کد خبر: ۲۹۹۵۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
سخنان هسته‌ای سخنگوی دولت در رسانه‌های فارسی زبان؛
آقای روحانی نیز در سفر استانی به قم در جمع مردم گفته "باید نتیجه توافق، برداشتن همه تحریم های ظالمانه و غیر قانونی باشد" و ادامه داده که "ما در مذاکرات نه تحمیلی می پذیریم و نه ادامه تحریمی را خواهیم پذیرفت."
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، عبارت "مقیدیم تا ۱۱ فروردین، مذاکرات اتمی را به فرجام برسانیم." از سخنان محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، مورد توجه سایت های فارسی زبان غربی قرار گرفت.

 

 

آقای نوبخت روز گذشته پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته است: «این بار در مذاکرات از نظر زمانی مقید هستیم که تا ۱۱ فروردین ماه مذاکرات را به فرجام برسانیم.»

 

 

سخنگوی دولت گفته است که تا این تاریخ "نه فقط در سطح توافقات کلی بلکه باید در جزئیات نیز به نتیجه برسیم."

 

 

محمد باقر نوبخت، تآکید کرد: «منظور ما نتیجه نهایی تنها در کلیات نیست بلکه ما می‌خواهیم در این تاریخ مذاکرات با تمام جزئیات به پایان برسد.»

 

 

وی افزود: «برای این کار باید تغییر رویه‌هایی داده شود و ان‌شاالله در این زمینه به نحو مطلوب عمل خواهد شد و با تغییر رویه که از حقوق ملت ما به نحو شایسته‌ای دفاع می‌شود.»

 

 

آقای روحانی نیز در سفر استانی به قم در جمع مردم گفته "باید نتیجه توافق، برداشتن همه تحریم های ظالمانه و غیر قانونی باشد" و ادامه داده که "ما در مذاکرات نه تحمیلی می پذیریم و نه ادامه تحریمی را خواهیم پذیرفت."

 

 

به نوشته سایت بی بی سی، یک روز پیش از این جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته بود انتظار دارد به زودی مطلع شود که آیا ایران آماده پذیرفتن یک توافق اتمی قابل قبول هست یا خیر.

 

 

سایت رادیو فردا هم نوشته است: در هفته‌های گذشته و پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی، مقامات دولت ایران بر یک‌ مرحله‌ای بودن توافق احتمالی با کشورهای عضو گروه ۱+۵ تاکید کرده‌اند.

 

 

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز ۱۹ بهمن خواستار آن شده بود تا "توافق بر کلیات و جزئیات در یک مرحله و با مفاد واضح و غیرقابل تاویل باشد" اما ساعاتی پس از این سخنان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که هرگونه تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران بعد از چهار فروردین منتفی است، مگر اینکه چارچوب و طرح کلی یک موافقتنامه تا آن هنگام مشخص شده باشد.

 

 

لغو یک ‌باره تمام تحریم‌های غرب علیه ایران از جمله خواسته‌های ایران در مذاکرات اتمی با کشورهای گروه ۵+۱ اعلام شده است. در عین حال آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۲۹ بهمن پیش‌بینی کرد که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران حتی در صورت توافق هسته‌ای باقی خواهد ماند.

 

 

سایت رادیو فرانسه نیز با نقل سخنان سخنگوی دولت به سفر رئیس جمهور به قم اشاره کرده، نوشته است: حسن روحانی متذکر شده است که "در مذاکرات، نه تحمیل و نه ادامه تحریم را نمی پذیریم."

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها