کد خبر: ۳۰۹۴۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
جوکار در نطق میان دستور:
نماینده مردم یزد در مجلس گفت: دستاوردهای هسته‌ای در سایه همت دانشمندان و تدابیر رهبری انقلاب بدست آمده و همانطور که کسی حق مصادره آن را ندارد، کسی هم حق معامله آن را ندارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدصالح‌ جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خو در جلسه علنی، ضمن تبریک به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی و با اشاره به حکمت نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: شرایط امروز جهان اسلام و انتظارات و توقعاتی که از دولت در منطقه مطرح می‌شود و همچنین جایگاه رفیع ایران در جهان اقتضا می‌کند در گفتار و عمل یکپارچه باشیم و این امر بدون همدلی و همزبانی امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: همدلی و همزبانی شعار نیست بلکه نقشه راه، قوه محرکه و خط مشی دولت و ملت است. این نظام مقدس برخاسته از اراده ملت است و دولت برخاسته از آراء‌ مردمی است لذا دولت و ملت در کنار هم هستند و رابطه این دو از نوع اخوت و برادری است و هر چه بیشتر باشد استحکام نظام سیاسی بیشتر خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورها اعتماد مردم است، ابراز داشت: رمز موفقیت کشور اعتماد مردم به حکومت بوده است و با تقویت عنصر اعتماد متقابل بین دولت و ملت می‌توان گام‌های بزرگی در پیشرفت برداشت.

جوکار در ادامه نطق خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای 1+5 خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای مسئله‌ای ملی و نماد عزت، استقلال کشور بوده و متعلق به همه ملت است.

نماینده مردم یزد در مجلس اضافه کرد: دستاوردهای هسته‌ای در سایه همت دانشمندان و تدابیر رهبر معظم به دست آمده و متعلق به افراد و اشخاص نیست؛ همانطور که کسی حق مصادره آن را ندارد کسی هم حق معامله آن را ندارد.

وی با طرح این موضوع که دشمنان انقلاب هدفی جز تغییر ساختار و رفتار نظام ما را ندارند، گفت: آنها سعی کردند با تنگنا قرار دادن کشورمان به هدف خود برسند ولی نتوانستند و به اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها اثری نداشت چرا که اگر می‌توانستیم پیچ و مهره صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم.

جوکار تصریح کرد: اگر در مذاکرات به توافق خوب برسیم خواست همه مردم است اما نباید با ذوق‌زدگی مردم را دچار ناامیدی کنیم. همانطور که تفسیر غلط مردم را دچار اشتباه می‌کند تفسیرهای خوشبینانه هم می‌تواند حقوق ملت را پایمال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه توانمندی‌های ما در صنعت هسته‌ای دست ما را در مذاکرات باز گذاشت، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است در مقطع حساس و تاریخی قرار داریم و وظیفه ما حمایت از تیم مذاکره کننده است که در برابر حیله‌گری‌ها ایستاده‌اند.

وی افزود: از سوی تیم مذاکره‌کننده درخواست داریم که متقلب بودن طرف مقابل را در نظر بگیرد، از کارشناسان مجرب بهره بگیرد و عدم پذیرش مسائل غیرمتعارف را در نظر بگیرد و با انتشار متن فارسی از بیانیه لوزان باطل بودن فکت شیت آنها را اعلام کنند.

جوکار در ادامه نطق خود با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، بیان داشت: هر جامعه‌ای بدون توجه به تعلیم و تربیت به قهقهرا می‌رود و جا دارد دولت به وضعیت معلمان رسیدگی کند چرا که مشکلات آنها منجر به تعطیلی کلاس‌های درس می‌شود و این به ضرر دانش‌آموزان است.

نماینده مردم یزد در پایان به بحرانی بودن وضعیت آب در حوزه انتخابیه خود اشاره و گفت: مردم به سختی روزگار می‌گذرانند و از وزیر نیرو درخواست داریم با برگزاری جلسه مشکل آب در استان را حل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها