کد خبر: ۳۰۸۴۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
مرتضي سرمدي قائم مقام وزير امور خارجه و فرستاده ويژه رئيس جمهوري کشورمان در ادامه سفر خود به کشورهاي منطقه وارد لبنان شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضي سرمدي قائم مقام وزير امور خارجه و فرستاده ويژه رئيس جمهوري کشورمان در ادامه سفر خود به کشورهاي منطقه وارد لبنان شد.

وي در نخستين برنامه کاري خود که از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در لبنان و مقامات حزب‌الله همراهي مي‌شد، بر مزار فرمانده بزرگ حزب‌الله شهيد حاج عماد مغنيه و فرزند شهيدش جهاد مغنيه و همچنين سيدهادي نصرالله فرزند سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله حاضر شد و ياد آنان را گرامي داشت.

رايزني‌ سرمدي با مقامات لبنان درباره تحولات منطقه و اوضاع يمن/ حضور قائم مقام ظريف بر سر مزار عماد مغنيه + عکس

وي بعداز اداي احترام به شهداي مقاومت اسلامي در گفت‌وگويي کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: شهداي لبنان، قهرمانان بزرگي هستند که پرچم سرافراز مقاومت را به اهتزاز درآوردند و به الگو و نمادي براي مقاومت تبديل شدند.

فرستاده ويژه رئيس جمهوري اسلامي ايران، فرمانده بزرگ شهيد حاج عماد مغنيه را قهرماني بزرگ و شجاع خواند که با نثار خون خود زمينه پيروزي‌هاي مقاومت و برقراري ثبات و امنيت در لبنان را فراهم کرد.

وي تاکيد کرد: شکي نيست که توسعه، استقلال، عزت و شرف لبنان بدون فداکاري‌هاي قهرمانانه شهيدان مقاومت به دست نمي‌آمد.

براساس اين گزارش فرستاده ويژه رئيس جمهوري اسلامي ايران بامداد امروز (چهارشنبه) و در پنجمين ايستگاه سفر منطقه‌اي خود در رأس هيأتي وارد بيروت پايتخت لبنان شد.

سرمدي قرار است در اين سفر دو روزه با مقامات ارشد دولتي، سياسي، حزبي و مذهبي لبنان از جمله تمام سلام نخست‌وزير، نبيه بري رئيس مجلس و جبران باسيل وزير خارجه اين کشور گفت‌وگو کند.

وي قبل از لبنان به کشورهاي عمان، عراق، تونس و الجزاير سفر کرده بود.

فرستاده ويژه رئيس جمهوري قرار است در ديدار با مقامات لبناني آنها را در جريان روند ماراتن مذاکرات هسته‌اي و بيانيه‌اي که پنجشنبه هفته گذشته در سوئيس منتشر شد، قرار دهد.

علاوه بر بررسي راه‌هاي گسترش روابط و مناسبات تهران و بيروت، تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه و جهان به ويژه پرونده‌هاي يمن و سوريه و مبارزه با تروريست‌هاي تکفيري در دستورکار ديدارهاي سرمدي با مقامات ارشد لبناني قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها