کد خبر: ۳۰۶۸۸۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
سرپرست کمیته جوانان می‌گوید عملکرد تیم ملی زیر 22 سال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک مثبت بوده و دلیل شکست ملی‌پوشان برابر عربستان استرس بوده است.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از ایسنا، فریدون معینی، سرپرست کمیته جوانان درباره آماده سازی اردوهای تیم‌های زیر 14، زیر 16 و زیر 19 سال گفت: تیم ملی نوجوانان در اوایل فروردین به ژاپن سفر کرد و با شرکت در یک تورنمنت 10 جانبه، عنوان قهرمانی را کسب کرد. پس از استراحتی کوتاه بازیکنان این تیم طبق اعلام کادر فنی وارد اردو خواهند شد تا با آمادگی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشند.

سرپرست کمیته جوانان در ادامه درباره کسب عنوان قهرمانی تیم ملی نوجوانان در تورنمنت 10 جانبه ژاپن گفت: با توجه به نتایجی که این تیم کسب کرده و قهرمان تورنمنت ژاپن شده است، بدون شک عملکردش مطلوب بوده و می‌توان گفت نتایج خوبی را کسب کرده‌اند اما نگاه کمیته جوانان صرفا به نتایج نیست و تیم‌ها نباید با تکیه بر نتایج پیش بروند. هدف از اعزام بازیکنان و تیم‌ها به مسابقات برون مرزی این است که آمادگی بازیکنان را به بهترین شرایط برسانیم و کادر فنی تیم‌ها نیز با ارزیابی ضعف و قوت بازیکنان خود، برنامه‌ای دقیق و بدون نقص برای شرکت در مسابقات رسمی داشته باشند.

وی در ادامه درباره اردوهای تدارکاتی تیم‌های جوانان و نونهالان افزود: همچنین اردوی آماده‌سازی تیم ملی زیر 19 سال از امروز در آکادمی ملی فوتبال آغاز می‌شود تا بازیکنان زیر نظر کادر فنی دور جدید تمرینات خود را پیگیری کنند. ضمن اینکه تیم ملی نونهالان یک اردوی 4 روز در اردبیل برگزار کرد و طبق اعلام کادر این تیم، اردوهای مستمری تا پیش از اعزام به فستیوال آسیایی که در تاجیکستان است، برگزار می‌شود.

معینی درباره نظارتی که کمیته جوانان بر فعالیت‌های اردویی و برنامه‌های تیم‌های ملی خواهد داشت، گفت: طبق برنامه‌ای که پیش‌رو داریم، یکی از فعالیتهای مهم این کمیته ارزیابی برنامه‌ها و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد تیم‌های ملی پایه است. ما باید نظارت جدی و قوی بر تیم‌های پایه داشته باشیم. در همین راستا یک کارگاه آموزشی برای کلیه کادر تیم‌های 14،16 و 19 سال برگزار خواهیم کرد تا در این کارگاه زیر ساختهای لازم برای تمرینات تیم‌های پایه، نوع تمرینات و فعالیتهایی که باید بر روی اصول باشد را آموزش دهیم.

معینی درباره عملکرد تیم ملی زیر 22 سال در رقابتهای مقدماتی المپیک به سایت فدراسیون گفت: در مجموع عملکرد این تیم خوب بود. در سه بازی برابر نپال، فلسطین و افغانستان بازیکنان و کادر فنی بهترین نتیجه را کسب کردند اما معتقدم در بازی برابر عربستان بازیکنان داری استرس متعادل نبودند در حالی که توان تیمی ایران از عربستان بسیار بالاتر بود. فکر می‌کنم بازیکنان انگیزه لازم را برای رقابت برابر عربستان نداشتند و همین موضوع بر روحیه ملی پوشان تاثیر گذاشت. ملی پوشان آمادگی ذهنی برای شرکت در این دیدار را نداشتند.

وی ادامه داد: بدون شک مسئله آمادگی ذهنی یک امر بسیار مهم در فوتبال حرفه‌ای است. اگر به این موضوع بی توجه باشیم ایجاد بی تفاوتی در جریان بازی برای بازیکنان پیش می‌آید و اگر بیش از حد به آن توجه کنیم تیم دچار عدم تمرکز، عصبانیت و نهایتا تصمیمات غلط در طول بازی خواهد شد. باید در این زمینه تیم‌های ما بیشتر کار کنند و این امر وظیفه مربیان و باشگاهها در سطح کشور است تا بازیکنان را آماده کنند و برای شرایط حرفه‌ای بازیکنان، جایگاه خاصی را قائل باشند. تیم ملی زیر 23 سال در مسابقات نهایی کار بسیار مشکلی را دارد و امیدوارم این تیم با هماهنگی و حمایت منطقی و مثبت به قابلیت‌های خود برسد.

سرپرست کمیته جوانان در ادامه درباره همکاری همه جانبه سازمان لیگ با کمیته جوانان در خصوص بهبود سیستم مسابقاتی در سال 94 گفت: اگر این همکاری به سرانجام برسد و برنامه مسابقاتی به درستی اجرا شود، در آینده، فوتبال پایه کشور بسیار موفق خواهد بود. با توجه به اینکه مسابقات بزرگترین انگیزه برای تیم‌های پایه محسوب می‌شود، بر همین اساس تیمها باید با حداقل هزینه و مسابقات در مسابقات حاضر شوند تا بتوانند عملکرد خوبی را به ثبت برسانند و آینده فوتبال پایه کشور را تامین کنند.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های کمیته جوانان می توان به برگزاری استعدادیابی در رده سنی زیر 16 سال، برگزاری دوره آموزشی برای مربیان استعدادیاب در سطح کشور، برگزاری سمینار یک روزه کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با روسای کمیته های جوانان استانهای کشور و تدوین برنامه ویژن و فلسفه فوتبال و ارسال آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها