کد خبر: ۲۹۹۶۹۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» با ابراز تأسف از حذف جایزه ملی در جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: جای تأسف است که در جشنواره فیلم فجر به مضمون بی‌توجهی می‌شود ما نمی‌توانیم سینمای ملی و باهویت داشته باشیم اما نسبت به مضامین عمیق و بلند بی‌توجهی کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، احمدرضا درویش کارگردان سینمای ایران پس از تقدیر از فیلم سینمایی «رستاخیز» در آیین اختتامیه نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در سخنانی گفت: خدا را برای دریافت این جایزه شاکرم اما ترجیح می‌دهم سکوتم همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: جشنواره فیلم رویش جشنواره مضمون است و شاید بتوان گفت تنها آیینی که باید به مضمون توجه کند همین جشنواره است.

این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: خیلی تأسف دارد که در جشنواره فیلم فجر چه در این دوره و چه در ادوار دیگر به مضمون بی‌توجهی می‌شود ما نمی‌توانیم سینمای ملی و با هویت داشته باشیم اما نسبت به مضامین عمیق و بلند بی‌توجه باشیم.

درویش با اشاره به حذف بخش تجلی اراده ملی و اهدای جایزه ملی به فیلم‌ها تأکید کرد:‌خیلی حیف شد که جشنواره فیلم فجر جایزه ملی نداشت و من پس از تماشای فیلم سینمایی «مزار شریف» این سؤال در ذهنم رقم خورد.

کارگردان «رستاخیز» اظهار داشت: متأسفانه تکنیک‌زدگی مضمون را در حاشیه قرار داده است اما من از همه می‌خواهم تا به هویت بیندیشند چرا که تکنیک به دست‌آوردنی است اما هویت ماندنی‌تر.

بنابراین گزارش آیین اختتامیه نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور جمع کثیری از هنرمندان در حال برگزاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها