کد خبر: ۳۰۵۶۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
قم آماده استقبال از مسافران نوروز/
همزمان با فرارسيدن نوروز ۹۴، استقبال گسترده مسافران از شهر كريمه اهل بيت(ع) آغاز شده و قم مملو از عاشقان و دلدادگان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاري شبستان از قم، نوروز امسال رنگ و بوي فاطمي به خود گرفته و شهر قم در آستانه نوروز فاطمي شده است، شهر كريمه اهل بيت(ع) كه همواره مملو از حضور زائران است، در اين ايام به اوج خود رسيده و زائران با حضور در اين شهر بر بعد معنوي خود مي‌كوشند.

بسياري از زائران از شهرهاي مختلف خود را به شهر قم رسانده كه سال تحويل را در اين شهر و در كنار بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س) بوده و سال جديد خود را با معنويت آغاز كنند.

سيد مسعود مرتضوي يكي از زائراني است كه از شهر گرگان خود را به قم رسانده كه در اين خصوص مي‌گويد: امسال براي نخستين بار است كه سال تحويل خود را به شهر قم رسانده‌ام تا بتوانم در اين شهر از بعد معنوي آن استفاده كنم.

وي بيان داشت: قم داراي معنويت بسياري است كه امسال با وجود اينكه عيد رنگ و بوي فاطمي به خود گرفته بهترين فضا براي آغاز سال جديد همين شهر است.

زهرا علوي ديگر هموطني كه براي سال جديد به قم آمده گفت: براي دومين سال است كه به قم مي‌آيم و يك بار ديگر نيز سال تحويل در قم بودم.

وي گفت: آن سالي كه هنگام سال تحويل در قم بودم، سال بسيار پر خير و بركتي براي من بود و سالي بود كه احساس مي‌كردم معنويت در وجودم بيشتر است و به همين خاطر امسال هم تصميم گرفتم كه سال تحويل را در قم باشم.

 

*خدمات رساني 42 دستگاه به زائران

در كنار حضور زائران، خدمات رساني به آنها در اولويت قرار دارد، مديران استاني و به ويژه ستاد تسهيلات زائران از ماه‌ها پيش از نزديك شدن به سال جديد با برپايي جلسات گسترده در زمينه ارائه خدمات به زائران تلاش كرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم در اين خصوص گفت: قم آماده پذيرايي از زائران نوروزي است و ما همه برنامه‌ريزي ها در اين عرصه را انجام داده‌ايم.

وي گفت: حجم وسیعی از سفرها به سمت استان قم آغاز شده است و ما شاهد هستيم كه پيش از سال تحويل مردم در قم حضور دارند كه اين نيازمند برنامه‌ريزي دقيق بود كه همه اقدامات انجام شده است.

استاندار قم تصريح كرد: البته بر كسي پوشيده نيست كه قم از نظر زيرساخت‌هاي گردشگري و اسكان زائران با مشكلات بسياري مواجه است كه دولت نيز در تامين اين زيرساخت‌ها عزم جدي دارد و برنامه‌ريزي كرده است.

صالحي‌منش ادامه داد: همه نهادها و دستگاه‌هاي استان در اين ايام وظايف خود را به خوبي انجام داده و انتظار است كه تا آخرين روز از تعطيلات در خدمت مردم باشند.

وي با اشاره به ايام فاطميه گفت: امسال شاهد هستيم كه ايام نوروز مواجه به ايام فاطميه شده است و در حقيقت بهار فاطمي شكل گرفته كه در اين زمينه نيز شهرداري فضا سازي‌هاي خوبي صورت داده كه قدرداني مي‌كنيم.

 

*قم آماده ميزباني از مسافران و زائران

یونس عالی‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: با توجه به تقارن بهار و ایام شهادت حضرت فاطمه (س) پیش‌بینی می‌کنیم که حجم مسافران و زائران بهار فاطمی امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

وي گفت: به همين منظور برنامه‌ريزي‌ها در تمامي ادارات دولتي انجام شده و همه موظف به ارائه خدمات به زائران و مسافران هستند.

عالي‌پور گفت: یکی از مشکلاتی که مسافران و زائران نوروزی هرساله با آن مواجه هستند اسکان است كه در اين زمينه امسال آموزش و پرورش استان قم برنامه ریزی‌های لازم را در زمینه اسکان فرهنگیان انجام داده و بیش از 440 مدرسه را تجهيز كرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: ستاد تسهیلات زائران استان قم از 27 اسفند فعالیت خود را رسما آغاز کرده و کمیته‌های 10گانه خدمات خود را به زائران و مسافران بهار فاطمی انجام می‌دهند.

 

*آماده سازي فضاي اطراف حرم براي پارك 6 هزار خودرو

جواد دلاوری معاون عمرانی استاندار قم در خصوص برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته همزمان با عيد نوروز گفت: برنامه‌ريزي‌ها از ماه‌ها قبل انجام شده و ما آماده خدمات رساني به زائران هستيم.

وي گفت: شهر قم در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران است و در این شرایط مبحث ترافیک از اهمیت زیادی برخوردار است كه بايد به درستي تلاش كنيم.

معاون عمرانی استاندار قم بيان داشت: نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت در خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی اقدامات صورت گرفته و برای تسهیل در تردد زائران در کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائران استان قم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

دلاوري ادامه داد: طرح‌های ترافیکی از 25 اسفند ماه در استان قم آغاز شده و تا 16 فروردین ماه ادامه دارد و پیش از فرا رسیدن نوروز نسبت به مهیا کردن بسترهای لازم در بخش ترافیک اقدام شده است.

معاون عمرانی استاندار قم گفت: در طول مسير نيز عوامل راهداري و امدادخودرو و همچنين ديگر نهادها حضور دارند تا فضا را براي تردد مسافران مهيا كنند.

وي گفت: در لحظه تحویل سال نیز شاهد حضور خیل عظیم مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران خواهیم بود و در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم شده است.

دلاوري از آماده سازی پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر از جمله پارکینگ زائر و پارکینگ ضلع شرقی خبر داد و تصریح کرد: در اطراف حرم مطهر ظرفیت پارک برای 6 هزار دستگاه خودرو مهیا شده است.

 

*فعالیت 500 هزار نفر در ستادهای خدمات سفر نوروزی

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور نيز با حضور در قم ضمن بازديد از فضاهاي ايجاد شده براي مسافران بر اهتمام همه نهادها براي خدمات رساني به مسافران و زائران نوروزي تاكيد كرد.

مسعود سلطانی‌فر گفت: يكي از نيازهاي مهم شهرهاي مذهبي سرمايه گذاري است كه در اين راستا از سرمايه‌گذاران كشورهاي عربي و اسلامي دعوت كرده‌ايم كه در شهرهاي قم، شيراز و همچنين مشهد سرمايه گذاري كنند.

وي ادامه داد: قم به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری جهان نيازمند امكانات و فضاهاي مناسب گردشگري و تفريحي است كه در اين راستا دولت برنامه‌ريزي‌هايي را انجام داده است.

معاون رئيس جمهور گفت: ما به موضوع هتل سازي در قم تاكيد بسياري داريم و به هر ميزان تقاضا وجود داشته باشد نسبت به ارائه تسهيلات لازم اقدام خواهيم كرد.

سلطاني‌فر گفت: مسئولان استان قم توجه جدی نسبت به موضوع استقبال از زائران داشته‌اند و اقدام دستگاه‌های دولتی استان قم قابل تقدیر است.

وي در خصوص سفر مسافران گفت: 500 هزار نفر در ستادهای خدمات سفرهای نوروزی در سراسر کشور فعاليت مي‌كنند تا سفر مسافران به خوبي و بدون مشكل انجام شود.

معاون رئيس جمهور با اشاره به همزمان شدن نوروز با ايام فاطميه گفت: بايد تلاش كنيم تا بهار فاطمي را گسترش داده و از معنويت اين ايام نهايت استفاده را ببريم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها