کد خبر: ۲۹۸۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
تسخير هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا بر فراز ايران توسط سپاه پاسداران در واقع چهارمين عرصه رويارويي مستقيم و پيروزمندانه سپاه پاسداران با آمريكا و انگليس را در داخل ايران رقم زد.
به گزارش فارس، هواپيماي جاسوسي RQ170 آمريكا هفته گذشته توسط يگان هاي جنگ الكترونيك سپاه پاسداران در ايران تسخير شد و صحيح و سالم به غنيمت نيروهاي اسلام درآمد.
اين رخداد كه به گفته كارشناسان ايالات متحده، براي كاخ سفيد يك افتضاح و رسوايي به شمار مي رود؛ در روي ديگر خود از قويتر بودن مردان سپاهي ايران اسلامي در عرصه رويارويي مستقيم با آمريكا حكايت مي كند.
نكته مهمي كه اگر چه رسانه هاي صهيونيستي و وابسته به استكبار جهاني سعي مي كنند با انعكاس پيوسته مواضع سران و چهره هاي آمريكا و در سايه كار نابلدي برخي رسانه هاي داخلي ايران، آن را در هاله فراموشي قرار دهند اما حقيقتي است انكارناپذير كه سير منطقي امور حكايت از آن دارد كه اين روزها به دغدغه اصلي انديشكده ها و مقامات آمريكايي بدل شده است.
حقيقتي با اين مفهوم كه سپاه پاسداران قدرت بالايي در رويارويي جدي با آمريكا و انگليس داردو مي تواند آنها را شكست دهد.
اين گزارش نگاهي است به چند عرصه رويارويي مستقيم سپاه با دو مدعي ابرقدرتي در جهان يعني آمريكا و انگليس كه طي سال هاي پس از دفاع مقدس به وقوع پيوسته و البته سپاه برنده بلامنازع تمام اين برخوردها بوده است.
1- دستگيري 8 نظامي انگليسي به همراه قايق ها و تجهيزاتشان كه از رود اروند به مرز ايران تجاوز كردند.
روز دوشنبه، يكم تيرماه سال 83، سه قايق نظامي انگليسي با سرنشيني 8 نفر نظامي از مرز عراق به مرزهاي كشورمان در منطقه شمال غرب خليج فارس و اروند رود تجاوز كردند.
قايق ها و نظاميان متجاوز بلافاصله در رصد نيروهاي پايگاه دريايي سپاه پاسداران در منطقه اروند قرار مي گيرند و ساعاتي بعد با اقدام عملياتي پايگاه دريايي، به اسارت نيروهاي سپاه درمي آيند.
آمريكا و انگليس كه در آن مقطع حضوري گسترده در عراق داشتند، بهت زده از عمليات قاطعانه سپاه در دستگيري متجاوزان، شروع به فرافكني در اين زمينه كردند و بهانه هايي از قبيل سهوي بودن ورود قايق هاي انگليسي به مرزهاي ايران و يا فعاليت اين قايق ها و پرسنل آنها در يك پروسه آموزشي براي نيروهاي عراقي را به ميان آوردند.
اما اصل ماجرا غيرقابل كتمان بود و آن ضرب شصت سپاه به متجاوزاني بود كه قصد داشتند در يك عمليات تستينگ، حساسيت مرزهاي ايران را بسنجند و به هيچ وجه تصور چنين برخوردي را از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نداشتند.
2- دستگيري 15 نظامي انگليسي متجاوز به مرزهاي ايران در خليج فارس در سال 86
در سوم فروردين ماه سال 86، 15 نظامي انگليسي در حالي كه از ناو مادر خود به قصد تجاوز به مرزهاي آبي ايران و انجام اقدامات خرابكارانه جدا شده بودند باز هم در رصد اطلاعاتي و امنيتي پايگاه دريايي سپاه پاسداران قرار گرفتند و دستگير شدند.
جالب اينكه اين متجاوزان نيز همانند تجاوزي كه انگليس در سال 83 صورت داد، بدون شليك حتي يك گلوله و به محض اخطار گشت هاي عملياتي سپاه تسليم شده و تن به اسارت دادند.
مقامات انگليسي در ماجراي اين تجاوز و پس از پاسخ دندان شكن سپاه پاسداران مجبور به عذرخواهي رسمي از كشورمان به سبب اين اقدام ايذائي شدند و مدتي بعد نيز تفنگداران انگليسي دستگير شده با رأفت دولت آزاد شدند و به كشورشان بازگشتند.
3- تسخير هواپيماي جاسوسي فوق مدرن آمريكا توسط نيروي هوافضاي سپاه
در آذرماه سال جاري، رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران خبر مهمي را منتشر كردند.
يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا موسوم به RQ170 كه توسط سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) به منظور جاسوسي وارد فضاي ايران شده بود توسط نيروي هوافضاي سپاه پاسداران و در يك جنگ الكترونيكي، تسخير شده و در خاك جمهوري اسلامي ايران به صورت صحيح و سالم بر زمين نشانده مي شود.
ماجرا تا آن اندازه براي هيئت حاكمه آمريكا وسيستم هاي امنيتي وتكنولوژيكي اين كشور بهت آور است كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه مطبوعاتي خود و در پاسخ به سوال خبرنگاران در اين زمينه سكوت اختيار مي كند.
كارشناسان موسسات تحقيقات نظامي و امنيتي آمريكا نيز اين مسئله را يك افتضاح براي آمريكا ناميدند و ابراز تاسف عميق خود را از اينكه جمهوري اسلامي ايران مي تواند با استفاده از مهندسي معكوس، سيستم هاي اين هواپيما را هك و در تقابلات بعدي مورد استفاده قرار دهد اعلام كردند.
در واقع اين رويارويي به آمريكا ثابت كرد كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نه تنها در عرصه راهبردهاي نظامي خود در جنگ مستقيم و فناوري هاي تسليحاتي دست بالاتر را در مقابل ابرقدرت هاي جهان در اختيار دارد بلكه در عرصه جنگ هاي الكترونيك و سايبري نيز همانطور كه فرضيات نيز از اين حقيقت پرده برداشته بودند؛ يكي از قدرت هاي برتر جهان است.
4- بيش از 30 سال جهاد سپاه پاسداران در مقابل شيطنت هاي امنيتي آمريكا در جنوب شرق ايران
كمتر كسي مي داند كه سپاه پاسداران از بدو تشكيل خود تاكنون دست به جهادي عظيم در مقابل شيطنت هاي امنيتي آمريكا و انگليس در جنوبشرق ايران زده است.
جهادي كه از قبل از آغاز جنگ تحميلي عليه جمهوري اسلامي ايران آغاز شد و با تقديم صدها شهيد همچنان نيز ادامه دارد.
سپاه ابتدا با تشكيل يگان هايي در جنوبشرق ايران به مقابله با باندهاي شرارت و قاچاق موادمخدر پرداخت. اين فرآيند در دوران جنگ تحميلي باحضور موفق يگان هايي از لشكر 41 ثارالله در مناطق وسيع جنوبشرق ايران نيز ادامه يافت و تا سال ها پس از جنگ تحميلي نيز ادامه يافت.
كشورهاي مدعي ابرقدرتي جهان براي سال هاي متمادي با تجهيز كاروان هاي شرارت در جنوبشرق ايران به انواع واقسام سلاح ها و تجهيزات مدرن و نيز با بسترسازي در خاك كشورهاي افغانستان و پاكستان براي توسعه كشت موادمخدر و فعاليت هاي تروريستي، توطئه هاي شومي را عليه كشورمان تدارك ديده بودند اما قسمت اعظمي از اين توطئه ها با التزام سپاه به آرمان اسلام ناب و راهي كه امام روح الله(ره) ترسيم فرمود نقش بر آب شد و شكست خورد.
سپاه پس از سال ها حضور موفق در جنوبشرق ايران و پس از وارد آوردن ضربات سخت بر پيكره توطئه هاي آمريكايي و شكست دادن آنها هم اكنون در قالب قرارگاه سلمان، فعاليت هاي بزرگ و فراواني را در راستاي ايجاد امنيت پايدار و توسعه در جنوبشرق كشور انجام مي دهد.
فعاليت هاي مهمي كه صد البته با خون شهداي مظلومي همچون نورعلي شوشتري و رجبعلي محمدزاده آبياري شده اند و امروز نظام اسلامي و ملت ايران از ثمرات آنها استفاده مي كنند.
- آنچه كه به آن اشاره شد تنها گوشه هايي از جنگ مستقيم آمريكا و انگليس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود كه طي 32 سال گذشته در مواقعي رخ داده و البته اخبار مربوط به آن نيز افشا شده است.
در اين زمينه پيروزي هاي فراوان ديگري نيز در پرونده سپاه پاسداران و در عرصه هاي مهم امنيتي، نظامي، حملات سايبري و جنگ نرم عليه دشمنان ايران اسلامي وجود دارد كه تاريخ در روزگاري ديگر از آنها رونمايي خواهد كرد تا سند ديگري باشد بر وعده نصرت الهي كه در قرآن كريم فرمود: «ان حزب الله هم الغالبون».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها