کد خبر: ۳۰۲۶۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
دلیل بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های بلوط شهرستان بویراحمد حضور معتادانی در عرصه‌هاست‌ که هر روز قسمتی از جنگل‌ها را می‌سوزانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از دلایل آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر حضور معتادان در عرصه‌های منابع طبیعی است که پس از هر بار استعمال مواد مخدر با آتش خود جنگل‌های بلوط را می‌سوزانند.

اگر سری به جنگل‌های شهرستان بویراحمد در مناطق مختلف بزنیم در خواهیم یافت که هیچ نقطه‌ای نیست که در آن ردپایی از معتادان نباشد.


آثار به جا مانده از معتادان در جنگل‌های بویراحمد

در حال حاضر امن‌ترین مکان برای حضور معتادان، جنگل‌های بلوط است که در دل جنگل‌ها کوره راه‌‌هایی وجود دارد و همین موجب شده که به صورت گروهی در جنگل حضور یافته و خود را با مواد افیونی ارضا کنند.

در همین خصوص سعید نظری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با اشاره به آتش‌سوزی‌های زیاد در جنگل‌های بلوط شهرستان بویراحمد در سال‌های اخیر اظهار کرد: این آتش‌سوزی‌ها دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه معتادان به مواد مخدر متأسفانه دور از چشم همه در این جنگل‌ها پناه گرفته و علاوه بر اقدامات خلاف خود برای استفاده از مواد مخدر برخی اوقات درختان را به آتش می‌کشند.


آثار به جا مانده از معتادان در جنگل تنگ‌سریز یاسوج

وی گفت: علت این کار ایجاد راه‌ها در دل جنگل‌ها توسط برخی از دستگاه‌ها بوده که این راه‌ها پس از انجام کار مسدود نشده است.

نظری برای نمونه به جنگل پیرچوپان در منطقه سروک یاسوج اشاره کرد و گفت: در این منطقه وقتی برای ایجاد دکل‌های فشار قوی برق در دل جنگل جاده ایجاد کرده‌اند پس از آن این جاده‌ها به دلیل عدم انسداد توسط دستگاه مربوطه تبدیل به محلی برای تردد افراد مختلف از جمله معتادان شده که هر روزه آتشی برای خود در جنگل برپا می‌کنند.

علی صفری از طبیعت‌دوستان منطقه سروک در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: راه‌های ایجاد شده در جنگل‌ها تردد را برای معتادان آسان کرده و چه جایی امن‌تر از جنگل‌ها برای معتادان و کارهای خلاف است.


تخریب جنگل بر اثر آتش‌سوزی

وی گفت: آتش‌سوزی‌های گسترده در این جنگل متراکم، بخش عمده‌ای از آن کار معتادان است که عزمی از سوی دستگاه‌های مربوطه برای برخورد با این اقدام دیده نمی‌شود.

در منطقه تنگ‌سریز هم اوضاع به همین منوال است که معتادان جایی بهتر از جنگل برای کار خلاف پیدا نکرده‌اند.

علی‌رضا کریمی از اهالی تنگ‌سریز می‌گوید هر روزه تعداد زیادی از افراد ناشناس وارد جنگل شده و پس از انجام اقدامات خلاف آتشی در جنگل از خود بر جای می‌گذارند و گاه برای گرم کردن خود و تهیه آتش، درختان را زنده زنده می‌سوزانند.

حال با این تفاسیر از مسئولان اعم از انتظامی و امنیتی و منابع طبیعی و سایرین باید پرسید مسئول برخورد با این دسته افراد چه کسی است و آیا نمی‌توان در یک طرح پاکسازی دلهره‌ای برای حضور معتادان در جنگل‌ها در دل این افراد خلافکار ایجاد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها