت اسلامی سرآغاز یک انقلاب جهانی» منتشر کرده است. در این تحلیل مراحل و فازهای رسیدن به قطب قدرت اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی بر مبنای سخنان رهبر فرزانه انقلاب تحلیل و تبیین گردیده است.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی هم حاوی یادداشتهای متنوعی است: یادداشتی درباره انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی در منطقه با عنوان «پایه های خانه عنکبوت به لرزه درآمده است»؛ اتهام زنیها علیه ایران در پی تسخیر سفارت انگلیس با عنوان «دوباره جای شاکی و متهم عوض شده است»؛ خروج آمریکائیها از عراق با عنوان «بازی جدید یک بازنده» و گزارشی کوتاه از حضور سرزده سید حسن نصرالله در تجمع بزرگ عاشورائیان.
 
صفحه اقتصاد 9 دی در گزارشی انتقادی با عنوان «معادله چند مجهولی واردات میوه های ممنوعه» به مسئله واردات میوه و توجیهات مسئولین در این باره پرداخته است. همچنین یادداشتی درباره تطبیق مفاد فرمان هشت ماده ای امام راحل با نحوه رسیدگی به فساد مالی اخیر با عنوان «ملاحظه هیچ مقامی را نکنید»؛ یادداشتی تحلیلی درباره نظر اسلام نسبت به توسعه با عنوان «توسعه کوثری چیست؟» و یادداشتی در انتقاد از نحوه ادغام وزارتخانه ها با عنوان «ادغام پاک کردن صورت مسئله بود؟» از دیگر مطالب صفحه اقتصاد 9دی سی و سوم هستند.
 
«حکایت تحریفات علیه امام عزیز ما همچنان باقی است» عنوان یادداشتی است که به پاسخ 9دی به موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) درباره مطالب مستند 9دی در مورد تحریف سخنان امام می پردازد و در صفحه سیاست منتشر شده است. همچنین «پول از هژبر یزدانی بهایی، اسب از شیخ قدرت علیخانی» عنوان گزارشی است درباره ارتباطات قدرت علیخانی با بهایی ها و فعالیتهای ناسالم انتخاباتی وی که از مطالب صفحه سیاست 9دی سی و سوم محسوب می شود..
 
مهمان صفحه گفتگو این هفته 9دی ستار هدایتخواه نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی است. هدایتخواه در این گفتگو که با عنوان «پایبندی به اصولگرایی در مجلس هفتم بیشتر از مجلس هشتم بود» درباره عملکرد مجلس، انتخابات و جبهه پایداری و ... سخن گفته است.
 
مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی این هفته می توانند سومین مقاله از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار را با عنوان «اعدام مظلومانه شیخ فضل الله نوری از باغ قلهک تا انجمن بین الطلوعین» در سی و سومین شماره 9دی مطالعه کنند که به ارتباط قضیه اعدام شیخ فضل الله و اقدامات پنهان چریکهای استکبار می پردازد.
 
صفحه پرمخاطب بازخوانی که به بازخوانی خبری تحلیلی هشت ماه نبرد مقدس نرم علیه فتنه اختصاص دارد چندماهی است که مهمان مخاطبان است و به بررسی مواضع خواص و اتفاقات ایام فتنه می پردازد. در چهاردهمین شماره از این سلسله گزارشها که با عنوان «سکوت کردن، کنارکشیدن و حرف نزدن کمک به فتنه است» منتشر شده مخاطبین می توانند این هفته وقایع و مواضع خواص را طی روزهای 27 شهریورماه تا 24 مهرماه 88 مطالعه کنند.
 
آخرین صفحه 9دی هم حاوی این مطالب است: یادداشتی درباره نقش هیئات عزاداری امام حسین در وضعیت فرهنگی و سیاسی کشور با عنوان «بزرگترین قرارگاه فرهنگی، مجلس اشک بر حسین (علیه السلام)»؛ گزارشی از انتشار کتاب خاطرات مردم از فتنه به مناسبت سالگرد 9دی در گفتگو با رحیم مخدومی.
 
صفحه بلاگستان 9 دی یادداشتی درباره تأسیس یگان ویژه رسانه های جدید توسط ارتش اسرائیل با عنوان «تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شکست سخت در جنگ نرم» منتشر کرده است. معرفی سایت حضرت ماه دات آی آر که روزی یک وبلاگ بوده است دیگر یادداشت این صفحه است.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9 دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها