کد خبر: ۳۰۶۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
فردی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغات و فروش انواع تجهیزات ممنوعه پلیس و محصولات جاسوسی می‌‎کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سرهنگ خسروی رییس فتا استان اصفهان اعلام کرد: پیرو رصد فضای مجازی برای کاهش جرایم رایانه‌ای و آسیب‌های ناشی از آن کارشناسان با وبلاگی که در آن اقدام به تبلیغات و فروش انواع تجهیزات ممنوعه پلیس و محصولات جاسوسی و شنود غیر مجاز و لوازم نظامی و حفاظتی ممنوعه کرده بود، برخورد کردند.

رییس فتا استان اصفهان ادامه داد: در مراحل اولیه مشخص شد هویت معرفی شده جعلی است و در ادامه، ماموران برای یافتن اطلاعات جدید و شناسایی متهم اقدام به جستجو و وبگردی‌های فنای لازم کرده و نهایتا هویت متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی افزود: افرادی که اقدام به تبلیغ و فروش و حتی خرید اقلام غیر مجاز و ممنوعه در فضای مجازی کرده‎اند، مجرم و پلیس با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

وی تصریح کرد: افراد در خرید از فروشگاه‌های مجازی هوشیار باشند، چراکه یکی از پیش فرض‌های حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک این است که کالا یا خدمات مجاز ارائه دهد، در غیر این صورت ممکن است سایت مربوطه جعلی بوده و قصد کلاهبرداری یا سرقت اطلاعات شخصی شما "از طریق فیشینگ" را داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها