کد خبر: ۳۰۸۸۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
عضو جامعه مدرسین:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف حمله آل سعود و برخی کشورهای مزدور منطقه به یمن گفت: بسیار روشن است که حمله آل سعود جنگ نیابتی از صهیونیست ها و آمریکایی ها به شمار می رود، این گونه نیست که تصمیم گیری های جنگ از سوی عربستان باشد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف حمله آل سعود و برخی کشورهای مزدور منطقه به یمن گفت: بسیار روشن است که حمله آل سعود جنگ نیابتی از صهیونیست ها و آمریکایی ها به شمار می رود، این گونه نیست که تصمیم گیری های جنگ از سوی عربستان باشد.


وی با بیان این که آل سعود اهداف آمریکا و صهیونیست ها را در منطقه پیاده می کند، افزود: در این جنگ هدف از بین بردن زیرساخت ها و منابع کشور یمن است، آل سعود تصور می کند که با ایجاد جنگ می تواند مردم را از ادامه فعالیت های انقلابی باز دارند اما مردم فرهیخته یمن یکپارچه در راه انقلاب خود ایستاده اند؛ ان شاء الله همانگونه که ایران در جنگ نیابتی دفاع مقدس طرف مقابل را شکستی مفتضحانه داد که به نابودی صدام منتهی شد، به یقین انصار الله و مردم یمن نابودی آل سعود را رقم خواهند زد.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که شکست عربستان در جنگ با یمن حتمی است، اظهار داشت: ضربه زدن اقتصادی و اختلال در منابع ثروتی از اهداف دیگر عربستان برای ایجاد جنگ است که اگر موفق به چنین کاری شود تا مدت ها نگرانی هایش از تبدیل شدن یمن به کشوری پیشرفته برطرف خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آل سعود از موفقیت انقلاب یمن و تبدیل شدن به کشوری همانند ایران و الگو شدن یمن برای دیگر کشورهای عربی به شدت هراس دارد؛ آل سعود با این جنگ در صدد ایجاد رعب و وحشت در میان دیگر کشورهای طالب انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با انتقاد شدید از جایگاه متزلزل نهادهای بین المللی همانند سازمان ملل و شورای امنیت ابراز داشت: حقیقت این است که سازمان ملل و شورای امنیت نهادهای دست ساخته استکبار جهانی هستند، وجود حق وتو در این نهاد ها نشان از همین مسأله دارد؛ چه وجهی دارد که 200 کشور جهان با هم حق وتو نداشنه باشند اما یک کشور مستکبر همانند آمریکا از حق وتو استفاده کند.


وی عنوان کرد: سازمان ملل و شورای امنیت مرعوب نظام سلطه و صهیونیست ها هستند، از همین رو خواسته های آنان را اجرا می کنند تا مسائل با منافع استکبار جهانی تعارضی نداشته باشد، همه به یاد دارند که این سازمان ها حملات شیمیایی حکومت بعث را تا آخرین لحظات محکوم نکردند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در عربستان حقوق بشر به بدترین وجه ممکن زیرپا گذاشته می شود اما هیچکدام از سازمان های بین المللی هیچگونه اعتراضی انجام نمی دهند اما در ایران که مسائل حقوق بشر به خوبی رعایت می شود دست به محکومیت می زنند؛ این گونه سازمان ها مستقل نبوده بلکه آلت دست آمریکا وصهیونیت هستند از همین رو دیکته های آنان را اجرا می کنند که این مسأله مصیبتی برای جهان بشریت است.


وی با اشاره به راه حل بحران و مشکلات یمن گفت: حفظ وحدت و یکپارچگی مردم و تقویت آن شرط نخست پیروزی است، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب افزون بر فایده های دخلی، تأثیرات بین المللی نیز دارد که مردم یمن برای پیروزی باید به آن توجه داشته باشند؛ مردم یمن سابقه اسلامیتشان از زمان رسول اکرم(ص) است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها